Programe de lucru pentru copiii cu autism: cum să le oferi oportunități și suport

 

În fiecare an, tot mai mulți copii sunt diagnosticați cu autism ( de fapt,  tulburare din spectrul autist sau TSA), o tulburare de dezvoltare care afectează comunicarea și relaționarea socială. Pentru acești copii, este esențială implicarea în programe de lucru specializate, care să le ofere oportunități de dezvoltare și suport în toate aspectele vieții lor.

 

Ce sunt, de fapt, programele de lucru pentru copii cu autism (TSA)?

 

Aceste programe de lucru pentru copiii cu autism sunt concepute pentru a se concentra pe nevoile individuale ale fiecărui copil și pentru a-i ajuta să-și îmbunătățească capacitățile de comunicare, inteligență emoțională și abilități sociale. Ele sunt multi-disciplinare și pot include terapia comportamentală, intervenții educaționale, logopedie și abordări bazate pe tehnologie, care să stimuleze și să sprijine dezvoltarea copiilor cu autism. Sunt programe personalizate, special concepute pentru fiecare copil, adaptate și ajustate potrivit nevoilor și abilităților acestuia. 

 

De ce sunt utile programele de lucru pentru copii cu TSA?

 

Prin participarea activă la aceste programe, copiii cu autism pot beneficia de suport adecvat și de oportunitatea de integrare. De asemenea, pot construi relații sociale, învăța să-și gestioneze emoțiile și să-și dezvolte abilitățile necesare pentru a deveni membri activi ai societății.

 

Progrogramele de lucru pentru copiii cu autism sunt esențiale pentru a le oferi șanse egale în viață și pentru a contribui la integrarea lor în comunitate. Prin aceste programe, putem susține și ajuta copiii cu autism să-și construiască drumul către o viață mai împlinită.

 

Înțelegerea autismului și provocările sale

 

Autismul este o tulburare de dezvoltare care afectează comunicarea și relațiile sociale, și în fiecare an, tot mai mulți copii sunt diagnosticați cu această condiție. Pentru acești copii, este esențial să fie implicați în programe de lucru specializate care să le ofere oportunități de dezvoltare și sprijin în toate aspectele vieții lor. 

 

Există diferite tipuri de tulburare din spectrul autismului, fiecare cu implcațiile și necesitățile sale.  Despre acestea am scris aici .

Programe de lucru speciale pentru copiii cu autism

Copiii cu autism beneficiază de programe de lucru special concepute pentru a se concentra pe nevoile individuale ale fiecărui copil și pentru a-i ajuta să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, de inteligență emoțională și sociale. 

Aceste programe pot include: terapii comportamentale, ABA, intervenții educaționale și abordări bazate pe jocuri sau tehnologie, menite să stimuleze și să susțină dezvoltarea copiilor cu autism.

 

Prin participarea activă la aceste programe, copiii cu autism pot beneficia de sprijin adecvat și de oportunitatea de a se dezvolta, prin deprinderea de noi abilități și integrare. De asemenea, ei pot construi relații sociale, pot învăța să-și gestioneze emoțiile și să dezvolte abilitățile necesare pentru a deveni membri activi ai societății.

 

Programele de lucru pentru copiii cu autism sunt esențiale pentru a le oferi șanse egale în viață și pentru a-i ajuta să se integreze în comunitate. Prin intermediul acestora, putem sprijini și ajuta copiii cu autism să-și găsească calea către o viață de realizări și succes.

De ce sunt importante programele de lucru pentru copiii cu autism?

 

Programele de lucru pentru copii cu autism reprezintă o modalitate vitală de a le oferi sprijin și oportunități de dezvoltare adecvate. Aceste programe sunt concepute pentru a aborda nevoile individuale ale fiecărui copil și pentru a le oferi instrumentele necesare pentru a-și dezvolta abilitățile și potențialul. Iată câteva motive pentru care programele de lucru sunt atât de importante pentru copiii cu autism:

  • Dezvoltarea abilităților de comunicare: copiii cu autism pot avea dificultăți în a comunica și a se exprima într-un mod adecvat. Prin intermediul programelor de lucru de logopedie și psihoterapie, aceștia pot învăța să-și dezvolte abilitățile de comunicare și să-și îmbunătățească capacitatea de a se exprima într-un mod clar și coerent.
  • Inteligență emoțională și abilități sociale: copiii cu autism pot avea dificultăți în a-și gestiona emoțiile și în a dezvolta abilități sociale. Prin intermediul programelor de lucru personalizate special pentru ei, aceștia pot învăța să-și recunoască și să-și gestioneze emoțiile, precum și să-și îmbunătățească abilitățile sociale, cum ar fi interacțiunea cu alți copii și cooperarea într-un mediu de grup.
  • Integrarea în comunitate: programele de lucru pot oferi copiilor cu autism oportunitatea de a se integra în comunitate și de a-și dezvolta abilitățile necesare pentru a deveni membri activi ai societății. Prin intermediul acestor programe de lucru ce îmbină specializări diferite, copiii cu autism pot învăța să-și îndeplinească rolurile și responsabilitățile într-un mediu de lucru structurat și să se simtă parte a comunității lor.
  • Sprijin pentru familiile copiilor cu autism: Programele de lucru nu oferă doar sprijin pentru copiii cu autism, ci și pentru familiile lor. Aceste programe pot oferi sfaturi și resurse pentru părinți și îngrijitori, precum și suport emoțional și informații despre cum să gestioneze nevoile speciale ale copilului lor.

Beneficiile programelor de lucru pentru copiii cu autism

 

Programele de lucru pentru copiii cu autism aduc numeroase beneficii pentru dezvoltarea și starea de bine a copiiilor. Beneficiile sunt în oglindă cu dezvoltarea unor noi abilități. Iată câteva dintre beneficiile cheie ale acestor programe:

  • Dezvoltarea abilităților de comunicare: Programele de lucru oferă copiilor cu autism oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile de comunicare și de a învăța să se exprime într-un mod clar și coerent. Prin intermediul activităților adaptate nevoilor lor, aceștia pot învăța să folosească cuvinte, gesturi și expresii faciale pentru a transmite idei și emoții.
  • Îmbunătățirea abilităților sociale: Copiii cu autism pot avea dificultăți în a dezvolta abilități sociale și în a se integra în grupuri de joacă sau în mediul școlar. Prin intermediul programelor de lucru, aceștia pot învăța să interacționeze cu alți copii și să-și dezvolte abilitățile de colaborare, de preluare a rolurilor și de rezolvare a conflictelor.
  • Creșterea independenței: Programele de lucru îi ajută pe copiii cu autism să-și dezvolte abilitățile de viață independentă, cum ar fi îmbrăcatul, hrănirea și igiena personală. Aceștia învață să-și organizeze timpul și să-și gestioneze sarcinile zilnice, ceea ce le conferă autonomie și încredere în propriile abilități.
  • Creșterea încrederii în sine: Participarea la programele de lucru și obținerea de succese în cadrul acestora poate crește încrederea în sine a copiilor cu autism. Aceștia învață să-și aprecieze propriile realizări și să-și dezvolte o atitudine pozitivă față de ei înșiși, ceea ce are un impact pozitiv asupra stimei de sine și a încrederii în propriile lor abilități.

