Recunoașterea semnelor de autism la copiii de 5 ani poate fi o provocare pentru mulți părinți care își doresc tot ce este mai bun pentru micuții lor. Acest ghid complet îți oferă informațiile esențiale pentru a identifica timpurie posibilele indicii ale tulburării de s

pectru autist și cum să acționezi pentru a obține suportul necesar. Fiecare copil este unic, iar dezvoltarea lor variază, însă identificarea timpurie a unor comportamente specifice poate face o diferență semnificativă în intervențiile ulterioare. De la abilitățile de comunicare și interacțiunea socială, până la comportamente repetitive și interesul limitat pentru anumite activități, acest articol îți va oferi toate detaliile de care ai nevoie. Vei afla cum să observi și să interpretezi aceste semnale, asigurând astfel o înțelegere mai profundă a nevoilor copilului tău și cum să asiguri o abordare personalizată pentru dezvoltarea sa armonioasă. Descoperă acum pașii esențiali pentru a deveni un părinte informat și pregătit!

 

Ce este autismul și cum afectează copiii?

 

Autismul, cunoscut și sub numele de tulburare de spectru autist (TSA), este o afecțiune neurodezvoltată care afectează modul în care o persoană percepe și interacționează cu lumea din jurul său. Aceasta se manifestă prin dificultăți în comunicare și interacțiune socială, comportamente repetitive și interese restrânse. Autismul poate varia semnificativ de la un individ la altul, iar manifestările sale pot fi observate încă din copilărie, deși, uneori, simptomele devin mai evidente pe măsură ce copilul crește și cerințele sociale devin mai complexe.

 

Pentru copiii de 5 ani, autismul poate afecta multiple arii ale dezvoltării, inclusiv abilitățile de comunicare, comportamentele sociale și abilitățile motorii. Unii copii pot avea dificultăți în a-și exprima nevoile sau în a înțelege ce le spun alții, ceea ce poate duce la frustrări și chiar la comportamente provocatoare. De asemenea, pot avea dificultăți în a se juca sau a se angaja în activități comune cu alți copii, preferând să se joace singuri sau să repete anumite activități.

 

Impactul autismului asupra unui copil poate varia de la ușor la sever și poate influența în mod semnificativ funcționarea zilnică și calitatea vieții. Este esențial ca părinții și îngrijitorii să fie conștienți de semnele timpurii ale autismului pentru a putea interveni cât mai devreme posibil. Diagnosticul și intervenția timpurie pot face o mare diferență în dezvoltarea și progresul unui copil cu autism, ajutându-l să-și atingă potențialul maxim.

 

De ce e importantă diagnosticarea timpurie a TSA? 

 

Diagnosticarea timpurie a autismului este importanta deoarece permite inițierea intervențiilor și terapiilor adecvate cât mai devreme posibil. Studiile arată că intervențiile timpurii, în special cele care încep înainte de vârsta de 5 ani, pot îmbunătăți semnificativ abilitățile de comunicare, comportamentele sociale și capacitatea de a învăța a copiilor cu autism. Aceste intervenții sunt adesea mai eficace atunci când sunt începute devreme, deoarece creierul copiilor este mai maleabil și mai receptiv la schimbări în primii ani de viață.

Pe lângă beneficiile directe asupra copilului, diagnosticarea timpurie poate oferi părinților și îngrijitorilor informațiile și resursele necesare pentru a înțelege și a gestiona mai bine nevoile copilului lor. Aceasta poate include accesul la servicii specializate, suport educațional și grupuri de sprijin, care pot ajuta întreaga familie să se adapteze și să prospere. De asemenea, diagnosticarea timpurie poate reduce stresul și anxietatea părinților, oferindu-le o direcție clară și un plan de acțiune pentru a sprijini dezvoltarea copilului lor.

În final, diagnosticarea timpurie a autismului poate contribui la o mai bună integrare a copiilor în comunitate și la promovarea unei societăți mai incluzive. Atunci când copiii cu autism primesc sprijinul adecvat de la o vârstă fragedă, aceștia au șanse mai mari de a-și dezvolta abilitățile necesare pentru a participa activ și a interacționa cu ceilalți. Acest lucru nu doar că îmbunătățește calitatea vieții copiilor cu autism, dar și contribuie la diversitatea și bogăția comunității în ansamblu.

 

Semne și simptome comune ale autismului la copiii de 5 ani

 

La vârsta de 5 ani, există anumite semne și simptome comune ale autismului care pot fi observate de părinți și îngrijitori. Acestea includ dificultăți în comunicare, interacțiuni sociale limitate și comportamente repetitive. De exemplu, un copil cu autism poate avea un vocabular limitat sau poate întâmpina dificultăți în a purta o conversație, chiar dacă are abilități lingvistice de bază. Uneori, aceștia pot folosi limbajul într-un mod neobișnuit, cum ar fi repetarea cuvintelor sau frazelor auzite (ecolalie).

 

În ceea ce privește interacțiunile sociale, copiii cu autism pot avea dificultăți în a stabili și a menține contacte vizuale, pot părea nepăsători față de ceilalți sau pot avea dificultăți în a înțelege și a răspunde la emoțiile altor persoane. De asemenea, pot prefera să se joace singuri și pot avea dificultăți în a se alătura jocurilor de grup sau în a împărți jucării cu alți copii. Aceste dificultăți pot face ca integrarea în colectivitate și formarea prieteniilor să fie mai complicate.

 

Comportamentele repetitive și interesele restrânse sunt alte caracteristici comune ale autismului la copiii de 5 ani. Acestea pot include mișcări repetitive, cum ar fi fluturarea mâinilor, balansarea corpului sau rotirea obiectelor. De asemenea, copiii cu autism pot dezvolta interese intense și neobișnuite pentru anumite obiecte sau activități și pot avea dificultăți în a se adapta la schimbări în rutina zilnică. Aceste comportamente și interese pot interfera cu capacitatea copilului de a se angaja în activități variate și de a învăța noi abilități.

 

Diferențele dintre comportamentele tipice și cele specifice autismului

 

Pentru a putea identifica semnele de autism la un copil de 5 ani, este important să înțelegem diferențele dintre comportamentele tipice ale dezvoltării și cele specifice autismului. De exemplu, este normal ca toți copiii să aibă preferințe și interese specifice, însă atunci când aceste interese devin atât de restrictive încât împiedică participarea la alte activități, poate fi un semn de autism. De asemenea, copiii pot avea perioade în care sunt mai rezervați sau au dificultăți de comunicare, dar aceste dificultăți sunt mai persistente și mai severe la copiii cu autism.

 

Un alt exemplu este legat de abilitățile sociale. Copiii tipici pot avea momente în care sunt timizi sau retrasi, dar în general, își dezvoltă treptat abilitățile de a interacționa cu ceilalți și de a înțelege normele sociale. În schimb, copiii cu autism pot prezenta dificultăți constante în a înțelege și a răspunde adecvat la interacțiunile sociale, ceea ce poate duce la izolarea lor de către colegi și dificultăți în formarea prieteniilor.

 

De asemenea, comportamentele repetitive pot fi observate și la copiii tipici, mai ales în timpul jocului. De exemplu, un copil poate fi fascinat de mașinuțe și poate petrece mult timp jucându-se cu ele. Cu toate acestea, la copiii cu autism, aceste comportamente repetitive sunt mai frecvente, mai intense și mai greu de întrerupt. Aceste comportamente pot include aranjarea jucăriilor într-o anumită ordine, repetarea aceleiași activități de mai multe ori sau fixarea pe anumite obiecte sau rutine.

