ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
In literatura de specialitate pot fi intalnite mai multe definitii. Astfel unii autori leaga cariera strict de munca si considera ca prin cariera se intelege succesiunea de functii, in ordinea crescatoare a importantei, prin care trece angajatul. Altii definesc cariera ca pe o succesiune de pozitii intr-o ierarhie, impreuna cu functiile asociate.
Desi cariera este legata de munca, ea poate fi definita intr-un sens larg ca si cadru dinamic in care o persoana isi percepe viata, in intregul ei si interpreteaza semnificatia diferitelor calitati personale, actiuni si lucruri ce i s-au intamplat.
OBIECTIVE ale planificarii carierei :
- satisfacerea trebuintelor resurselor umane ale organizatiei ca urmare a unui plan condus in timp
- oferirea de informatii atat organizatiei cat si angajatilor despre potentialele cai ale carierei in cadrul organizatiei
- identificarea celor mai buni angajati si motivarea acestora
- oferirea unei baze pentru procesul de planificare a carierei
- oferirea de informatii necesare pentru stabilirea unor programme de training
- elaborarea unor modalitati speciale pentru angajatii competenti pentru care nu sunt posturi disponibile corespunzatoare (salariu de merit, spor de fidelitate)
- dezvoltarea unei imagini pozitive si favorabile a organizatiei
Ca urmare a planificarii carierei un angajat poate obtine satisfactie atunci cand progresul are loc conform planului de cariera. De asemeni angajatii vor cauta oportunitati in functie de abilitatile lor.
Un efect important al planificarii carierei este reducerea costurilor datorate fluctuatiei de personal, deoarece la angajatii care sunt asistati in planificarea carierei de catre organizatie exista o probabilitate mai redusa de a-si cauta un alt loc de munca.
Planificarea carierei este un proces de stabilire a obiectivelor carierei, de elaborare si implementare a strategiilor, de autoevaluare si analiza a oportunitatilor, precum si de evaluare a rezultatelor.
Planificarea carierei organizationale implica urmatorii pasi:
- identificarea angajatilor
- stabilirea cailor carierei
- stabilirea responsabilitatilor
- dezvoltarea planurilor individuale