 

Tipuri de programe de lucru pentru copiii cu autism

Există o varietate de programe de lucru disponibile pentru copiii cu autism, fiecare având propriile sale caracteristici și obiective. 

Vă enumerăm unele dintre cele mai uzitate  tipuri de programe de lucru pentru copiii cu autism, cu mențiunea că ele pot fi recomandate independent sau o combinație a fiecărui tip de program și, întotdeauna, ele sunt personalizate în baza unei evaluări inițiale. Exemple de programe :

 

  • Terapie comportamentală aplicată (ABA): ABA este o formă de terapie care se concentrează pe schimbarea și îmbunătățirea comportamentului copiilor cu autism. Acest tip de terapie este bazat pe observație și pe recompensarea comportamentelor dorite, și poate fi adaptat nevoilor individuale ale fiecărui copil.
  • Terapie prin joc: Terapia prin joc implică utilizarea jocului pentru a dezvolta abilitățile de comunicare, sociale și cognitive ale copiilor cu autism. Prin intermediul jocului structurat și ghidat, aceștia pot învăța să interacționeze cu alți copii, să-și dezvolte imaginația și creativitatea și să-și îmbunătățească abilitățile de rezolvare a problemelor.
  • Terapie ocupatională: Terapia ocupatională se concentrează pe dezvoltarea abilităților de viață independentă și pe integrarea copiilor cu autism în activități zilnice, cum ar fi îmbrăcatul, hrănirea și igiena personală. Această terapie poate include activități practice și jocuri care să-i ajute pe copii să-și dezvolte abilitățile motorii fine și să-și îmbunătățească coordonarea și dexteritatea.
  • Logopedie: Logopedia este o componentă esențială în tratamentul copiilor cu autism, având un rol crucial în dezvoltarea abilităților de comunicare și interacțiune socială. Logopezii lucrează în echipă cu alți specialiști pentru a crea un plan de tratament personalizat, adaptat nevoilor individuale ale fiecărui copil cu autism. În plus, logopedia ajută la gestionarea comportamentelor problematice legate de dificultățile de comunicare și sprijină dezvoltarea abilităților de limbaj receptiv. 
  • Terapie prin artă și muzică: Terapia prin artă și muzică utilizează expresia artistică pentru a stimula și dezvolta abilitățile cognitive, emoționale și sociale ale copiilor cu autism. Aceștia pot învăța să-și exprime emoțiile prin intermediul artei și muzicii, să-și dezvolte creativitatea și să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare și de interacțiune socială.
  • Terapie prin exerciții și tehnologie: Tehnologia poate fi utilizată ca instrument pentru a sprijini dezvoltarea și comunicarea copiilor cu autism. Prin intermediul aplicațiilor și programelor speciale, aceștia pot învăța să-și dezvolte abilitățile de citire, de scriere și de comunicare, să-și îmbunătățească atenția și concentrarea și să-și dezvolte abilitățile cognitive și sociale.

Crearea unui mediu favorabil pentru programele de lucru

Pentru ca programele de lucru pentru copiii cu autism să fie eficiente, este important să se creeze un mediu favorabil în care aceștia să poată învăța și să se dezvolte. Iată câteva sfaturi despre cum să se creeze un mediu favorabil pentru programele de lucru:

  • Crearea unui mediu structurat și predictibil: Copiii cu autism pot beneficia de un mediu structurat și predictibil, în care să știe ce să aștepte și să se simtă în siguranță. Acest lucru poate include organizarea și etichetarea spațiilor de lucru, stabilirea rutinelor și a regulilor clare și furnizarea de instrucțiuni și indicații clare.
  • Utilizarea vizualizărilor și a rutinelor: Vizualizările și rutinele pot fi instrumente utile pentru a ajuta copiii cu autism să se orienteze și să se organizeze în timpul programelor de lucru. Acestea pot include tablouri de rutină, diagrame și programe vizuale, care să-i ajute pe copii să înțeleagă și să urmeze pașii și să se simtă în control.
  • Furnizarea de feedback și recompense: Feedback-ul pozitiv și recompensele pot fi instrumente puternice pentru a motiva și a încuraja copiii cu autism în timpul programelor de lucru. Acestea pot fi sub forma de laude verbale, recompense simple, cum ar fi autocolante sau timbre, sau recompense mai mari, cum ar fi mici surprize sau privilegii.
  • Colaborarea cu părinții și personalul școlar: Pentru a asigura un mediu favorabil pentru programele de lucru, este important să se colaboreze cu părinții și personalul școlar. Aceasta poate include comunicarea regulată, partajarea de informații și resurse, și stabilirea unor obiective și strategii comune pentru dezvoltarea copiilor cu autism.
  • Adaptarea activităților la nivelul de dezvoltare și interesele copiilor: Pentru a menține angajamentul și interesul copiilor cu autism în timpul programelor de lucru, este important să se adapteze activitățile la nivelul lor de dezvoltare și interesele lor. Aceasta poate implica alegerea activităților care să fie potrivite pentru nevoile și abilitățile fiecărui copil și furnizarea de opțiuni și alegeri în cadrul programelor de lucru.

Proiectarea de programe de lucru personalizate

 

Pentru a obține cele mai bune rezultate pentru copiii cu autism, este important să se proiecteze programe de lucru individualizate care să abordeze nevoile și abilitățile fiecărui copil în mod specific. Iată câteva aspecte de luat în considerare în proiectarea de programe de lucru individualizate:

 

  • Evaluarea nevoilor și abilităților copilului cu autism: Înainte de a proiecta un program de lucru personalizat pentru copil,, este important să se efectueze o evaluare a nevoilor și abilităților copilului. Acest lucru poate implica evaluarea comunicării, abilităților sociale, abilităților cognitive și a altor domenii relevante, pentru a determina ce abilități și nevoi trebuie să fie abordate în cadrul programului de lucru.
  • Stabilirea de obiective specifice: Pe baza evaluării, se pot stabili obiective specifice pentru programul de lucru personalizat pentru copilul cu autism. Aceste obiective trebuie să fie clare, măsurabile și realiste, și să abordeze nevoile și abilitățile copilului în mod specific.
  • Alegerea și adaptarea activităților: În cadrul programului de lucru personalizat se pot selecta și adapta activități specifice care să ajute la dezvoltarea abilităților și la atingerea obiectivelor. Aceste activități pot include jocuri, exerciții practică, sarcini structurate și alte activități relevante pentru nevoile și interesele copilului.
  • Monitorizarea și ajustarea progresului: Pe măsură ce copilul progresează în cadrul programului de lucru personalizat, este important să se monitorizeze și să se ajusteze progresul în funcție de nevoile și abilitățile sale. Aceasta poate implica evaluarea periodică a progresului, ajustarea obiectivelor și activităților, și adaptarea programului de lucru în funcție de schimbările în dezvoltarea și nevoile copilului.
  • Colaborarea cu profesioniști și rețele de sprijin: Pentru a asigura un program de lucru personalizat eficient, este important să se colaboreze interdisciplinar cu profesioniști din domeniul sănătății mintale și pedagogie, precum și cu  eventuale rețele de sprijin. Aceasta poate include consultarea cu terapeuți, educatori specializați și alți profesioniști, și implicarea părinților și a altor membri ai familiei în implementarea programului de lucru.