 

Cum să observi semnele de autism în interacțiunile sociale ale copilului

 

Observarea interacțiunilor sociale ale copilului tău este esențială pentru a identifica semnele timpurii ale autismului. Un prim indiciu poate fi lipsa contactului vizual sau evitarea acestuia. Copiii cu autism pot avea tendința de a nu privi în ochi atunci când vorbesc cu cineva sau pot părea că ignoră persoanele din jurul lor. Acest lucru poate fi observat atât în interacțiunile cu adulții, cât și cu alți copii.

 

Un alt aspect de urmărit este modul în care copilul își exprimă emoțiile și răspunde la emoțiile altora. Copiii cu autism pot avea dificultăți în a înțelege și a răspunde la expresiile faciale și tonurile de voce ale celorlalți. De exemplu, pot să nu răspundă la un zâmbet sau la o expresie tristă și pot părea nepăsători în fața emoțiilor altora. Aceasta poate duce la dificultăți în a dezvolta empatia și în a forma relații apropiate.

 

De asemenea, este important să observi modul în care copilul tău se joacă și interacționează cu alți copii. Copiii cu autism pot avea dificultăți în a înțelege regulile jocului și în a participa la jocurile de grup. Pot prefera să se joace singuri sau pot fi atrași de activități care implică mai puțină interacțiune socială. De exemplu, pot prefera să aranjeze jucării într-o anumită ordine sau să repete aceeași activitate de mai multe ori, în loc să se angajeze în jocuri imaginative sau interactive cu alți copii.

 

Identificarea problemelor de comunicare și limbaj

 

Problemele de comunicare și limbaj sunt adesea printre primele semne observate la copiii cu autism. Acestea pot varia de la întârzieri în dezvoltarea vorbirii până la dificultăți complexe în utilizarea și înțelegerea limbajului. De exemplu, un copil de 5 ani cu autism poate avea un vocabular limitat pentru vârsta sa și poate întâmpina dificultăți în a forma propoziții complete. De asemenea, pot avea dificultăți în a iniția și a menține o conversație și pot răspunde la întrebări într-un mod neobișnuit sau irelevant.

 

Un alt semn caracteristic al problemelor de comunicare la copiii cu autism este utilizarea limbajului într-un mod repetitiv sau stereotip. Acesta poate include repetarea cuvintelor sau frazelor auzite anterior (ecolalie) sau utilizarea unor fraze sau expresii fixe în contexte neadecvate. De asemenea, copiii cu autism pot avea dificultăți în a folosi pronumele corect, spunând „el” sau „ea” în loc de „eu” atunci când se referă la ei înșiși.

 

Dificultățile în comunicarea non-verbală sunt, de asemenea, frecvente la copiii cu autism. Aceștia pot avea dificultăți în a folosi gesturi, expresii faciale și tonuri de voce pentru a comunica. De exemplu, pot să nu arate cu degetul către obiecte de interes, să nu dea din cap în semn de aprobare sau dezaprobare sau să nu folosească expresii faciale adecvate pentru a-și exprima emoțiile. Aceste dificultăți pot face comunicarea cu ceilalți mai dificilă și pot duce la frustrări și neînțelegeri.

 

Comportamente repetitive și interese restrânse la copiii cu autism

 

Comportamentele repetitive și interesele restrânse sunt caracteristici esențiale ale autismului și pot fi observate încă de la o vârstă fragedă. Aceste comportamente pot include mișcări repetitive ale corpului, cum ar fi fluturarea mâinilor, balansarea sau rotirea. De asemenea, copiii cu autism pot repeta anumite acțiuni sau activități de mai multe ori, cum ar fi aprinderea și stingerea întrerupătorului de lumină, alinierea jucăriilor într-o anumită ordine sau urmărirea aceleași scene dintr-un desen animat în mod repetat.

 

Interesele restrânse și intense sunt, de asemenea, frecvente la copiii cu autism. Aceștia pot dezvolta o fascinație pentru anumite obiecte, subiecte sau activități și pot petrece mult timp angajați în aceste interese. De exemplu, un copil poate fi extrem de interesat de trenuri și poate cunoaște toate detaliile despre diferite tipuri de trenuri și rute feroviare. Aceste interese pot deveni atât de intense încât să interfereze cu alte activități și să limiteze oportunitățile de învățare și socializare.

 

În plus, copiii cu autism pot avea dificultăți în a se adapta la schimbări și pot prefera rutine stricte. Orice schimbare în rutina zilnică poate provoca anxietate și poate duce la comportamente problematice. De exemplu, un copil poate insista să urmeze aceeași rută spre grădiniță în fiecare zi sau să mănânce aceleași alimente la fiecare masă. Această rigiditate în gândire și comportament poate face dificilă adaptarea la situații noi și imprevizibile.

 

Evaluarea dezvoltării motorii și senzoriale

 

Dezvoltarea motorie și senzorială poate fi, de asemenea, afectată la copiii cu autism. Aceștia pot avea întârzieri în dezvoltarea abilităților motorii fine și grosiere, cum ar fi prinderea obiectelor, desenatul, tăiatul cu foarfeca sau coordonarea mișcărilor mari, cum ar fi alergatul și săritul. De asemenea, pot prezenta dificultăți în planificarea și executarea secvențelor de mișcări, ceea ce poate afecta abilitatea lor de a participa la activități de joc și de învățare.

 

Problemele senzoriale sunt, de asemenea, frecvente la copiii cu autism. Aceștia pot avea hipersensibilitate sau hiposensibilitate la stimuli senzoriali, cum ar fi sunete, lumini, texturi, gusturi și mirosuri. De exemplu, un copil poate fi deranjat de zgomote puternice sau de lumini strălucitoare și poate reacționa exagerat la aceste stimuli. În schimb, un alt copil poate căuta stimulare senzorială prin mișcări repetate, cum ar fi balansarea sau fluturarea mâinilor.

Evaluarea dezvoltării motorii și senzoriale este importantă pentru a înțelege nevoile specifice ale copilului cu autism și pentru a elabora un plan de intervenție adecvat. Terapiile ocupaționale și alte intervenții specializate pot ajuta copiii să-și dezvolte abilitățile motorii și să gestioneze mai bine răspunsurile senzoriale. Aceste intervenții pot îmbunătăți funcționarea zilnică a copilului și pot facilita participarea la activități de învățare și socializare.

 

Pași de urmat dacă suspectezi că copilul tău are autism

 

Dacă suspectezi că copilul tău ar putea avea autism, este important să iei măsuri cât mai curând posibil. Primul pas este să discuți cu medicul pediatru al copilului tău și să împărtășești preocupările tale. Medicul poate efectua o evaluare inițială și poate recomanda o evaluare mai detaliată de către un specialist în dezvoltarea copilului, cum ar fi un psiholog sau un neurolog pediatru.

Un alt pas important este să ceri o evaluare cuprinzătoare a dezvoltării copilului tău. Aceasta poate include o evaluare a abilităților de comunicare, comportamentelor sociale, abilităților motorii și răspunsurilor senzoriale. Evaluările pot fi realizate de o echipă multidisciplinară de specialiști, care pot oferi un diagnostic precis și recomandări pentru intervenții și terapii adecvate.

În paralel, este util să cauți informații și resurse despre autism pentru a înțelege mai bine această afecțiune și pentru a te pregăti să oferi suportul necesar copilului tău. Există numeroase organizații și grupuri de sprijin care pot oferi informații, resurse și asistență pentru părinți și familii. Participarea la grupuri de sprijin poate fi de mare ajutor, deoarece îți permite să împărtășești experiențe și să înveți de la alți părinți care se confruntă cu provocări similare.

Astfel, recunoașterea semnelor de autism la copiii de 5 ani poate fi o provocare, dar este esențială pentru a asigura intervenții timpurii și sprijin adecvat. Fiecare copil este unic, iar înțelegerea și interpretarea corectă a comportamentelor specifice pot face o diferență semnificativă în dezvoltarea și calitatea vieții lor. Este important ca părinții să fie informați și pregătiți să acționeze pentru a oferi copilului lor cea mai bună șansă la o dezvoltare armonioasă și incluzivă.

