ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Dezvoltarea inteligentei emotionale este un proces de cale lunga pe care putem sa pornim oricand. Cu cat mai devreme, cu atat mai bine, dar niciodata, niciodata nu este prea tarziu. Nu doar copiii au nevoie sa o dezvolte, si noi avem, pentru ca nu poti sa il inveti pe un copil ceea ce tu nu esti.
Inteligenta emotionala s-a dovedit a influenta in mod semnificativ nivelul de succes si fericire din viata adultilor, fiind mult mai importanta decat nivelul de educatie sau inteligenta cognitiva. De aceea, cea mai rationala investitie in propria persoana este cea in dezvoltarea EQ, care produce efecte imediate in viata personala si profesionala.
Inteligenta emotionala reprezinta capacitatea de a identifica, interpreta si utiliza emotiile pentru a lua cele mai potrivite decizii si a le pune in aplicare. Succesul, fericirea, charisma, pozitia sociala si longevitatea sunt doar cateva dintre trasaturile puternic corelate cu nivelul EQ.
Persoanele inteligente emotional:
- recunosc si inteleg informatiile transmise de emotii,
- le integreaza cu interpretarea rationala a situatiilor, astfel incat sa poata lua deciziile optime,
- isi exprima in mod adecvat emotiile, pentru a beneficia de resursele specifice pe care acestea le pun la dispozitie,le folosesc pentru a-si optimiza actiunile si sustine automotivarea,
- invata atat sa evite experientele neplacute, cat si sa le repete pe cele care le-au asigurat succesul si implinirea obiectivelor.
Nivelul de inteligenta emotonala reflecta capacitatea persoanei de a parcurge Ciclul Emotional al Experientei, format din cele 8 emotii primare: furie, frica, dezgust, tristete, tandrete, pasiune, incredere si bucurie.
Persistenta, intensitatea excesiva sau lipsa uneia dintre aceste emotii in diferitele situatii din viata unui adult indica un dezechilibru, datorat cel mai adesea incapacitatii de a-si asuma si exprima urmatoarea emotie din ciclu. Efectul este reprezentat de dificultati in:
- stabilirea de obiective si motivarea de a actiona pentru realizarea lor,
- ajustarea corecta a previziunilor referitoare la consecintele actiunilor, fie prin ignorarea acestora, fie prin exagerarea lor,
- luarea si asumarea deciziilor necesare,
- ajustarea corecta a folosirii resurselor interioare (timp, atentie, eforturi), ce conduce fie la risipirea lor, fie la nealocarea lor si astfel auto-sabotarea actiunilor decise anterior,
- construirea de relatii stabile cu persoane, situatii sau obiecte importante pentru viata unui adult (relatii de cuplu, de munca, atasament fata de propriile obiecte etc.),
- actionarea cu perseverenta pentru implinirea nevoilor si aspiratiilor proprii,
- construirea increderii in sine si a constiintei valorii personale,
- invatarea permanenta, din fiecare actiune, a celor mai bune strategii de implinire a obiectivelor asumate.