 

Implementarea programelor de lucru pentru copii cu autism acasă și la școală

 

Programele de lucru pentru copiii cu autism pot fi implementate atât acasă, cât și la școală, pentru a asigura continuitate și consistență în dezvoltarea și sprijinul copiilor. Iată câteva sfaturi despre implementarea programelor de lucru acasă și la școală:

  • Comunicarea și colaborarea cu părinții: Pentru a asigura continuitatea și consistența în implementarea programului de lucru, este important să se comunice și să se colaboreze cu părinții. Aceasta poate include furnizarea de instrucțiuni și resurse pentru părinți, comunicarea regulată și partajarea de informații despre progresul și nevoile copilului.
  • Crearea unui mediu structurat și predictibil: Atât acasă, cât și la școală, este important să se creeze un mediu structurat și predictibil pentru a sprijini implementarea programului de lucru. Acest lucru poate include organizarea și etichetarea spațiilor și materialelor, stabilirea rutinelor și a regulilor clare și furnizarea de instrucțiuni și indicații clare.
  • Furnizarea de suport și asistență: Atât părinții, cât și profesorii pot furniza suport și asistență în implementarea programului de lucru. Acest lucru poate include furnizarea de feedback pozitiv și recompense, îndrumarea și ghidarea în timpul activităților, și furnizarea de suport emoțional și informații despre cum să se abordeze nevoile speciale ale copilului.
  • Monitorizarea și evaluarea progresului: Atât acasă, cât și la școală, este important să se monitorizeze și să se evalueze progresul copilului în cadrul programului de lucru. Aceasta poate implica evaluarea periodică a abilităților și a obiectivelor, monitorizarea comportamentului și a implicării copilului în activități, și ajustarea programului de lucru în funcție de nevoile și progresul copilului.
  • Colaborarea cu profesioniștii și alți membri ai echipei: Pentru a asigura o implementare eficientă a programului de lucru, este important să se colaboreze cu profesioniști și cu alți membri ai echipei de sprijin. Aceasta poate include consultarea și îndrumarea profesioniștilor, colaborarea cu terapeuți și educatori specializați, și implicarea altor persoane cheie, cum ar fi asistenții și consilierii școlari.

De final

Programele de lucru pentru copiii cu autism sunt esențiale pentru dezvoltarea și sprijinirea acestor copii în toate aspectele vieții lor. Aceste programe sunt personalizate pentru fiecare copil, abordând nevoile și abilitățile individuale. Ele vizează îmbunătățirea comunicării, dezvoltarea inteligenței emoționale și a abilităților sociale, precum și integrarea copiilor cu autism în comunitate.

Beneficiile acestor programe includ dezvoltarea abilităților de comunicare, creșterea inteligenței emoționale și a abilităților sociale, creșterea independenței și încrederii în sine a copiilor, și sprijinirea familiilor acestora în gestionarea nevoilor speciale ale copilului. Tipurile de programe variază, inclusiv terapia comportamentală, ABA;  terapia prin joc, terapia ocupatională, logopedia, terapia prin artă și muzică, și terapia prin exerciții și tehnologie.

Pentru a obține cele mai bune rezultate, programele de lucru trebuie să fie personalizate, să aibă obiective specifice și să fie implementate într-un mediu structurat și predictibil. Este important să se colaboreze cu părinții, profesorii și profesioniștii în domeniul sănătății mentale și pedagogie pentru a asigura continuitatea și consistența în dezvoltarea și sprijinul copiilor cu autism.

Sursa foto: Unsplash.com

Articole asemanatoare

Privacy Preference Center

  • Andreea-Mihaela Drăgoi


    Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Studii

    • Absolventa a masterului de Psihologie Clinică- Evaluare si Interventie Terapeutica, Universitatea din București
    • Absolventa a Facultatii de Psihologie si Științele Educației, specializarea Psihologie, Universitatea din București
    • Absolventa a cursului de formare in Terapie Comportamentala Aplicata la Copiii cu TSA, Asociatia Help Autism
    • Practicant in cadrul asociatiei We Change, Bucuresti
    • Practicant in cadrul Cabinetului Individual de Psihologie- Andreea Stefiuc, București

    Despre mine

    Sunt o persoană empatică și ludică, și îmi place să las curiozitatea să mă îndrume în interacțiunea mea cu copiii.
    Răbdarea și încrederea în potențialul acestora sunt 2 dintre atributele cu care îi însoțesc pe micuți către independența în dezvoltarea propriilor abilități.

  • Alexandra Feraru


    Specialist Marketing

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Despre mine

    Numele meu este Alexandra Feraru, am absolvit Facultatea de  Administrație și Afaceri în cadrul Universității din București, urmând apoi programul de masterat cu specializarea Marketing în cadrul aceleiași universități.
    Sunt o persoană sociabilă, pregătită să învăț lucruri noi și gata în a se integra în cadrul oricărei echipe.

  • Elisabetta Iacob


    Asistent manager

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Pasionată de lucrul cu copiii, îmi dedic timpul și resursele pentru a le oferi suport în cadrul terapiei. Empatia mea profundă și credința în schimbare mă ghidează în fiecare interacțiune, ajutându-i pe cei mici să își atingă potențialul maxim și să se dezvolte armonios.

  • Ana-Maria Corcodel


    Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Psiholog clinician, cu o experienta in terapia ABA si logopedie in terapia copiilor cu deficiente pe ariile dezvoltarii normale (TSA, Autism, ADHD, Sindromul Down etc.)

    STUDII DE SPECIALITATE

    • Psiholog Clinician, Terapeut TSA, Terapeut ABA cu experiență și în Logopedie
    • Absolventă a Facultății de Psihologie Titu Maiorescu
    • Absolventă a Masterului Psihologie Clinică, Hipnoză și Intervenții Terapeutice de Scurtă Durată din cadrul Universității Titu Maiorescu
    • Supervizare în Psihologie Clinică
    • Acreditată de Colegiul Psihologilor din România în Specialitatea Psihologie Clinică, având codul personal 22493

    CURSURI DE SPECIALITATE

    • Curs Terapeut TSA, organizat de asociația Help Autism și acreditat de colegiu Psihologlor din România
    • Am urmat stagii de practică la Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia și la Penitenciarul București Jilava. Acolo am stat de vorba cu persoane cu diferite probleme într-un mediu controlat și am învățat cele mai bune abordări de la psihologi cu o experiență profesionala
    • Am învățat cum se face anamneza unei persoane și am putut lua interviu persoanelor respective având mereu un psiholog, respectiv psihiatru care mă îndruma mereu

    DESPRE MINE

    Sunt o persoană foarte ambițioasă, energică și veselă și vreau să acord sprijin persoanelor care au nevoie de puțin mai multă atenție în viața lor și nu are cine să le ofere suportul emoțional de care au nevoie.