Ave’i nevoie de suport? Suntem alaturi de voi in cele 3 centre din Bucuresti.

Sursa foto pexels.com

Articole asemanatoare

Te asteptam cu drag la sedintele noastre!
Carmen Simona Sbarna
Psiholog Specialist, Psihoterapeut si Coach

Abonati-va la Newsletter


NOU! Clinica Piata Muncii

Strada Matei Basarab 106, bloc 73, parter, apartament 3, sector 3, Bucuresti.
Cum ajungeti: Stația de metrou Piața Muncii, STB Piața Hurmuzachi – 104, 135, 311, 330, 1, 4, 10, 40.
0721 283 965
0739 220 667
office@peopledevelop.ro

Centrul Dezrobirii

Strada Dezrobirii nr. 46, bl. P14, scara A, ap. 2, parter, zona Piata Gorjului, sector 6, Bucuresti.
Cum ajungeti: Statia de metrou Gorjului si la 5 metri de B-dul Uverturii, Statia de autobuz 178, Dezrobirii.
0721 283 965
0739 220 667
office@peopledevelop.ro

Clinica Valea Cricovului

Strada Drumul Valea Cricovului, nr 85, zona Valea Oltului, sector 6, Bucuresti.
Cum ajungeti: Statia de metrou Valea Ialomitei, Statia de autobuz: Valea Doftanei – 168, Valea Argesului – 105.
0721 283 965
0739 220 667
office@peopledevelop.ro


© 2021 People Develop Center – Toate drepturile rezervate

Privacy Preference Center

  • Geanina Burcea


    Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 27430

    Dezrobirii 46

    DESPRE MINE

    Psihopedagog special / Terapeut ABA & Logoped

    • Absolventă a Facultății de Psihologie, specializarea Psihopedagogie Specială (licență).
    • Master în Psihologie Școlară și Consiliere Educațională.
    • Am finalizat cursul de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în tulburările de Spectru Autist (TSA).
    • Am finalizat cursul Tehnici creative și de acțiune în evaluarea și intervenția clinică la copil.
    • Am finalizat cursul Logopedie – Corectarea și dezvoltarea limbajului la copii.
    • Am finalizat cursul Teoria minții – Update de teorie și practică.
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 27430
    • Înscrisă in Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România.

     

    Am o experiență de peste 5 ani în lucrul direct cu copiii cu tulburări din spectrul autist, desfășurând intervenții specifice atât în terapia ABA, cât și în logopedie. În tot acest timp, m-am implicat activ în procesul de dezvoltare emoțională, cognitivă și comportamentală a copiilor, adaptând metodele de lucru în funcție de nevoile individuale.
    Lucrez cu răbdare, empatie și consecvență, punând accent pe dezvoltarea potențialului fiecărui copil și pe colaborarea strânsă cu familia. Cred cu tărie că fiecare pas mic făcut împreună poate aduce schimbări mari și semnificative în viața copilului.

  • Otilia Alexandra Tecucianu


    Psiholog clinician in supervizare, Logoped, Psihoterapeut în formare în cadrul SPER, Terapeut Aba acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 29142

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85 / Matei Basarab 106

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultatății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihologie, din cadrul Universității București.
    • Absolventă a programului masteral ,,Psihologie clinică – evaluare și intervenție terapeutică” în cadrul Universivății București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației

     

    Drept de liberă practică:

    • psiholog clinician – treapta: “practicant în supervizare”

     

    Formare profesionala: Societatea de Psihoterapie Experienţială Română- Psihoterapia Experienţială a Unificării.

    Sunt psiholog clinician, psihoterapeut și logoped. Experiența mea în lucrul cu copii, adolescenți și adulți m-a învățat că fiecare persoană are potențial și resurse proprii. Cred că nu există oameni lipsiți de speranță, ci doar persoane care nu au primit încă sprijinul potrivit. Îmi propun să ofer un spațiu sigur și autentic, bazat pe tehnici validate științific, în care fiecare să se poată dezvolta și regăsi.

  • Anastasia Elena Burlacu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33963, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihologie (licență)
    • Master cu specializarea Psihologia Traumei.
    • Am finalizat cursul „Terapie Comportamentală Aplicată la copiii cu TSA” acreditat de Colegiul Psihologilor din România
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 33963
    • Înscrisă în Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România
    • Sunt o persoană empatică și dedicată, pasionată de lucrul cu copiii și motivată de dorința de a contribui la dezvoltarea lor.
    • Mă implic cu seriozitate și profesionalism în fiecare activitate desfășurată alături de copii.
    • Am o atitudine calmă și răbdătoare, fiind preocupată constant de evoluția și binele fiecărui copil cu care lucrez.

    Contact

  • Maria-Elena Popescu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33917, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, specializarea Psihologie (licență)
    • Absolventă a programului de master Psihologia Sănătății – Cercetare clinică și optimizare comportamentală, Universitatea din București
    • Am finalizat cursul de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în tulburările de spectru autist (TSA).
    • Formare de bază în psihoterapie cognitiv-comportamentală în cadrul Asociației de Terapii Cognitiv-Comportamentale și Programe de Reabilitare (ATCCPR)
    • Titular cu drept de liberă practică în psihologie clinică și în psihoterapie cognitiv-comportamentală individuală și de grup, cod personal de identificare: 33917
    • Terapeut ABA avizat, înscris în Registrul TSA al Colegiului Psihologilor din România.

    Contact

  • Aura Georgiana Radu


    Psihopedagog special, Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 35369, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială (licență)
    • Absolventă Master cu specializarea Psihopedagogia Școlii Incluzive.
    • Am finalizat cursul de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în tulburările de Spectru Autist (TSA).
    • Am participat la cursul „Diagnostic și evaluare în tulburările din spectrul autismului”
    • Am participat la cursul „Terapia limbajului și comunicării în tulburările din spectrul autismului”
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 35369
    • Înscrisă in Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România.

    Contact

  • Ioana Badău


    Psiholog clinician si analist comportamental acreditat (BCBA)

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    DESPRE MINE

    Ioana are funcția de Psiholog clinician și analist comportamental acreditat (BCBA). Este absolventă a masterului Psihologia Sănătății și optimizare comportamentală și activează în domeniul analizei comportamentale de 11 ani. În 2021 a finalizat cursurile de analist comportamental la Clemson University, iar în 2022 a obținut certificarea internațională BCBA și poate fi identificată cu ajutorul codului de parafă 22015.

  • Liliana Bujor


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33516, Logoped, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    Bună! Sunt Bujor Liliana, psiholog cu competență în psihopedagogie specială și o mare pasiune pentru sprijinirea persoanelor care se confruntă cu dificultăți emoționale și cognitive. Am 27 de ani și sunt licențiată în Psihopedagogie Specială. Am intrat în lumea speciala pe când aveam 15 ani, ca voluntar, iar dragostea și sclipirea magică a copiilor m-a fermecat astfel încât am urmat studii care să mă ajute să fac parte activ din viața lor. Pe parcursul studiilor, am aprofundat diverse tehnici și strategii de intervenție. în urma unui curs de terapie ABA (Aplicarea Analizei Comportamentale) am dobândit abilități esențiale pentru a lucra cu copii și adulți care au nevoi speciale, precum și pentru a susține dezvoltarea lor emoțională și comportamentală. Cred în importanța unui proces terapeutic colaborativ, bazat pe încredere și respect, și sunt onorată să fiu parte din echipa clinicii pentru a sprijini persoanele în călătoria lor de auto-descoperire și dezvoltare personală.
    Liliana este titular cu drept de liberă practică, codul personal de identificare fiind 33516.

