ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Cultura organizationala a unei companii este ceva ce nu putem vedea sau masura, e un sistem complex de valori comune agreate la nivelul companiei, un set de reguli nescrise dupa care se ghideaza angajatii in fiecare zi.
Practic, cultura organizationala se refera la gandire, atitudini, convingeri si norme care exista intr-o organizatie, care uneori sunt cunoscute si de alti actori din piata. Cultura organizationala a unei firme se naste odata cu infiintarea companiei si porneste de la actionarii ei si daca e vorba de o multinationala, atunci de la top managementul companiei. Spre exemplu, business-urile antreprenoriale poarta puternic amprenta fondatorilor lor, chiar daca intre timp se dezvolta si ajung companii globale.
Lucrurile nu sunt insa atat de simple pe cat par, caci cultura organizationala se creeaza in timp. Este vorba despre un set de valori si norme la care mai intai adera actionarii si apoi angajatii.
Reprezinta anumite principii, structuri sau valori dupa care functioneaza fiecare companie si pe care le promoveaza atat extern cat si intern prin diverse miloace de informare: revista companiei, anunturi la avizier sau prin sefii de departamente, grupuri de socializare fata in fata sau on line, liderii formali sau informali etc.
Actionarii sau reprezentantii top managementului sunt cei care au responsabilitatea principala in a pune pe picioare o cultura organizationala solida si sanatoasa. De la ei pleaca misiunea, viziunea si strategia clara a organizatiei. „Compania poate dispune deja de o cultura organizationala la care adera inclusiv top managementul, dar cultura cultura organizationala nu este ceva fix, etern si neschimbat, ea se modifica mereu sub actiunea unor factori interni, externi sau de mediu”, explica Sorin Faur.
Un rol important il au si managerii echipelor, oamenii de HR sau cei care interactioneaza direct cu angajatii. Ei raspund de comunicarea si consolidarea elementelor fundamentale din care este formata cultura organizationala. „Pot sa faca asta printr-un comportament etic, aliniat la valorile organizatiei, pe modelul leadership-ului autentic de tip walk the talk.
Cultura organizationala poate exista sau poate fi creeata in functie de viziunea actionarilor.