  • Marilena Teodosescu


    Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Psiholog clinician în supervizare, terapeut ABA, psihoterapeut cognitiv-comportamental in formare

    STUDII

    • absolventă a programului masteral de Psihologie Clinică – Evaluare și Intervenție Terapeutică, Universitatea din București
    • absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, specializarea Psihologie
    • psihoterapeut in formare in psihoterapie cognitiv-comportamentală in cadrul asociatiei ATCCPR
    • absolventă a cursului de formare in Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA, Asociația Help Autism, București
    • absolventă a Modulului Psihopedagogic – Certificare pentru profesia didactică

    EXPERIENȚA PROFESIONALĂ ÎN LUCRUL CU COPIII ȘI ADULȚII

    • psiholog clinician în cadrul cabinetului individual de psihologie-logopedie „Andreea Nastase”, București
    • terapeut ocupațional în cadrul centrului Aripi Albastre, București
    • voluntar în cadrul Clinicii de Asistare și Intervenție Psihologică și Educațională, FPSE, Universitatea din București
    • voluntariat în cadrul asociației LeadMe, la Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Al. Obregia”, București (secțiile de neuropediatrie)
    • stagii de practică în diverse centre/ cabinete/ instituții: centrul de terapie New Odyssey, cabinete individuale de psihologie clinica, Penitenciarul Jilava, București
    • operator de cercetare voluntar în cadrul Laboratorului de Psihologia Sănătății și Neuropsihologie Clinică (LPSNC), Universitatea din București.

     

    Titular cu drept de libera practica in psihologie clinica – codul personal de identificare fiind 25537.

  • Oana Sovaiala


    Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Îmi dedic toată energia și pasiunea îngrijirii și sprijinirii copiilor, dorindu-mi să îi ajut să își atingă potențialul maxim. Cu experiența acumulată în domeniu, abordez fiecare caz cu răbdare, empatie și o dedicare neclintită pentru progresul fiecărui micuț. Sunt convinsă că fiecare copil are capacitatea de a străluci și de a depăși provocările, contribuind astfel la crearea unui mediu plin de încurajare și susținere pentru toți copiii noștri. Energia și optimismul consider că sunt contagioase, inspirând nu doar copiii, ci și colegii de echipă și familiile lor.

  • Alexandra Ion


    Psihopedagog special, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    Ion Alexandra, este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației din București, specializarea fiind Psihopedagogie Specială, la Universitatea din București, finalizând și cursurile de Master din cadrul Universității București specializarea Consilierea Educațională și Vocațională.

    În anul 2018, Alexandra a început să activeze în cadrul asociației “ Letiția punte între lumi “, fiind psihopedagog, logoped și shadow.

    Aceasta a participat la numeroase cursuri de formare profesională psihologică fiind la curent cu noile metode de intervenție terapeutică.

    Alexandra este o persoană veselă, ludică, creativă, empatică dobândind capacitatea de a trece peste orice fel de obstacol, fiind o persoană calmă, organizată, optimistă.

    Alexandra deține o experiență de peste 6 ani în domeniul terapiei și logopedie.

    Alexandra a participat la cursuri de formare în cadrul centrului Help Autism, Asociația Logopezilor din România, activități practice din cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie “Profesor Doctor Alexandru Obregia.

    Alexandra este titular cu drept de liberă practică codul personal de indentificare fiind 33125.

  • Alexandra Serban


    Psiholog Clinician si Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Scopul si totodata rolul meu in cadrul acestei echipe este de a-i ajuta pe frumosii micuti sa invete intr-un cadru cat mai cald si primitor, ce presupune mai exact “sa fii om mare”. Fie ca vorbim de integrare, socializare ori perceperea lumii din jur asa cum este ea, sunt aici pentru ca impreuna cu ei sa devenim cele mai bune versiuni posibile ale noastre.

    Sunt de parere ca asa cum cei mici au de deprins cunostiinte de la noi, asa si eu am multe de invatat de la ei. Fiind o fire optimista, curioasa si perseverenta, am incredere ca prin munca si efort din partea ambelor parti, impreuna vom reusi sa obtinem cele mai bune rezultate.

  • Stanescu Cristina Alexandra


    Coordonator ABA, Psiholog Clinician, Terapeut ABA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Despre mine

    Lucrul cu copiii de reuseste sa scoata la iveala cea mai buna energie din mine, prin empatie, spirit ludic si autenticitate. Am invatat de-a lungul anilor ca fiecare copil are nevoi diferite si imi place sa ma dedic acestora astfel incat sa crestem impreuna si sa pun cate o parte din sufletul meu in fiecare puiut, sa-l insotesc in drumul lui catre devenire si dezvoltare.

    Studii

    • Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Unibuc
    • Masterand – psihologie clinica si psihoterapia copilului
    • Curs de tehnici ABA – Abamasters
    • Curs pentru dezvoltarea jocului
    • Curs pentru tehnici de logopedie la copiii cu TSA
    • Curs tehnici logopedice VML
    • Participant conferinta internationala ABA 2023
  • Alina Curea


    Receptionera

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Ma numesc Curea Alina si am o experienta de 3 ani in domeniul receptiei.

    Ma consider o persoana ambitioasa, motivata si receptiva.

    Ma bucur de noi provocari si reusesc sa-mi stabilesc obiectivele intr-o maniera organizationala si sunt deschisa tuturor provocarilor.

  • Camelia Nitulescu


    Medic specialist neurologie pediatrica, psihopedagog, psiholog clinician, educator parental Cercul Sigurantei

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    STUDII UNIVERSITARE SI SPECIALIZARI

    • Facultatea de Medicina – specializarea Medicina Generala, Universitatea Independenta Titu Maiorescu – 2008
    • Facultatea de Sociologie – Psihologie, specializarea Psihologie, Universitatea Spiru Haret – 2012
    • Master in Neurobiologie, Facultatea de Biologie, Universitatea din Bucuresti – 2014
    • Master in Terapia logopedica in procesele de comunicare, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti – 2018
    • Cursul de formare profesionala complementara Expertiza psihologica si psihologie clinica, Institutul de Psihologie Judiciara – 2020

    CERTIFICARI

    • Medic specialist neurologie pediatrica – din anul 2014
    • Psiholog cu drept de libera practica – practicant autonom – psihopedagogie speciala – din anul 2018
    • Psiholog cu drept de libera practica – practicant autonom – psihologie clinica – din anul 2021
    • Educator parental certificat Cercul Sigurantei – din iulie 2023

    CURSURI DE FORMARE PROFESIONALA IN DOMENIUL PSIHOLOGIEI PE CARE LE-AM ABSOLVIT:

    • Tehnici de analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist – 2021
    • Abilitati narative de comunicare. Nivel 1 – 2023
    • Programul de Educatie Parentala Cercul Sigurantei – COSP – 2023

    DESPRE MINE

    Sunt medic specialist neurologie pediatrica, psihopedagog, psiholog clinician si educator parental Cercul Sigurantei. M-am pregatit inca de tanara pentru a lucra cu copii din dorinta de a le cunoaste universul frumos, de a le alina suferinta cand sunt bolnavi, de a-i stimula pentru a reusi in ceea ce isi doresc si pentru a deveni adulti fericiti.