    CURSURI

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială (licență).
    • Master cu specializarea Terapia Logopedică în Procesele de Comunicare.
    • Curs de Analiză Comportamentală Aplicată în Tulburările de Spectru Autist – Help Autism
    • Curs de tehnici ABA în tulburările de spectru autist- ABA Masters
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 33516

    Contact

  • Elena-Daniela Cîrciumaru


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 34004, Logoped, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială (licență).
    • Master cu specializarea Terapia Logopedică în Procesele de Comunicare.
    • Am finalizat un curs de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în Tulburările de Spectru Autist (TSA).
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 34004.
    • Înscrisă in Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România.

    DESPRE MINE

    În ultimii ani, am acumulat experiență practică lucrând cu copii cu diverse tulburări emoționale și cognitive, ceea ce m-a ajutat să înțeleg mai bine nevoile și provocările cu care se confruntă aceștia. Cred cu tărie în importanța unei relații de încredere și în susținerea pozitivă în procesul de învățare și dezvoltare al fiecărui copil.

    Contact

  • Andreea-Mihaela Drăgoi


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 30698, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului 85

    Studii

    • Absolventa a masterului de Psihologie Clinică- Evaluare si Interventie Terapeutica, Universitatea din București
    • Absolventa a Facultatii de Psihologie si Științele Educației, specializarea Psihologie, Universitatea din București
    • Absolventa a cursului de formare in Terapie Comportamentala Aplicata la Copiii cu TSA, Asociatia Help Autism
    • Practicant in cadrul asociatiei We Change, Bucuresti
    • Practicant in cadrul Cabinetului Individual de Psihologie- Andreea Stefiuc, București

    Despre mine

    Sunt o persoană empatică și ludică, și îmi place să las curiozitatea să mă îndrume în interacțiunea mea cu copiii.
    Răbdarea și încrederea în potențialul acestora sunt 2 dintre atributele cu care îi însoțesc pe micuți către independența în dezvoltarea propriilor abilități.

    Contact

  • Alexandra Popescu


    Specialist Marketing

    Drumul Valea Cricovului 85

    Despre mine

    Absolventa a Facultății de Administrație și Afaceri din cadrul Universității din București, cu specializarea Marketing, continuand studiile la programul de masterat în Marketing Strategic și Managementul Vânzărilor. Aceste studii mi-au oferit o bază solidă în domeniul marketingului, pe care o aplic cu pasiune și dedicare în activitatea de zi cu zi.La clinică, îmi pun în practică experiența și cunoștințele acumulate pentru a contribui la dezvoltarea și promovarea serviciilor noastre, având ca scop principal satisfacția pacientului. Mă consider o persoană veselă și energică, dar care știe să abordeze fiecare situație cu seriozitate și profesionalism. Îmi place să creez un ambient plăcut și să colaborez eficient cu echipa pentru a atinge obiectivele comune.

  • Elisabetta Iacob


    Asistent manager

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Pasionată de lucrul cu copiii, îmi dedic timpul și resursele pentru a le oferi suport în cadrul terapiei. Empatia mea profundă și credința în schimbare mă ghidează în fiecare interacțiune, ajutându-i pe cei mici să își atingă potențialul maxim și să se dezvolte armonios.

  • Ana-Maria Corcodel


    Psiholog clinician, Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 22493

    Dezrobirii, nr. 46

    Psiholog clinician, cu o experienta in terapia ABA si logopedie in terapia copiilor cu deficiente pe ariile dezvoltarii normale (TSA, Autism, ADHD, Sindromul Down etc.)

    STUDII DE SPECIALITATE

    • Psiholog Clinician, Terapeut TSA, Terapeut ABA cu experiență și în Logopedie
    • Absolventă a Facultății de Psihologie Titu Maiorescu
    • Absolventă a Masterului Psihologie Clinică, Hipnoză și Intervenții Terapeutice de Scurtă Durată din cadrul Universității Titu Maiorescu
    • Supervizare în Psihologie Clinică
    • Acreditată de Colegiul Psihologilor din România în Specialitatea Psihologie Clinică, având codul personal 22493

    CURSURI DE SPECIALITATE

    • Curs Terapeut TSA, organizat de asociația Help Autism și acreditat de colegiu Psihologlor din România
    • Am urmat stagii de practică la Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia și la Penitenciarul București Jilava. Acolo am stat de vorba cu persoane cu diferite probleme într-un mediu controlat și am învățat cele mai bune abordări de la psihologi cu o experiență profesionala
    • Am învățat cum se face anamneza unei persoane și am putut lua interviu persoanelor respective având mereu un psiholog, respectiv psihiatru care mă îndruma mereu

    DESPRE MINE

    Sunt o persoană foarte ambițioasă, energică și veselă și vreau să acord sprijin persoanelor care au nevoie de puțin mai multă atenție în viața lor și nu are cine să le ofere suportul emoțional de care au nevoie.

  • Marilena Teodosescu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 25537, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Psiholog clinician în supervizare, terapeut ABA, psihoterapeut cognitiv-comportamental in formare

    STUDII

    • absolventă a programului masteral de Psihologie Clinică – Evaluare și Intervenție Terapeutică, Universitatea din București
    • absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, specializarea Psihologie
    • psihoterapeut in formare in psihoterapie cognitiv-comportamentală in cadrul asociatiei ATCCPR
    • absolventă a cursului de formare in Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA, Asociația Help Autism, București
    • absolventă a Modulului Psihopedagogic – Certificare pentru profesia didactică

    EXPERIENȚA PROFESIONALĂ ÎN LUCRUL CU COPIII ȘI ADULȚII

    • psiholog clinician în cadrul cabinetului individual de psihologie-logopedie „Andreea Nastase”, București
    • terapeut ocupațional în cadrul centrului Aripi Albastre, București
    • voluntar în cadrul Clinicii de Asistare și Intervenție Psihologică și Educațională, FPSE, Universitatea din București
    • voluntariat în cadrul asociației LeadMe, la Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Al. Obregia”, București (secțiile de neuropediatrie)
    • stagii de practică în diverse centre/ cabinete/ instituții: centrul de terapie New Odyssey, cabinete individuale de psihologie clinica, Penitenciarul Jilava, București
    • operator de cercetare voluntar în cadrul Laboratorului de Psihologia Sănătății și Neuropsihologie Clinică (LPSNC), Universitatea din București.

     

    Titular cu drept de libera practica in psihologie clinica – codul personal de identificare fiind 25537.

  • Oana Gabriela Sovaiala


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33926, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului 85

    • Titular cu drept de liberă practică în psihologie clinică – codul personal de identificare fiind 33926
    • absolventă a cursului de formare in Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA, Asociația Help Autism.
    • Master Didactic în Psihologie, Universitatea Ovidius.
    • Master Psihologie Clinică și Paihoterapia Copilului, Cuplului și Familiei, Universitatea București.
    • Licență în Psihologie în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București.

    DESPRE MINE

    Sunt psiholog clinician și terapeut ABA, iar din anul 2020 am ocazia de a lucra cu copiii și familiile lor. Îmi place să cred că fiecare copil aduce cu el o lume unică, plină de potențial, iar rolul meu este să-l însoțesc cu blândețe, răbdare și încredere pe drumul dezvoltării. Sunt o persoană empatică, calmă și dedicată, iar relația autentică cu fiecare copil este pentru mine fundamentul oricărei intervenții reușite. Cred în puterea micilor pași și în magia progreselor construite cu iubire și consecvență.

    Contact

  • Alexandra Ion


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33125, Psihopedagog special, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    Ion Alexandra, este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației din București, specializarea fiind Psihopedagogie Specială, la Universitatea din București, finalizând și cursurile de Master din cadrul Universității București specializarea Consilierea Educațională și Vocațională.

    În anul 2018, Alexandra a început să activeze în cadrul asociației “ Letiția punte între lumi “, fiind psihopedagog, logoped și shadow.

