ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Cursuri pentru cadre didactice, educatori, institutii, shadow-eri, psihologi, logopezi si terapeuti ABA.
Webinar CES - I
Introducere in Strategii Incluzive (cum integram copii cu cerinte educationale speciale in invatamantul de masa)
In prezentul seminar vom vorbi despre educatia incluziva mai precis despre cum putem integra copii cu cerinte educationale speciale (CES) in invatamantul de masa, respectiv a acelor copii cu deficiente senzoriale, fizice, intelectuale sau de limbaj, defavorizati socio-economic si/sau cultural, copii din centrele de asistenta si ocrotire, copii cu usoare tulburari psiho-afective si comportamentale, copii infectati cu virusul HIV etc.) (Gherguţ, 2001, p. 7). Pornind de la premisa că toți copiii au dreptul de a fi educaţi împreună, oricare ar fi dizabilitatea/ handicapul sau dificultăţile de învăţare, ajungem la concluzia că educaţia integrată este un drept pentru respectarea căruia este nevoie de o educaţie bună şi de bunul simţ social.
Toti copiii au dreptul de a fi educati impreuna, oricare ar fi dizabilitatea/ handicapul sau dificultatile de invatare. Educatia integrata este un drept pentru respectarea caruia este nevoie de o educatie de bun simt social. Acesta este si motivul pentru care persoanele din domeniul educational (si nu numai) care intra/vor intra in contact cu copii cu CES sa fie familiarizate cu situatia acestor copii, respectiv cu modalitatile de abordare a acestora.
Dintre aspectele discutate în cadrul seminarului, amintim de:
- Aspecte generale cu privire la copii cu CES (definitii, abordari, origini, tipologii);
- Integrarea copiilor cu CES in invatamantul de masa in conformitate cu legislatia in vigoare;
- Intelegerea distinctiei dintre integrare si incluziune;
- Tehnici de modificare comportamentala;
- Tipologia unei scoli/clase incluzive (caracteristici, mediu de invatare, modalitati de implicare a copiilor cu CES in activitatile educationale);
- Interactiunea cu copiii cu CES;
- Practica – chestionar de constientizare a propriilor atitudini in relatiile interpersonale.
Seminarul este adresat educatorilor / oarelor, cadrelor didactice din invatamantul public și privat, shadow-erilor, psihologilor sau logopezilor.
Seminarul are durata de 3 ore, fiind tinut de catre doamna Carmen Simona Sbarna Psiholog Specialist, Psihoterapeut si Coach, manager al centrului de terapie People Develop Center.
Tariful este estimat la 200 lei / persoana
La finalul cursului persoanele inscrise vor primi diploma de participare.
Webinar CES - II
Cerinte educationale speciale
“CES” sau “cerinte educationale speciale” se refera la copiii cu deficiente senzoriale, fizice, intelectuale sau de limbaj, defavorizati socio-economic si cultural, copii din centrele de asistență și ocrotire, copii cu uşoare tulburari psiho-afective si comportamentale, copii infectati cu virusul HIV etc.) (Gherguţ, 2001, p. 7). Copiii cu astfel de deficiente sau dificultati trebuiesc integrati in invatamantul de masa, in conformitate cu legislatia in vigoare si cu principiul nediscriminarii. Acesta este si motivul pentru care este necesar ca persoanele din domeniul educational (si nu numai) care interactioneaza/vor interactiona direct cu copii cu cerinte educationale sa fie familiarizati cu situatia acestora, astfel incat sa le poata oferi micutilor un proces educational/terapeutic/interactional cat mai util si constructiv, lipsit de orice prejudecata.
In continuarea seminarului anterior (punem hyperlink catre pagina cu seminarul anterior), prezentul seminar va aduce in discutie aspect precum:
- Bias-uri (prejudecati) cu privire la existenta unui/unor copil/copii cu CES la clasa;
- Metode si strategii de invatare in clasele in care exista copii cu CES;
- Demersul terapeutic si structurarea mediului de lucru in clasele cu copii cu CES;
- Constiinta fonologica;
- Abilitati si trucuri pentru a face copii cu CES sa vorbeasca;
- Practica – exercitii de reflexie.
Seminarul este adresat educatorilor/oarelor, cadrelor didactice din invatamantul public și privat, shadow-erilor, psihologilor sau logopezilor.
Seminarul are durata de 3 ore, fiind tinut de catre doamna Carmen Simona Sbarna Psiholog Specialist, Psihoterapeut si Coach, manager al centrului de terapie People Develop Center.