    Sunt un profesionist pasionat, sunt o persoana cu spirit ludic, empatica, dornica sa ajute, mandra ca lucreaza cu oamenii, onorata sa ii trateze.

    In calitate de medic specialist neurologie pediatrica am o experienta de 5 ani si ma pregatesc continuu pentru a fi la curent cu ultimele descoperiri in domeniu si pentru a-mi dezvolta cat mai mult abilitatile necesare pentru diagnostic si tratament. Studiile in domeniul psihologiei imi permit o intelegere complexa si profunda a pacientului si ma ajuta sa creez relatii terapeutice durabile bazate pe incredere, respect si colaborare.

  • Iulia Alexandra Petre


    Medic Psihiatrie Pediatrica

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Sunt Iulia Alexandra Petre, medic specialist psihiatrie pediatrica. M-am implicat activ in cadrul programului de formare din Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia. Am acumulat ca si medic, o experienta de 4 ani, avand rezultate remarcabile in munca depusa.

    In principal, interesele mele in psihiatrie sunt dezvoltarea copilului mic si modificarile trasaturilor de personalitate la adolescenti. Ca interese particulare sunt tulburarile de relationare sociala la varsta adolescentei. Pot spune ca, iubesc copiii si imi place sa lucrez cu ei, sa ii vad zambind si sa incerc sa ii insotesc pe drumul recuperarii si a dezvoltarii. Gandesc ca o mama, si de cele mai multe ori, lucrez ca o mama. Pasiunea de a lucra cu cei mici, m-a ajutat sa vad dincolo de diagnostic si sa lupt pentru vindecare.’

    Absolventa a Facultatii de medicina din cadrul UMF Victor Babes Timisoara, am participat la o multitudine de formari, conferinte si simpozioane de specialitatea de-a lungul anilor practicati.

  • Ana-Maria Onici


    Terapeut ABA si Logoped Specialist

    DESPRE MINE

    Ma numesc Ana, sunt o persoana increzatoare, optimistă, perseverenta. Ma fascinează inocența si spontaneitatea copiilor si imi doresc să-i ajut sa progreseze cat mai mult posibil. După 12 ani de activitate in domeniul resurselor umane, am dezvoltat un interes real pentru copiii cu TSA, urmând in aceasta direcție cursul ” Tehnici si Interventii specifice in cazul Tulburărilor din Spectrul Autismului, organizat de ANCAAR in 2018.

    Ulterior am desfășurat activități de voluntariat si am si lucrat ca terapeut ABA in asociatii de profil.

    STUDII DE SPECIALITATE

    Pedagog de recuperare ( ANCAAR), Facultatea de Psihologie si Științele Educației, specializarea Psihologie din cadrul Universității Spiru Haret, Anul I Institutul SPER – formare in psihoterapie.

  • Ioana Radulescu


    Terapeut Aba, Logoped, Psiholog Clinician si Psihoterapeut in Formare

    EDUCATIE SI FORMARI

    Am absolvit Masterul de Psihologie Clinica si Consiliere Psihologica la Universitatea Ecologica Bucuresti. Cursurile de licenta le-am urmat in Marea Britanie, la Facultatea de Psihologie de la University of Surrey.

    In prezent lucrez ca logoped si terapeut ABA, coordonator si psiholog clinician, participand in trecut la numeroase cursuri si conferinte, precum cursul de Tehnici si proceduri de interventie in terapia logopatiilor in cadrul Asociatiei Logopezilor din Romania si conferinta ,,Logopedia, Stiinta si arta comunicarii – cu tema Tulburarile de neurodezvoltare.”

    Sunt absolventa a formarii in terapia cognitiv-comportamentala din cadrul Asociatiei de Hipnoterapie si Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala (AHPCC).

    Sunt o persoana empatica, perseverenta si cu mult drag de copii.

    EXPERIENTA DE LUCRU

    Am experienta de lucru la Clinica Hope, unde profesez ca logoped si la Asociatia pentru Motivatie in Psihoeducatie.

  • Pircalabioru Alexandra Gabriela


    Receptioner

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Despre mine

    Ma numesc Pircalabioru Alexandra Gabriela si sunt studenta in anul III la Facultatea de Administratie si Afaceri, specializare Administratie Publica, UNIBUC.

    Ma consider o persoana responsabila, ambitioasa si motivata. Ma bucur de provocari si imi stabilesc in mod constant obiective prin care tind sa evoluez constant spre rezultate bune. Nu ma simt confortabil atunci cand nu evoluez si sunt mereu in cautarea unei oportunitati de a face mai mult bine.

  • Daniela Colesnic


    Psiholog clinician și Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Ador copii și îmi place să mă reinventez prin jocuri, desene, lectură, cât și alte activități corespunzătoare.Sunt creativă, empatică, responsabilă, ingenioasă și dornică să aduc un plus de cunoștințe. Am experiență de 2 ani în recuperarea copiilor cu intarziere in dezvoltare si limbaj, toata munca si dragostea pentru copii m-a determinat să acumulez experiența necesară pentru a ajuta la formarea abilitaților copiilor cu TSA.
    Obiectivul meu este sa învăț copiii să dobândească noi capacități, să îi ajut să se dezvolte, să atingă cel mai mare grad de independență și să dobândească o calitate cât mai bună a vieții.

    Studii

    • Master în Psihologie Clinică și Psihoterapia Copilului și a Familiei, Universitatea din București
    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, specializarea Psihologie
    • Absolventă a cursului de formare in Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA, Asociația Help Autism, București
    • Absolventă a Modulului Psihopedagogic nivel 1 – Certificare pentru profesia didactică
    • Titular cu drept de libera practică în psihologie clinică – codul personal de identificare fiind 33577

  • Lupu Daniela Georgiana


    Asistent Social

    Despre mine

    Ma numesc Lupu Daniela-Georgiana si sunt absolventa a Universitatii Ovidius din Constanta, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Asistenta Sociala.

    Pe perioada a trei ani de facultate, am avut onoarea de a face cunostinta cu acest domeniu, de a ma forma intr-un mediu academic si de a dezvolta un interes aparte pentru intelegerea copiilor cu nevoi speciale.