    Aceasta a participat la numeroase cursuri de formare profesională psihologică fiind la curent cu noile metode de intervenție terapeutică.

    Alexandra este o persoană veselă, ludică, creativă, empatică dobândind capacitatea de a trece peste orice fel de obstacol, fiind o persoană calmă, organizată, optimistă.

    Alexandra deține o experiență de peste 6 ani în domeniul terapiei și logopedie.

    Alexandra a participat la cursuri de formare în cadrul centrului Help Autism, Asociația Logopezilor din România, activități practice din cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie “Profesor Doctor Alexandru Obregia.

    Alexandra este titular cu drept de liberă practică codul personal de indentificare fiind 33125.

    Contact

  • Alexandra Serban


    Psiholog Clinician si Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Scopul si totodata rolul meu in cadrul acestei echipe este de a-i ajuta pe frumosii micuti sa invete intr-un cadru cat mai cald si primitor, ce presupune mai exact “sa fii om mare”. Fie ca vorbim de integrare, socializare ori perceperea lumii din jur asa cum este ea, sunt aici pentru ca impreuna cu ei sa devenim cele mai bune versiuni posibile ale noastre.

    Sunt de parere ca asa cum cei mici au de deprins cunostiinte de la noi, asa si eu am multe de invatat de la ei. Fiind o fire optimista, curioasa si perseverenta, am incredere ca prin munca si efort din partea ambelor parti, impreuna vom reusi sa obtinem cele mai bune rezultate.

  • Stanescu Cristina Alexandra


    Coordonator ABA, Psiholog Clinician, Terapeut ABA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Despre mine

    Lucrul cu copiii de reuseste sa scoata la iveala cea mai buna energie din mine, prin empatie, spirit ludic si autenticitate. Am invatat de-a lungul anilor ca fiecare copil are nevoi diferite si imi place sa ma dedic acestora astfel incat sa crestem impreuna si sa pun cate o parte din sufletul meu in fiecare puiut, sa-l insotesc in drumul lui catre devenire si dezvoltare.

    Studii

    • Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Unibuc
    • Masterand – psihologie clinica si psihoterapia copilului
    • Curs de tehnici ABA – Abamasters
    • Curs pentru dezvoltarea jocului
    • Curs pentru tehnici de logopedie la copiii cu TSA
    • Curs tehnici logopedice VML
    • Participant conferinta internationala ABA 2023
  • Alina Curea


    Receptionera

    Drumul Valea Cricovului 85

    DESPRE MINE

    Mă numesc Curea Alina și am o experiență de 4 ani în domeniul recepției, timp în care am dezvoltat abilități solide de comunicare, organizare și relaționare cu clienții. Sunt o persoană ambițioasă, motivată și receptivă, mereu dornică să învăț și să mă perfecționez.

    Îmi plac provocările și mă adaptez cu ușurință la situații noi, reușind să îmi stabilesc obiective clare și realiste într-un mod bine organizat. Sunt deschisă tuturor oportunităților care contribuie la dezvoltarea mea profesională și personală și îmi doresc să aduc un plus de valoare echipei din care fac parte.

  • Hinta Daniela Alina


    Psihoterapeut Adlerian

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Sunt psihoterapeut adlerian, consilier psihologic si educational, dar si consilier vocational.

    Lucrez in practica privata cu pacienti atat individual (copii, tineri, dar și adulti), cat si cu familii ori cupluri.

    In experienta mea profesionala de 17 ani ca psiholog (13 ani in practica privata), lucrez cu persoane adulte aflate in situatii dificile de viata ( pierdere, doliu, divort, depresie, atac de panica, agitatie, insomnie, obsesii etc), copii si adolescenti cu tulburari emotionale, tulburari de comportament ( inclusiv bullying) si persoane in cautare de sine, care doresc sa depaseasca anumite obstacole, dificultati, spaime, tristeti, emotii puternice carora nu le gasesc solutii si rezolvare. Impreuna cu pacientii mei am gasit solutii si rezolvari pentru traume afective in urma separarilor / divorturilor, agresivitate, imagine de sine scazuta, fobii, neincredere in sine si in ceilalti, deficiente de relationare, atacuri de panica, probleme de concentrare, insomnii, depresie, stres.

    STUDII SI ATESTARI

    • Atestat de libera practica in psihoterapie adleriana
    • Master in Psihoterapie Adleriana, Asociatia de Psihologie si Psihoterapie Adleriana
    • Master in Consiliere psihologica si educationala
    • Facultatea de Psihologie-Pedagogie

    COMPETENTE SI EXPERIENTA PROFESIONALA

    •  psihoterapie individuala (copil, adolescent, adult) și de grup
    •  consiliere psihologica
    •  consiliere educaționala
    •  consiliere vocaționala
    •  dezvoltare personala individuala și de grup

  • Camelia Nitulescu


    Medic specialist neurologie pediatrica, psihopedagog, psiholog clinician, educator parental Cercul Sigurantei

    Drumul Valea Cricovului 85

    STUDII UNIVERSITARE SI SPECIALIZARI

    • Facultatea de Medicina – specializarea Medicina Generala, Universitatea Independenta Titu Maiorescu – 2008
    • Facultatea de Sociologie – Psihologie, specializarea Psihologie, Universitatea Spiru Haret – 2012
    • Master in Neurobiologie, Facultatea de Biologie, Universitatea din Bucuresti – 2014
    • Master in Terapia logopedica in procesele de comunicare, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti – 2018
    • Cursul de formare profesionala complementara Expertiza psihologica si psihologie clinica, Institutul de Psihologie Judiciara – 2020

    CERTIFICARI

    • Medic specialist neurologie pediatrica – din anul 2014
    • Psiholog cu drept de libera practica – practicant autonom – psihopedagogie speciala – din anul 2018
    • Psiholog cu drept de libera practica – practicant autonom – psihologie clinica – din anul 2021
    • Educator parental certificat Cercul Sigurantei – din iulie 2023

    CURSURI DE FORMARE PROFESIONALA IN DOMENIUL PSIHOLOGIEI PE CARE LE-AM ABSOLVIT:

    • Tehnici de analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist – 2021
    • Abilitati narative de comunicare. Nivel 1 – 2023
    • Programul de Educatie Parentala Cercul Sigurantei – COSP – 2023

    DESPRE MINE

    Sunt medic specialist neurologie pediatrica, psihopedagog, psiholog clinician si educator parental Cercul Sigurantei. M-am pregatit inca de tanara pentru a lucra cu copii din dorinta de a le cunoaste universul frumos, de a le alina suferinta cand sunt bolnavi, de a-i stimula pentru a reusi in ceea ce isi doresc si pentru a deveni adulti fericiti.

    Sunt un profesionist pasionat, sunt o persoana cu spirit ludic, empatica, dornica sa ajute, mandra ca lucreaza cu oamenii, onorata sa ii trateze.

    In calitate de medic specialist neurologie pediatrica am o experienta de 5 ani si ma pregatesc continuu pentru a fi la curent cu ultimele descoperiri in domeniu si pentru a-mi dezvolta cat mai mult abilitatile necesare pentru diagnostic si tratament. Studiile in domeniul psihologiei imi permit o intelegere complexa si profunda a pacientului si ma ajuta sa creez relatii terapeutice durabile bazate pe incredere, respect si colaborare.

  • Iulia Alexandra Petre


    Medic Psihiatrie Pediatrica

    Drumul Valea Cricovului 85

    DESPRE MINE

    Sunt Iulia Alexandra Petre, medic specialist psihiatrie pediatrica. M-am implicat activ in cadrul programului de formare din Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia. Am acumulat ca si medic, o experienta de 4 ani, avand rezultate remarcabile in munca depusa.

