Evaluarea psihiatrica in TSA
Copii si Adolescenti
Copii si Adolescenti
Psihiatria in Tulburarea de Spectru Autist
Tulburarile de spectru autist (TSA) sunt afectiuni neurologice complexe care afecteaza comportamentul, comunicarea si interactiunea sociala.
O componenta vitala a diagnosticarii si gestionarii TSA este evaluarea psihiatrica, o procedura detaliata care exploreaza toate aspectele comportamentale si emotionale ale individului cu TSA.
Evaluarea psihiatrica in TSA
Evaluarea psihiatrica in TSA are loc in mai multe etape. Initial, psihiatrul va realiza o evaluare clinica detaliata, care implica discutii cu individul si familia acestuia, precum si observarea directa a comportamentului individului. Acest proces are scopul de a identifica semnele si simptomele caracteristice ale TSA, dar si alte probleme de sanatate mintala care pot fi prezente.
Identificarea afectiunilor sau tulburarilor conexe TSA
Un aspect crucial al evaluarii psihiatrice este identificarea afectiunilor conexe. Multe persoane cu TSA pot avea si alte conditii de sanatate mintala, cum ar fi tulburarile de anxietate, tulburarile de hiperactivitate cu deficit de atentie (ADHD), depresia si tulburarile de somn. Psihiatrul are rolul de a identifica aceste conditii si de a le incorpora in planul de tratament.
De asemenea, psihiatrul va evalua impactul pe care TSA il are asupra functionarii omului in diferite domenii ale vietii, cum ar fi scoala, munca, relatiile si viata de zi cu zi. Intelegerea acestui impact este esentiala pentru dezvoltarea unui plan de tratament care sa se adreseze nu numai simptomelor TSA, dar si impactului lor asupra vietii persoanei.
Tratamentul personalizat pentru TSA
Odata ce evaluarea psihiatrica este finalizata si un diagnostic este stabilit, se trece la etapa de tratament. In cadrul People Develop Center, tratamentul pentru TSA este individualizat, bazat pe nevoile unice ale fiecarui pacient. Planul de tratament poate include terapie comportamentala aplicata (ABA), terapie vorbita, terapie ocupationala, consiliere pentru familie, medicatie (daca este necesar) si suport pentru a gestiona eventualele afectiuni sau tulburari identificate in timpul evaluarii psihiatrice.
Servicii de evaluare si tratament pentru adulti si copii
Atat copiii, cat si adultii cu TSA pot beneficia de tratamentul psihiatric oferit la People Develop Center. Echipa noastra de profesionisti dedicati intelege complexitatea TSA si este angajata sa ofere ingrijire de cea mai buna calitate. Impreuna cu familia, dezvoltam strategii de imbunatatire a abilitatilor de comunicare si sociale, gestionarea comportamentelor provocatoare si imbunatatirea calitatii vietii.
La People Develop Center, ne straduim sa asiguram un mediu de incredere si de sustinere, unde fiecare individ este tratat cu respect si ingrijire. Ne mandrim cu abordarea noastra holista, integrativa, care pune la dispozitie servicii de evaluare si tratament de inalta calitate pentru toti cei care traiesc cu TSA. Ne angajam in a lucra neincetat pentru imbunatatirea vietilor persoanelor cu autism si a familiilor lor.
Va invitam sa ne contactati astazi pentru a afla mai multe despre serviciile noastre de evaluare psihiatrica in TSA. Cu People Develop Center, aveti sprijinul de care aveti nevoie pe drumul spre intelegere, acceptare si dezvoltare.
Evaluare neurologica in TSA
Copii si Adolescenti
Copii si Adolescenti
Neurologie in Tulburarea Spectrului Autist (TSA)
O intelegere profunda a mecanismelor cerebrale la People Develop Center
Tulburarea spectrului autist (TSA) este o conditie neurologica, acelea care afecteaza interactiunile sociale, comunicarea si comportamentul. Intelegerea naturii neurologice a TSA este esentiala pentru dezvoltarea unui plan de tratament eficient. La People Develop Center, echipa noastra de neurologi este dedicata intelegerii si raspunsului la nevoile unice ale fiecarei persoane cu TSA.
Importanta Evaluarii Neurologice in TSA
Evaluarea neurologica in TSA joaca un rol important in identificarea particularitatilor cerebrale care contribuie la simptomele TSA. Aceasta poate ajuta la identificarea potentialelor probleme de sanatate asociate si la personalizarea planului de terapie pentru fiecare individ.
Procesul Evaluarii Neurologice
Consultarea initiala – Incepem cu o discutie aprofundata despre simptome, istoricul medical si preocuparile dvs.