    Teoria dar si practica desfasurata in perioada facultatii, colaborarea cu diferite institutii au contribuit la formarea mea ca viitor asistent social, mi-au dat incredere si satisfactie ca pot ajunge acolo unde mi-am propus.

    Sunt o fire empatica, ambitioasa si responsabila cu o continua dorinta de dezvoltare benefica pe plan profesional cat si emotional.

  • Rodica Cristina Soare


    Terapeut ABA, Logoped Specialist, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Cu experienta de peste 10 ani in recuperarea copiilor cu CES si intarzieri in dezvoltare, terapeut si mama de succes.

    Despre mine

    Sunt absolventa a Facultatii de Sociologie-Psihologie, specializarea Sociologie-Psihologie din cadrul Universitatii Spiru Haret, Bucuresti.

    Sunt o fire empatica, optimista si perfectionista acordand o atentie deosebita trairilor persoanelor din jurul meu.

    Am ales sa lucrez cu copiii cu TSA din dorinta de a le descoperi si intelege modul in care vad lumea, aceasta contribuind, pe de o parte, la dezvoltarea mea personala si profesionala, iar pe de alta parte, la procesul de recuperare a lor.

    Interactiunea cu copiii mi-a descoperit latura ludica, mi-a dezvoltat creativitatea si m-a impulsionat sa caut constat noi modalitati de a-i atrage in procesul de invatare, acest lucru alimentandu-mi tot mai mult speranta si increderea in capacitatea fiecarui copil de a progresa.

    Am urmat cursul Tehnici si Interventii specifice in cazul Tulburarilpr din spectrul Autismului la Asociatia Nationala pentru Copii si Adulti cu Autism din Romania (ANCAAR).

  • Crina Sima


    Psiholog Clinician si Terapeut ABA Specialist

    Mi-am descoperit inclinatia catre psihologie si educatie inca de la inceputul liceului. Imi doresc sa fiu intr-o continua crestere, de aceea ma dedic activitatilor de voluntariat si diferitelor oportunitati de dezvoltare profesionala. Consider domeniul psihologiei ca fiind o parghie ce ne ajuta sa evoluam si sa fim bine cu noi insine.

    Sunt absolventa a Facultatii de Psihologie si am urmat un master in Educatie Timpurie, dorind astfel sa imbin procesul educational cu cel al dezvoltarii emotionale si cognitive al fiecarui copil. Experienta ma ajuta sa imi completeze maniera de a lucra, transformand sesiunea intr-una interactiva, utila si autentica.

  • Eliza Maria Stefanescu


    Psiholog Clinician si Terapeut ABA

    • Psiholog clinician, terapeut ABA, specialist
    • Experienta de 2 ani ca terapeut ABA in centrul A.T.I.P.I.C si la domiciliul copilului
    • Sunt absolventă a facultății de psihologie în cadrul Universității Titu Maiorescu și urmez masterul de psihologie clinica, hipnoza și intervenții terapeutice de scurta durata în cadrul aceleasi universități.
    • Sunt psiholog clinician sub supervizare și am dobândit atestatul de libera practica de la Colegiul Psihologilor.
    • Sunt absolventa a cursului de terapie ABA și prezint experienta și răbdare în lucrul cu copii.
    • În 2021, am absolvit diploma de consilier de dezvoltare personala.
    • Am participat la diferite workshop-uri și cursuri : Abordarea tehnicilor proiective, Psihotrauma, Tehnici de psihoterapie integrativa
    • Sunt o persoana joviala, empatica și creativa.

    Eliza este titular cu drept de libera practica, codul personal de identificare fiind 27267.

  • Liana Patulea


    Psiholog, Psihoterapeut

    CERTIFICARI SI SPECIALIZARI

    • Psiholog clinician – in supervizare;
    • Psihoterapeut – formare continua in Psihoterapie Cognitiv- Comportamentala si Hipnoterapie;
    • Consilier dezvoltare personala;
    • Formare continua Schema Therapy – Terapia Centrata pe Scheme – Asoc. Institutul Roman de Schema Therapy;
    • Curs tehnici avansate de comunicare pentru eficientizarea procesului psihoterapeutic in abordarile din spectrul anxietatii, depresiei si stresului posttraumatic;
    • Mentorat in psihoterapie – aplicatii clinice.

    Despre mine

    Am urmat facultatea de psihologie in urma cu 20 de ani, simtind ca aceasta este menirea mea in viata.

    Lucrez cu oamenii de peste 16 ani, chiar de la terminarea facultatii, initial in domeniul resurselor umane, iar ulterior, urmandu-mi pasiunea de a interactiona si de a lucra pentru oameni din ipostaza de psiholog si psihoterapeut.

    M-am reintors la prima mea dragoste, psihologia, dupa anii in care am avut ocazia sa cunosc, sa ascult, sa interactionez cu oameni din diverse domenii, cu interese diferite, cu istorii de viata diferite.

    Si am inteles ceva: ca oamenii, indiferent de studii, de pozitia sociala, de varsta, au aceleasi nevoi emotionale: de siguranta, de validare si acceptare, de apreciere si nu in ultimul rand, de iubire.

    Aceste nevoi umane nu sunt doar simple dorinte, ele sunt nevoi profunde care exista in fiecare dintre noi si care servesc ca baza pentru fiecare alegere pe care o facem in viata.

    Este momentul sa invatam ca ne putem schimba viata, schimbandu-ne pe noi si nu pe ceilalti.

    Iar rolul meu, cu permisiunea voastra, este de a va fi alaturi in aceasta calatorie de descoperire a voastra, de vindecare, de acceptare, de creare a unei vieti echilibrate si implinite.

    In viata nu le poti oferi altora, in mod autentic, ceea ce tu nu contii deja.

    Si tineti minte: resursele sunt in voi, este nevoie doar sa le descoperiti!

  • Andreea Irina Milea


    Psiholog Clinician Si Coordonator ABA

    SPECIALITATI SI EXPERIENTA PROFESIONALA

    • Psiholog Clinician si Cordonator ABA, cu o experienta de peste 7 ani in terapia copiilor cu deficiente sau intarziere in dezvoltare (ex. TSA, ADHD, sindromul Down etc.).

    SPECIALITATEA STUDIILOR

    • Licentiata in Psihologie in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educației, Universitatea Bucuresti;
    • Absolventa a Masteratului de Psihodiagnoza Cognitivă si Consiliere Psihologica, Facultatea de Psihologie, Universitatea Ecologica;
    • Masterul Prevenirea si Combaterea Consumului Ilicit de Droguri, Facultatea de Sociologie si Asistenta Socială, Universitatea Bucuresti.

    CURSURI DE SPECIALITATE

    • Cursul ”Tehnici de Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala si Analiza Comportamentală Aplicata in Tulburările de Spectru Autist” in cadrul Asociatiei ATCA;
    • Experienta atat in terapia NACD cat si in terapia ABA in cadrul Asociației ATCA si Covorasul Fermecat.
  • Cristina Sima


    Psihoterapeut, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    STUDII UNIVERSITARE SI SPECIALIZARI

    • Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti;
    • Formare in psihoterapie experientiala – Universitatea din Bucuresti si Societatea de Psihoterapie Experientiala Romana (2000-2005);
    • Formare in psihoterapie sistemica de familie si cuplu (2006-2010);
    • Formare in Hipnoza clinica si terapie eriksoniana (2006-2010).