    In principal, interesele mele in psihiatrie sunt dezvoltarea copilului mic si modificarile trasaturilor de personalitate la adolescenti. Ca interese particulare sunt tulburarile de relationare sociala la varsta adolescentei. Pot spune ca, iubesc copiii si imi place sa lucrez cu ei, sa ii vad zambind si sa incerc sa ii insotesc pe drumul recuperarii si a dezvoltarii. Gandesc ca o mama, si de cele mai multe ori, lucrez ca o mama. Pasiunea de a lucra cu cei mici, m-a ajutat sa vad dincolo de diagnostic si sa lupt pentru vindecare.’

    Absolventa a Facultatii de medicina din cadrul UMF Victor Babes Timisoara, am participat la o multitudine de formari, conferinte si simpozioane de specialitatea de-a lungul anilor practicati.

  • Ana-Maria Onici


    Terapeut ABA si Logoped Specialist

    DESPRE MINE

    Ma numesc Ana, sunt o persoana increzatoare, optimistă, perseverenta. Ma fascinează inocența si spontaneitatea copiilor si imi doresc să-i ajut sa progreseze cat mai mult posibil. După 12 ani de activitate in domeniul resurselor umane, am dezvoltat un interes real pentru copiii cu TSA, urmând in aceasta direcție cursul ” Tehnici si Interventii specifice in cazul Tulburărilor din Spectrul Autismului, organizat de ANCAAR in 2018.

    Ulterior am desfășurat activități de voluntariat si am si lucrat ca terapeut ABA in asociatii de profil.

    STUDII DE SPECIALITATE

    Pedagog de recuperare ( ANCAAR), Facultatea de Psihologie si Științele Educației, specializarea Psihologie din cadrul Universității Spiru Haret, Anul I Institutul SPER – formare in psihoterapie.

  • Ioana Radulescu


    Terapeut Aba, Logoped, Psiholog Clinician si Psihoterapeut in Formare

    EDUCATIE SI FORMARI

    Am absolvit Masterul de Psihologie Clinica si Consiliere Psihologica la Universitatea Ecologica Bucuresti. Cursurile de licenta le-am urmat in Marea Britanie, la Facultatea de Psihologie de la University of Surrey.

    In prezent lucrez ca logoped si terapeut ABA, coordonator si psiholog clinician, participand in trecut la numeroase cursuri si conferinte, precum cursul de Tehnici si proceduri de interventie in terapia logopatiilor in cadrul Asociatiei Logopezilor din Romania si conferinta ,,Logopedia, Stiinta si arta comunicarii – cu tema Tulburarile de neurodezvoltare.”

    Sunt absolventa a formarii in terapia cognitiv-comportamentala din cadrul Asociatiei de Hipnoterapie si Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala (AHPCC).

    Sunt o persoana empatica, perseverenta si cu mult drag de copii.

    EXPERIENTA DE LUCRU

    Am experienta de lucru la Clinica Hope, unde profesez ca logoped si la Asociatia pentru Motivatie in Psihoeducatie.

  • Pircalabioru Alexandra Gabriela


    Receptioner

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Despre mine

    Ma numesc Pircalabioru Alexandra Gabriela si sunt studenta in anul III la Facultatea de Administratie si Afaceri, specializare Administratie Publica, UNIBUC.

    Ma consider o persoana responsabila, ambitioasa si motivata. Ma bucur de provocari si imi stabilesc in mod constant obiective prin care tind sa evoluez constant spre rezultate bune. Nu ma simt confortabil atunci cand nu evoluez si sunt mereu in cautarea unei oportunitati de a face mai mult bine.

  • Daniela Colesnic


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33577, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului 85

    Despre mine

    Ador copii și îmi place să mă reinventez prin jocuri, desene, lectură, cât și alte activități corespunzătoare. Sunt creativă, empatică, responsabilă, ingenioasă și dornică să aduc un plus de cunoștințe. Am experiență de 4 ani în recuperarea copiilor cu întârziere în dezvoltare și limbaj. Toată munca și dragostea pentru copii m-a determinat să acumulez experiența necesară pentru a ajuta la formarea abilitaților copiilor cu TSA.

    Obiectivul meu este sa învăț copiii să dobândească noi capacități, să îi ajut să se dezvolte, să atingă cel mai mare grad de independență și să dobândească o calitate cât mai bună a vieții.

    Contact

  • Lupu Daniela Georgiana


    Asistent Social

    Despre mine

    Ma numesc Lupu Daniela-Georgiana si sunt absolventa a Universitatii Ovidius din Constanta, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Asistenta Sociala.

    Pe perioada a trei ani de facultate, am avut onoarea de a face cunostinta cu acest domeniu, de a ma forma intr-un mediu academic si de a dezvolta un interes aparte pentru intelegerea copiilor cu nevoi speciale.

    Teoria dar si practica desfasurata in perioada facultatii, colaborarea cu diferite institutii au contribuit la formarea mea ca viitor asistent social, mi-au dat incredere si satisfactie ca pot ajunge acolo unde mi-am propus.

    Sunt o fire empatica, ambitioasa si responsabila cu o continua dorinta de dezvoltare benefica pe plan profesional cat si emotional.

  • Rodica Cristina Soare


    Psiholog clinician autonom, Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 29972

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    • Absolventă a Facultății de Sociologie-Psihologie, Universitatea Spiru Haret, București
    • Absolventă a cursului de formare în „Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA”, Asociația Help Autism, București
    • Absolventă a cursului „Tehnici și Intervenții specifice în cazul Tulburărilor din spectrul autismului”, Asociația Natională pentru Copii și Adulți cu Autism din România
    • Absolventă a cursului „Terapie Logopedică în Tulburările de Neurodezvoltare”-Asociația Română de Psihopedagogie Aplicată
    • Absolventă „Modul Psihopedagogic nivel 1”, Certificare pentru profesia didactică
    • Titular cu drept de liberă practică în psihologie clinică
    • cod personal de identificare 29972

    Despre mine

    Sunt o fire ludică și empatică, alegând să lucrez cu copiii cu TSA pentru că simt că acolo pot face o reală diferență. Mă motivează sinceritatea și autenticitatea lor, felul unic în care privesc lumea și bucuria pe care o simt atunci când reușesc ceva nou.

    Contact

  • Crina Sima


    Psiholog Clinician si Terapeut ABA Specialist

    Mi-am descoperit inclinatia catre psihologie si educatie inca de la inceputul liceului. Imi doresc sa fiu intr-o continua crestere, de aceea ma dedic activitatilor de voluntariat si diferitelor oportunitati de dezvoltare profesionala. Consider domeniul psihologiei ca fiind o parghie ce ne ajuta sa evoluam si sa fim bine cu noi insine.

    Sunt absolventa a Facultatii de Psihologie si am urmat un master in Educatie Timpurie, dorind astfel sa imbin procesul educational cu cel al dezvoltarii emotionale si cognitive al fiecarui copil. Experienta ma ajuta sa imi completeze maniera de a lucra, transformand sesiunea intr-una interactiva, utila si autentica.

  • Eliza Maria Stefanescu


    Psiholog Clinician si Terapeut ABA

    • Psiholog clinician, terapeut ABA, specialist
    • Experienta de 2 ani ca terapeut ABA in centrul A.T.I.P.I.C si la domiciliul copilului
    • Sunt absolventă a facultății de psihologie în cadrul Universității Titu Maiorescu și urmez masterul de psihologie clinica, hipnoza și intervenții terapeutice de scurta durata în cadrul aceleasi universități.
    • Sunt psiholog clinician sub supervizare și am dobândit atestatul de libera practica de la Colegiul Psihologilor.
    • Sunt absolventa a cursului de terapie ABA și prezint experienta și răbdare în lucrul cu copii.
    • În 2021, am absolvit diploma de consilier de dezvoltare personala.
    • Am participat la diferite workshop-uri și cursuri : Abordarea tehnicilor proiective, Psihotrauma, Tehnici de psihoterapie integrativa
    • Sunt o persoana joviala, empatica și creativa.