Tariful este estimat la 200 lei / persoana
La finalul cursului persoanele inscrise vor primi diploma de participare.
Webinar CES - III
Cerinte educationale speciale
In seminarele anterioare am vorbit de integrarea copiilor cu “cerinte educationale speciale/CES” in invatamantul de masa, respectiv acelor copii cu deficiente senzoriale, fizice, intelectuale sau de limbaj, defavorizati socio-economic si cultural, copii din centrele de asistență și ocrotire, copii cu uşoare tulburari psiho-afective si comportamentale, copii infectati cu virusul HIV etc.) (Gherguţ, 2001, p. 7). In conformitate cu legislatia in vigoare si cu principiul nediscriminarii, copiii cu cerinte educationale speciale trebuiesc integrati in invatamantul de masa, insa pentru a integra acesti copii este necesara o mai buna cunoastere a situatiei acestora, a modului in care acestia interactioneaza cu alte persoane, respectiv a eventualelor situatii care pot fi apreciate de semeni ca fiind dificile. Procedand astfel, le putem pune micutilor la dispozitie un climat socio-educational incluziv, motivant si constructiv.
In continuarea celor doua seminare anterioare care trateaza subiectul educatiei incluzive, prezentul seminar vine in intampinarea dumneavoastra cu urmatoarele tematici:
- Intervenții psihopedagogice pentru corectarea disgrafiei la elevii cu ADHD;
- Tipologia tulburarilor atentionale specifice;
- Cum ii motivam pe elevii cu dificultati de invatare?;
- Cum reducem agresivitatea in randul copiilor cu dizabilitati mintale?;
- Managementul institutiilor incluzive;
- Practica - studiu de caz cu privire la integrarea scolara a copiilor cu CES.
Seminarul este adresat educatorilor/oarelor, cadrelor didactice din invatamantul public și privat, shadow-erilor, psihologilor sau logopezilor.
Seminarul are durata de 3 ore, fiind tinut de catre doamna Carmen Simona Sbarna Psiholog Specialist, Psihoterapeut si Coach, manager al centrului de terapie People Develop Center.
Tariful este estimat la 200 lei / persoana
La finalul cursului persoanele inscrise vor primi diploma de participare.
Webinar CES - IV
Integrarea si educatia integrata a prescolarilor cu cerinte educationale speciale
Pornind de la principiile in conformitate cu care fiecare copil este unic si valoros, respectiv ca poate invata intr-un mediu educational flexibil, ajungem la concluzia ca politicile scolare trebuie sa incurajeze educatia incluziva, respectiv acea educatie care sa inglobeze nevoile tuturor categoriilor de copii, inclusiv a celor cu cerinte educationale speciale (precum copii cu autism, ADHD, diverse tulburari psihice, copii supradotati, copii cu varii tipuri de dizabilitati sau copii din medii defavorizate). Un inceput ar fi chiar familiarizarea cadrelor didactice cu modul in care ar trebui sa reactioneze (cognitiv, emotional si comportamental) atunci cand interactioneaza cu copii cu cerinte educaionale speciale la clasa. Acesta este si motivul pentru care, in prezentul modul iti propunem o serie de exercitii cu caracter practic, exercitii utile pe de-o parte pentru eficientizarea interactiunii elev-profesor (si nu numai), pe de alta parte pentru o mai buna gestionare a situatiilor dificile de la clasa.
Prezentul seminar va aborda urmatoarele activitati:
- Jocuri pentru formarea autonomiei personale (ex. jocul “fa ce iti spun”, jocul “sa asezam masa” sau “jocul numeste-ma”);
- Jocuri pentru activitati de socializare (ex. jocul “sa primim musafiri”, jocul “de-a calatoria”, jocul “de-a magazinul” sau jocul “de-a spectacolul”);
- Jocuri pentru activitati de ludoterapie (ex. jocul rece-cald, jocul cine ma striga sau jocul lupul si oile);
- Jocuri pentru stimularea cognitive (ex. jocul care este culoarea ta, jocul baloane colorate, jocul turnul cuburilor, jocul telefonul fara fir sau jocul cum se face/cine face sau jocul de-a cuvintele).
Seminarul este adresat educatorilor/oarelor, cadrelor didactice din invatamantul public și privat, shadow-erilor, psihologilor sau logopezilor.
Seminarul are durata de 3 ore, fiind tinut de catre doamna Carmen Simona Sbarna Psiholog Specialist, Psihoterapeut si Coach, manager al centrului de terapie People Develop Center.
Tariful este estimat la 200 lei / persoana
La finalul cursului persoanele inscrise vor primi diploma de participare.