    DOMENII DE COMPETENTA

    • Psihoterapie (individuala – adult, copil, adolescent, familie si cuplu, de grup);
    • Psihologia familiei;
    • Psihologie si consiliere educationala;
    • Dezvoltare personala individuala si de grup.
  • Angelica Sima


    Psihoterapeut, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr.46

    Drumul Valea Cricovului, nr.85

    Studii universitare si specializari

    • Facultatea de Socio- Psiho- Pedagogie, Universitatea Bucuresti (1992-1997)
    • Formare in terapie sistemica: cuplu, copil, familie (2006-2007)
    • Formare in psihoterapii scurte si colaborative orientate pe resurse si solutii (2013-2015)
    • Formare in NLP (2016)

    Domenii de competenta

    • psihoterapie (individuala- adult, copil, adolescent, familie si cuplu, de grup)
    • consiliere educationala
    • dezvoltare personala individuala si de grup

    Un anumit moment e potrivit pentru a pasii inspre psihoterapie?

    Poate cand cuvintele rostite nu mai cuprind niciun sens pentru tine… Sau cand ai de spus multe despre situatii in care parca nu mai e nimic de spus… Sau cand ramai mut de durere… Sau cand tot incerci si tot incerci si nimic nu se schimba… Cand problemele parca sunt peste tot, chiar si peste solutii…

    Poate momentul acesta este ACUM si AICI! De ce ar fi acesta momentul? Poate pentru ca este singurul pe care il avem. Ceea ce a fost ne-a adus AICI, iar ce va urma incepe ACUM!

  • Capraru Alexandra Ioana


    Terapeut ABA, Logoped Specialist, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    EXPERIENTA PROFESIONALA

    Terapeut Aba si Logoped specialist cu experienta de 2 ani in recuperarea copiilor cu CES si intarzieri in dezvoltare.

    DESPRE MINE

    Ma numesc Capraru Alexandra Ioana si am finalizat Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Psihopedagogie Speciala. In prezent sunt studenta la masterul de Psihopedagogia Scolii Incluzive, anul 1.
    Din dorinta de a fi mai aproape de copii, inca din perioada liceului am fost voluntar la fundatii de sprijin comunitar, frecventand diferite centre din oras. In acest mod am reusit sa ajut si copiii din mediile defavorizate.
    Pasiunea pentru logopedie, s-a dezvoltat in timpul facultatii, cand am inceput practica la un centru care isi are specificul in acest domeniu.
    Pe parcurs, am reusit sa dobandesc caracteristici esentiale pentru a profesa in ceea ce imi doresc. Sunt o persoana rabdatoare, empatica, ludica si sociabila. Imi doresc sa ajut in orice situatie si sa ma implic acolo unde este nevoie.

  • Crinela Silvia Dragan


    Psiholog Clinician

    DESPRE MINE

    • Psiholog Clinician sub Supervizare, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal 25841, angajata in cadrul People Develop Center;
    • Consilier Psiholog voluntar in cadrul Asociatiei Happy Minds, pe proiectele Depre Hub, Depre Teens şi Depre Corporate;
    • Experienta profesionala anterioara in domeniile: Resurse Umane, Administrativ/Secretariat si Organizatiilor Neguvernamentale.
    • In prezent in proces de deschidere a cabinetului individual.

    STUDII, ACREDITARI SI CERTIFICARI

    • Drept de libera practica in Psihologie Clinica, avizat de Colegiul Psihologilor din Romania;
    • Atestata in Consiliere pentru Dezvoltare Personala, atestat eliberat de Academia Britanica si acreditat la nivel european.

    LICENTIATA IN:

    • Stiinte Politice (2019);
    • Psihologie (2020).

    ABSOLVENTA A MASTERULUI:

    • Politici, Gen si Minoritati (2019-2021).

    MASTERANDA IN CADRUL PROGRAMULUI:

    • Psihodiagnoza Cognitiva si Consiliere Psihologica (2020-2022).

    CERTIFICARI ADITIONALE:

    • Resurse Umane (HR Employer & Branding, Personal Branding Managementul Resurselor Umane);
    • Administrativ: Management Strategic, Managementul Resurselor Umane, Comunicare in Afaceri;
    • Tehnoredactare: Copywriting, Comunicare Mediatica.

    Hobby-uri

    • invatare continua;
    • citit;
    • plimbari lungi;
    • scriere de articole.
  • Maria Laura Percu


    Terapeut ABA, Logoped, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    • Este absolventa Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, specializarea ei fiind psiho-pedagogia speciala, la Universitatea Bucuresti, finalizand si cursurile de Master din cadrul Universitati Bucuresti specializarea Scoala Incluziva.
    • In anul 2016, Maria a realizat mai multe vizite in Ungaria, Austria, Slovacia si Praga cu scopul de formare si schimb de experienta.
    • Aceasta a participat la numeroase cursuri de formare profesionala, psihologica fiind la curent cu noile metode de interventie terapeutica.
    • Maria este o persoana voioasa, creativa, dobandind capacitatea de a trece peste orice fel de obstacol, avand un mental calm si optimist si o experienta de peste 5 ani in domeniu terapiei / logopedie.
    • Maria a participat la cursuri de formare in cadrul centrului Help Autism, Casa Soarelui, precum si conferinte, activitati practice din cadrul  Spitalul Clinic de Psihiatrie „Profesor Doctor Alexandru Obregia”. In decursul a 5 ani, aceasta a profesat Psihopedagogia Speciala in cadrul Scolii si Gradinitei Romano-Finlandeze din Bucuresti.

    Maria este titular cu drept de libera practica codul personal de indentidicare fiind 24076.

  • Florentina Hofft


    Terapeut ABA si Logoped

    DESPRE MINE

    Ma numesc Florentina Hofft, sunt psiholog clinician si sunt aici pentru tine, pentru a te asculta, a te incuraja sa te conectezi la resursele tale interioare ce te vor ajuta sa dai un sens intamplarilor si evenimentelor din viata ta, ce uneori par haotice, incalcite si greu de parcurs.

    COMPETENTE PROFESIONALE

    • Psihologie Clinica;
    • Psihoterapie Cognitiv – Comportamentala;
    • Psihoterapie sistemica pentru cuplu, copil, familie.

    FORMARI

    • Terapii cognitiv – comportamentale la copilul cu tulburari de dezvoltare neuropsihica – Terapia ABA;
    • Terapie sistemica: Cuplu, Copil, Familie. Evaluarea si Interventia Psihologica la Copii si Adolescenti;
    • Formare profesionala Cognitiv – Comportamentala (in curs);
    • Master in Psihodiagnoza Cognitiva si Consiliere Psihologica (in curs).