    Eliza este titular cu drept de libera practica, codul personal de identificare fiind 27267.

  • Liana Patulea


    Psiholog, Psihoterapeut

    CERTIFICARI SI SPECIALIZARI

    • Psiholog clinician – in supervizare;
    • Psihoterapeut – formare continua in Psihoterapie Cognitiv- Comportamentala si Hipnoterapie;
    • Consilier dezvoltare personala;
    • Formare continua Schema Therapy – Terapia Centrata pe Scheme – Asoc. Institutul Roman de Schema Therapy;
    • Curs tehnici avansate de comunicare pentru eficientizarea procesului psihoterapeutic in abordarile din spectrul anxietatii, depresiei si stresului posttraumatic;
    • Mentorat in psihoterapie – aplicatii clinice.

    Despre mine

    Am urmat facultatea de psihologie in urma cu 20 de ani, simtind ca aceasta este menirea mea in viata.

    Lucrez cu oamenii de peste 16 ani, chiar de la terminarea facultatii, initial in domeniul resurselor umane, iar ulterior, urmandu-mi pasiunea de a interactiona si de a lucra pentru oameni din ipostaza de psiholog si psihoterapeut.

    M-am reintors la prima mea dragoste, psihologia, dupa anii in care am avut ocazia sa cunosc, sa ascult, sa interactionez cu oameni din diverse domenii, cu interese diferite, cu istorii de viata diferite.

    Si am inteles ceva: ca oamenii, indiferent de studii, de pozitia sociala, de varsta, au aceleasi nevoi emotionale: de siguranta, de validare si acceptare, de apreciere si nu in ultimul rand, de iubire.

    Aceste nevoi umane nu sunt doar simple dorinte, ele sunt nevoi profunde care exista in fiecare dintre noi si care servesc ca baza pentru fiecare alegere pe care o facem in viata.

    Este momentul sa invatam ca ne putem schimba viata, schimbandu-ne pe noi si nu pe ceilalti.

    Iar rolul meu, cu permisiunea voastra, este de a va fi alaturi in aceasta calatorie de descoperire a voastra, de vindecare, de acceptare, de creare a unei vieti echilibrate si implinite.

    In viata nu le poti oferi altora, in mod autentic, ceea ce tu nu contii deja.

    Si tineti minte: resursele sunt in voi, este nevoie doar sa le descoperiti!

  • Andreea Irina Milea


    Psiholog Clinician Si Coordonator ABA

    SPECIALITATI SI EXPERIENTA PROFESIONALA

    • Psiholog Clinician si Cordonator ABA, cu o experienta de peste 7 ani in terapia copiilor cu deficiente sau intarziere in dezvoltare (ex. TSA, ADHD, sindromul Down etc.).

    SPECIALITATEA STUDIILOR

    • Licentiata in Psihologie in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educației, Universitatea Bucuresti;
    • Absolventa a Masteratului de Psihodiagnoza Cognitivă si Consiliere Psihologica, Facultatea de Psihologie, Universitatea Ecologica;
    • Masterul Prevenirea si Combaterea Consumului Ilicit de Droguri, Facultatea de Sociologie si Asistenta Socială, Universitatea Bucuresti.

    CURSURI DE SPECIALITATE

    • Cursul ”Tehnici de Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala si Analiza Comportamentală Aplicata in Tulburările de Spectru Autist” in cadrul Asociatiei ATCA;
    • Experienta atat in terapia NACD cat si in terapia ABA in cadrul Asociației ATCA si Covorasul Fermecat.
  • Cristina Sima


    Psihoterapeut, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    STUDII UNIVERSITARE SI SPECIALIZARI

    • Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti;
    • Formare in psihoterapie experientiala – Universitatea din Bucuresti si Societatea de Psihoterapie Experientiala Romana (2000-2005);
    • Formare in psihoterapie sistemica de familie si cuplu (2006-2010);
    • Formare in Hipnoza clinica si terapie eriksoniana (2006-2010).

    DOMENII DE COMPETENTA

    • Psihoterapie (individuala – adult, copil, adolescent, familie si cuplu, de grup);
    • Psihologia familiei;
    • Psihologie si consiliere educationala;
    • Dezvoltare personala individuala si de grup.

    Contact

  • Angelica Sima


    Psihoterapeut, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    Studii universitare si specializari

    • Facultatea de Socio- Psiho- Pedagogie, Universitatea Bucuresti (1992-1997)
    • Formare in terapie sistemica: cuplu, copil, familie (2006-2007)
    • Formare in psihoterapii scurte si colaborative orientate pe resurse si solutii (2013-2015)
    • Formare in NLP (2016)

    Domenii de competenta

    • psihoterapie (individuala- adult, copil, adolescent, familie si cuplu, de grup)
    • consiliere educationala
    • dezvoltare personala individuala si de grup

    Un anumit moment e potrivit pentru a pasii inspre psihoterapie?

    Poate cand cuvintele rostite nu mai cuprind niciun sens pentru tine… Sau cand ai de spus multe despre situatii in care parca nu mai e nimic de spus… Sau cand ramai mut de durere… Sau cand tot incerci si tot incerci si nimic nu se schimba… Cand problemele parca sunt peste tot, chiar si peste solutii…

    Poate momentul acesta este ACUM si AICI! De ce ar fi acesta momentul? Poate pentru ca este singurul pe care il avem. Ceea ce a fost ne-a adus AICI, iar ce va urma incepe ACUM!

    Contact

  • Capraru Alexandra Ioana


    Terapeut ABA, Logoped Specialist, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    EXPERIENTA PROFESIONALA

    Terapeut Aba si Logoped specialist cu experienta de 2 ani in recuperarea copiilor cu CES si intarzieri in dezvoltare.

    DESPRE MINE

    Ma numesc Capraru Alexandra Ioana si am finalizat Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Psihopedagogie Speciala. In prezent sunt studenta la masterul de Psihopedagogia Scolii Incluzive, anul 1.
    Din dorinta de a fi mai aproape de copii, inca din perioada liceului am fost voluntar la fundatii de sprijin comunitar, frecventand diferite centre din oras. In acest mod am reusit sa ajut si copiii din mediile defavorizate.
    Pasiunea pentru logopedie, s-a dezvoltat in timpul facultatii, cand am inceput practica la un centru care isi are specificul in acest domeniu.
    Pe parcurs, am reusit sa dobandesc caracteristici esentiale pentru a profesa in ceea ce imi doresc. Sunt o persoana rabdatoare, empatica, ludica si sociabila. Imi doresc sa ajut in orice situatie si sa ma implic acolo unde este nevoie.

  • Crinela Silvia Dragan


    Psiholog Clinician

    DESPRE MINE

    • Psiholog Clinician sub Supervizare, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal 25841, angajata in cadrul People Develop Center;
    • Consilier Psiholog voluntar in cadrul Asociatiei Happy Minds, pe proiectele Depre Hub, Depre Teens şi Depre Corporate;
    • Experienta profesionala anterioara in domeniile: Resurse Umane, Administrativ/Secretariat si Organizatiilor Neguvernamentale.
    • In prezent in proces de deschidere a cabinetului individual.

    STUDII, ACREDITARI SI CERTIFICARI

    • Drept de libera practica in Psihologie Clinica, avizat de Colegiul Psihologilor din Romania;
    • Atestata in Consiliere pentru Dezvoltare Personala, atestat eliberat de Academia Britanica si acreditat la nivel european.

    LICENTIATA IN:

    • Stiinte Politice (2019);
    • Psihologie (2020).

    ABSOLVENTA A MASTERULUI:

    • Politici, Gen si Minoritati (2019-2021).

