ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Zilnic, la locul de munca pot aparea evenimente care pot destabiliza climatul organizational din cadrul unei firme/companii/organizatii guvernamentale/organizatii ne/nonguvernamentale. Desi cel mai probabil exista o organigrama, o ierarhiezare precisa a sarcinilor per angajat, este evident faptul ca nu intotdeauna putem sa lucram ca la carte, ca urmare a faptului ca, fie ne-am stabilit mai multe obiective decat putem indeplini, fie intervin si alte sarcini neprevazute (pe langa cele care poate oricum erau prea multe). Deoarece angajatii ajung uneori sa faca sarcini care exced atributiile lor, sa ramana (uneori) excesiv de mult peste program si sa nu mai faca fata vietii profesionale si chiar personale (deoarece cu cat acordam mai mult timp vietii profesionale, se reduce timpul alocat vietii personale). Pe termen scurt, angajatorii se pot bucura de faptul ca angajatii satisfac cat mai multe din atributiile stabilite, pe termen lung insa, aceste comportamente rutiniere vor amprenta sanatatea psihica a angajatilor, motivatia, satisfactia si performanta lor pentru munca, fiind astfel afectat intregul climat organizational (omul este cea mai importanta resursa a unei organizatii, cu cat acesta este mai bolnav, cu atat performanta de ansamblu a organizatiei este mai scazuta).
Diagnoza organizationala este un proces complex si necesita multa experienta in coordonarea si dezvoltarea unor departamente sau grupuri de oameni, studii de psihologia si sociologia maselor dar si o analiza minutioasa a proceselor si evenimentelor interne, specifice fiecarei organizatii separat.
Modul cum functioneaza fiecare departament luat separat si impreuna (in colaborare) cu celelalte departamente reprezinta un indicator important in evaluarea cat mai obiectiva a proceselor interne cat si a functionalitatii lor.
Comunicarea agresiva intre superiori, superiori-angajati sau angajati-angajati nu face decat sa dezechilibreze si mai mult climatul organizational, tocmai de aceea recomandam modulele destinate comunicarii asertive, astfel incat fiecare (superior, middle manager sau cei aflati in functie de executie) sa invete sa-si sustina argumentat partea, fara a fi inhibat de faptul ca parerea sa ar putea sa supere sau sa fie privita ca neavizata. Indiferent de statut, oamenii trebuiesc ascultati. Neascultarea si reducerea la tacere duc la acumularea de frustrari, frustrari care pe termen lung se vor transforma in adevarate conflicte interioare, chiar in atitudini si comportamente agresive, precum si in deficit de satisfactie si productivitate.
Invatarea tehnicilor de comunicare asertiva, managerierea corespunzatoare a timpului, stabilirea SMART a obiectivelor si alocarea proportionata a sarcinilor sunt cheia sanatatii psihice a angajatilor, prin urmare si cheia intregii institutii angajatoare (deoarece un angajat productiv este un angajat sanatos psihic iar angajatii sanatosi psihic isi pot indeplini cu succes atributiile).
Asteptam cu drag exprimarea nevoilor dumneavoastra pentru a va face o oferta personalizata.