    SERVICII OFERITE

    • Psihoterapie individuala pentru copii, adolescenti si adulti;
    • Psihoterapie de grup;
    • Psihoterapie de cuplu si familie.

    DIAGNOSTIC SI EVALUARE CLINICA

    • Investigarea tulburarilor psihice si stabilirea unui diagnostic;
    • Evaluare comportamentala, cognitiva si neuropsihica;
    • Evaluarea gradului de discernamant al persoanelor;
    • Evaluarea personalitatii;
    • Evaluare mecanismelor de adaptare;
    • Evaluare emotinala sau afectiva;
    • Evaluarea diverselor aspecte psihologice legate de relationarea in cadrul familiei, cuplului, la locul de munca etc.
  • Carmen Simona Sbarna


    Psihoterapeut, Expert Organizational, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Ma puteti gasi cu acreditarile obtinute la COPSI in RUP – partea I, editat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal 04626, avand atestate de libera practica in:
    https://www.alegericpr.ro/index.php/registre

    • Psihoterapie sistemica de familie si cuplu, atestat de Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie;
    • Consiliere psihologica a familiei si a cuplului, atestat de Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie;
    • Psihologia muncii si psihologie organizationala atestat de Comisia de Psihologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor.

    Abilitata pe o perioada de 5 ani de catre Ministerul de justitie in temeiul art. 20, al. 5 si 6 din legea nr. 253/2013 pentru derularea “Programului pentru dezvoltare abilitati sociale si comportamentale adulti in data de 03.12.2019.
    Ma puteti gasi pe site-ul Ministerului de Justitie: http://www.just.ro/ la LINKURI UTILE in BAZA INSTITUTIILOR COMUNITARE din Bucuresti.

    Cursuri si formari complementare

    • „Travaliul iertarii in psihoterapie” – eveniment acreditat de COPSI;
    • „Scoaterea clientului din pozitia de victima si circuitul de autovictimizare” – eveniment acreditat de COPSI;
    • „Hipnoterapia cognitive-comportamntala la copii, adolescent si adulti” – curs de formare profesionala continua areditat de COPSI;
    • „Evaluare, expertiza, interventie psihologica clinica pentru copil si familie”, modulul „Evaluarea si expertiza psihologica clinica pentru copilul abuzat/neglijat si in situatii de divort” – curs de formare continua acreditat de COPSI.

    Despre mine

    Psihoterapeut principal de familie si cuplu si psiholog organizational specialist, cu peste 15 ani experienta in Psihoterapie si in Managementul Resurselor Umane(psihologie organizationala) va astept cu cu drag sa rezolvam impreuna orice problema sau impas pe care le aveti in prezent atat pe plan personal cat si profesional. Experienta de antreprenoriat la clinica noastra specializata pe evaluare si tratament copii CES de 5 ani. Marile realizari in viata le putem face prin flexibilizare si cu o atutudine deschisa catre nou. Aceste realizari ne conduc automat pe o treapta de evolutie superioara. Crestem, evoluam si ne dezvoltam intr-un ritm ametitor, chiar si pentru noi, pentru a ne adapta corect la etapele prin care trecem avem nevoie sa accesam resurse importante pe care le-am ascuns in subconstient sau pe care le-am anesteziat in timp. Nu cunosc problemele sau dificultatile cu care te confrunti dar cred in puterea si resusele personale pe care fiecare dintre noi le avem.

    Activitatea din cabinet si experienta personala m-a facut sa inteleg unicitatea oamenilor, a destinelor si relatiilor in care sunt angrenati, dar si educatia diferentiata a copiilor. Fiecare familie are reguli si tipare diferite de functionare care se imbina si se formeaza din alte 2 familii diferite prin intalnirea, cunoasterea si casatoria partenerilor de cuplu. Prin urmare, fiecare copil ce se naste intr-o familie este unic si va avea parte de evolutie si dezvoltare diferentiata. Iar datoria noastra de parinti este sa ajustam propriiile reguli de functionare si educatie, sa le actualizam in functie de personalitatea copiilor si de fiecare treapta de dezvoltare. Avem nevoie de reguli pentru a face putin ordine si a ne educa proprii copii asa cum ne dorim, dar flexibilitatea si naturaletea prin care le introducem in educatia timpurie a copiilor este bratara de aur a noastra in calitate de parinti.

    Motto: „Dragostea nu este ceea ce spunem. Ea este ceea ce facem”
    „Daca ai obosit, invata sa te odihnesti, nu sa renunti”

    Atunci cand aveti nevoie de un psiholog foarte bun ma puteti contacta la telefon: 0724.813.112 sau pe mail: office@peopledevelop.ro pentru a va face o programare pentru o prima sedinta de intercunoastere reciproca.

    Va astept cu drag,
    Carmen Simona Sbarna
    Psihoterapeut, coach & trainer
    PEOPLE DEVELOP CENTER

    Tarife

    Tarife si servicii ON LINE sau FATA in FATA, dupa preferinte:

    • 200 lei sedinta de consiliere psihologica si psihoterapie individuala pentru adultii, copii sau adolescenti(durata 50 minute);
    • 350 lei sedinta de consiliere psihologica sau psihoterapie de familie si cuplu (durata 100 minute);
    • Terapie ABA 120 lei sedinta (durata 50 minute);
    • Logopedie adulti, copii si adolescenti 120 lei sedinta (durata 50minute).

    Servicii de psihoterapie si consiliere psihologica:

    • 200 lei sedinta de consiliere psihologica de grup (2 ore) din programul de reintegrare sociala avand durata 100 minute;
    • 150 lei consiliere psihologica individuala din programul de reintegrare sociala avand durata 50 minute;
    • 300 lei consiliere psihologica individuala din programul de reintegrare sociala in limba engleza avand durata 50 minute;
    • 200 lei sedinta de psihoterapie individuala de 50 minute / 400 lb Engleza;
    • 350 lei sedinta de psihoterapie cuplu de 100 minute / 700 lb Engleza;
    • 400 lei sedinta de psihoterapie de familie de 100 minute / 800 lb Engleza.

    Servicii de psihologie organizationala:

    • 200 lei testare psihologica si emitere aviz psihologic pentru angajare (se poate face discount la un numar de peste 100 de angajati);
    • 2000 lei procedura de diagnoza si prognoza organizatioanla;
    • Recrutare si selectie de personal: 2000 pentru entry level, 4000 lei Middle level si 6000 lei top management.

    Tarife suplimentare:

    Tarife de consiliere psihologica pentru cazurile venite prin decizia instantei:

    • Consiliere psihologica 300lei / ora x 50 minute;
    • Documentare extra 300lei / ora x 50 minute;
    • Intocmire, tehnoredactare si expediere prin posta raport final catre institutiile abilitate: 1000 lei / 5 sedinte, 2000 lei / 10 sedinte si 3000 lei / 15 sedinte de consiliere psihoilogica.