    MASTERANDA IN CADRUL PROGRAMULUI:

    • Psihodiagnoza Cognitiva si Consiliere Psihologica (2020-2022).

    CERTIFICARI ADITIONALE:

    • Resurse Umane (HR Employer & Branding, Personal Branding Managementul Resurselor Umane);
    • Administrativ: Management Strategic, Managementul Resurselor Umane, Comunicare in Afaceri;
    • Tehnoredactare: Copywriting, Comunicare Mediatica.

    Hobby-uri

    • invatare continua;
    • citit;
    • plimbari lungi;
    • scriere de articole.
  • Maria Laura Percu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 24076, Logoped, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    • Este absolventa Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, specializarea ei fiind psiho-pedagogia speciala, la Universitatea Bucuresti, finalizand si cursurile de Master din cadrul Universitati Bucuresti specializarea Scoala Incluziva.
    • In anul 2016, Maria a realizat mai multe vizite in Ungaria, Austria, Slovacia si Praga cu scopul de formare si schimb de experienta.
    • Aceasta a participat la numeroase cursuri de formare profesionala, psihologica fiind la curent cu noile metode de interventie terapeutica.
    • Maria este o persoana voioasa, creativa, dobandind capacitatea de a trece peste orice fel de obstacol, avand un mental calm si optimist si o experienta de peste 5 ani in domeniu terapiei / logopedie.
    • Maria a participat la cursuri de formare in cadrul centrului Help Autism, Casa Soarelui, precum si conferinte, activitati practice din cadrul  Spitalul Clinic de Psihiatrie „Profesor Doctor Alexandru Obregia”. In decursul a 5 ani, aceasta a profesat Psihopedagogia Speciala in cadrul Scolii si Gradinitei Romano-Finlandeze din Bucuresti.

    Maria este titular cu drept de libera practica codul personal de indentidicare fiind 24076.

  • Florentina Hofft


    Terapeut ABA si Logoped

    DESPRE MINE

    Ma numesc Florentina Hofft, sunt psiholog clinician si sunt aici pentru tine, pentru a te asculta, a te incuraja sa te conectezi la resursele tale interioare ce te vor ajuta sa dai un sens intamplarilor si evenimentelor din viata ta, ce uneori par haotice, incalcite si greu de parcurs.

    COMPETENTE PROFESIONALE

    • Psihologie Clinica;
    • Psihoterapie Cognitiv – Comportamentala;
    • Psihoterapie sistemica pentru cuplu, copil, familie.

    FORMARI

    • Terapii cognitiv – comportamentale la copilul cu tulburari de dezvoltare neuropsihica – Terapia ABA;
    • Terapie sistemica: Cuplu, Copil, Familie. Evaluarea si Interventia Psihologica la Copii si Adolescenti;
    • Formare profesionala Cognitiv – Comportamentala (in curs);
    • Master in Psihodiagnoza Cognitiva si Consiliere Psihologica (in curs).

    SERVICII OFERITE

    • Psihoterapie individuala pentru copii, adolescenti si adulti;
    • Psihoterapie de grup;
    • Psihoterapie de cuplu si familie.

    DIAGNOSTIC SI EVALUARE CLINICA

    • Investigarea tulburarilor psihice si stabilirea unui diagnostic;
    • Evaluare comportamentala, cognitiva si neuropsihica;
    • Evaluarea gradului de discernamant al persoanelor;
    • Evaluarea personalitatii;
    • Evaluare mecanismelor de adaptare;
    • Evaluare emotinala sau afectiva;
    • Evaluarea diverselor aspecte psihologice legate de relationarea in cadrul familiei, cuplului, la locul de munca etc.
  • Carmen Simona Sbarna


    Terapeut ABA principal, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 04626, Psihoterapeut Sistemic de Familie si Cuplu, Expert Organizational, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    Ma puteti gasi cu acreditarile obtinute la COPSI in RUP – partea I, editat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal 04626, avand atestate de libera practica in:
    https://www.alegericpr.ro/index.php/registre

    • Psihoterapie sistemica de familie si cuplu, atestat de Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie;
    • Consiliere psihologica a familiei si a cuplului, atestat de Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie;
    • Psihologia muncii si psihologie organizationala atestat de Comisia de Psihologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor.

    Abilitata pe o perioada de 5 ani de catre Ministerul de justitie in temeiul art. 20, al. 5 si 6 din legea nr. 253/2013 pentru derularea “Programului pentru dezvoltare abilitati sociale si comportamentale adulti in data de 03.12.2019.
    Ma puteti gasi pe site-ul Ministerului de Justitie: http://www.just.ro/ la LINKURI UTILE in BAZA INSTITUTIILOR COMUNITARE din Bucuresti.

    Cursuri si formari complementare

    • „Travaliul iertarii in psihoterapie” – eveniment acreditat de COPSI;
    • „Scoaterea clientului din pozitia de victima si circuitul de autovictimizare” – eveniment acreditat de COPSI;
    • „Hipnoterapia cognitive-comportamntala la copii, adolescent si adulti” – curs de formare profesionala continua areditat de COPSI;
    • „Evaluare, expertiza, interventie psihologica clinica pentru copil si familie”, modulul „Evaluarea si expertiza psihologica clinica pentru copilul abuzat/neglijat si in situatii de divort” – curs de formare continua acreditat de COPSI.

    Despre mine

    Psihoterapeut principal de familie si cuplu si psiholog organizational specialist, cu peste 20 ani experienta in Psihoterapie si in Managementul Resurselor Umane(psihologie organizationala) va astept cu cu drag sa rezolvam impreuna orice problema sau impas pe care le aveti in prezent atat pe plan personal, cat si profesional. Marile realizari in viata le putem face prin flexibilizare si cu o atutudine deschisa catre nou. Aceste realizari ne conduc automat pe o treapta de evolutie superioara. Crestem si ne dezvoltam intr-un ritm ametitor, chiar si pentru noi, pentru a ne adapta corect la etapele prin care trecem avem nevoie sa accesam resurse importante pe care le-am ascuns in subconstient sau pe care le-am anesteziat in timp. Nu cunosc problemele sau dificultatile cu care te confrunti dar cred in puterea si resusele personale pe care fiecare dintre noi le avem.

    • Activitatea din cabinet si experienta personala m-a facut sa inteleg unicitatea oamenilor, a destinelor si relatiilor in care sunt angrenati, dar si educatia diferentiata a copiilor. Fiecare familie are reguli si tipare diferite de functionare care se imbina si se formeaza din alte 2 familii diferite prin intalnirea, cunoasterea si casatoria partenerilor de cuplu. Prin urmare, fiecare copil ce se naste intr-o familie este unic si va avea parte de o evolutie si o dezvoltare diferentiata. Iar datoria noastra de parinti este sa ajustam propriiile reguli de functionare si educatie, sa le actualizam in functie de personalitatea copiilor si de fiecare treapta de dezvoltare. Avem nevoie de reguli pentru a face putina ordine si a ne educa proprii copii asa cum ne dorim, dar flexibilitatea si naturaletea prin care le introducem in educatia timpurie a copiilor este bratara de aur a noastra in calitate de parinti.
    • In prezent, imi desfasor activitatea atat pe proiectele de probatiune, cat si terapie pentru copii sau pentru familie si cuplu.

    Motto: „Dragostea nu este ceea ce spunem. Ea este ceea ce facem”
    „Daca ai obosit, invata sa te odihnesti, nu sa renunti”

    Atunci cand aveti nevoie de un psiholog foarte bun ma puteti contacta pe mail: office@peopledevelop.ro pentru a va face o programare pentru o prima sedinta de intercunoastere reciproca.

    Va astept cu drag,
    Carmen Simona Sbarna
    Psihoterapeut, coach & trainer
    PEOPLE DEVELOP CENTER