Examenul neurologic – Acesta include testarea reflexelor, a fortei si a coordonarii, precum si a functiilor cerebrale superioare.
Imagistica cerebrala – Utilizam tehnologii de ultima ora, cum ar fi rezonanta magnetica (RMN), pentru a obtine imagini detaliate ale creierului si a identifica orice particularitati structurale care ar putea fi legate de TSA.
Evaluarea electroencefalogramei (EEG) – EEG este folosit pentru a evalua activitatea electrica a creierului, care poate fi diferita la persoanele cu TSA.
Feedback si plan de tratament – Rezultatele evaluarii sunt analizate si un plan de tratament personalizat este elaborat in functie de nevoile specifice ale fiecarei persoane.
Dezvoltarea unui Plan de Terapie
Pe baza rezultatelor evaluarii neurologice, dezvoltam un plan de terapie care poate include o combinatie de interventii medicale, terapie comportamentala, terapie de vorbire si limbaj, terapie ocupationala si suport psihologic. Planul este continuu evaluat si ajustat pentru a se asigura ca raspunde in mod eficient la evolutia nevoilor fiecarei persoane.
De ce sa alegeti People Develop Center?
La People Develop Center, ne straduim sa oferim cea mai inalta calitate a ingrijirii, avand in vedere fiecare aspect al TSA, inclusiv complexitatea sa neurologica. Cu un personal dedicat si o abordare integrata, ne angajam sa sustinem fiecare persoana cu TSA in a-si atinge intregul potential.
Va invitam sa ne contactati astazi pentru a afla mai multe despre serviciile noastre de evaluare neurologica in TSA. Cu People Develop Center, aveti sprijinul de care aveti nevoie pe drumul spre intelegere, acceptare si dezvoltare.
Evaluare si tratament multidisciplinar in TSA
Copii si Adolescenti
Copii si Adolescenti
ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
People Develop Center, situat in Bucuresti, ofera un spectru larg de servicii specializate pentru copii si adulti cu tulburari de spectru autist (TSA). Dedicarea noastra se reflecta in angajamentul de a oferi servicii integrate si personalizate, pentru a raspunde nevoilor complexe ale pacientilor nostri.
Importanta evaluarii neurologice
La People Develop Center, evaluarea neurologica a persoanelor cu TSA este de o importanta primordiala. Echipa noastra de neurologi se concentreaza pe identificarea eventualelor anomalii ale functionarii cerebrale, utilizand tehnici moderne de imagistica si testari neurologice. Aceste informatii esentiale contribuie la conturarea unui plan de tratament eficient, care sa raspunda nevoilor specifice ale fiecarui pacient.
Evaluarea si tratamentul psihiatric in TSA
Psihiatria pentru TSA este un alt serviciu esential pe care il oferim. Psihiatrii nostri sunt special instruiti pentru a evalua si a gestiona tulburarile de comportament si emotionale asociate cu autismul. Acesta ajuta la identificarea si abordarea oricaror afectiuni psihiatrice secundare, oferind astfel pacientilor si familiilor lor o intelegere mai buna a provocarilor cu care se confrunta.
Servicii de evaluare si terapie psihologica in Tulburarea de Spectru Autist
La People Develop Center, oferim si servicii de psihologie pentru TSA. Psihologii nostri evalueaza si trateaza problemele cognitive si comportamentale, utilizand metode de evaluare bine stabilite. In plus, lucram indeaproape cu pacientii si familiile lor pentru a dezvolta strategii eficiente de gestionare a comportamentelor si de imbunatatire a abilitatilor sociale.
People Develop Center reprezinta o solutie pentru o viata mai buna pentru persoanele cu TSA si familiile lor. Combinand serviciile de neurologie, psihiatrie si psihologie sub acelasi acoperis, oferim o abordare holistica si integrata a ingrijirii TSA. Este esential sa ingrijim nu numai de starea de sanatate a pacientilor, ci si de bunastarea lor emotionala si sociala. Aici, la People Develop Center, investim in echipa si dotari sa facem exact acest lucru.
Cineva drag are nevoie de evaluare si terapie in TSA? Programeaza o sedinta de evaluare si apoi planificam cu echipa noastra interdisciplinara un plan personalizat de tratament
Orientare in cariera
Copii si Adolescenti
Copii si Adolescenti
ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Cariera acopera si identifica diferite roluri in care individul este implicat (elev, angajat, membru al comunitatii, parinte, etc.), modul in care actioneaza in familie, scoala, comunitate, societate si suita de etape prin care poate trece in viata: casatorie, pensionare etc. Din acest punct de vedere, orice persoana are o cariera si nu doar cei ce exercita cu succes o anumita profesie.
Orientarea carierei adolescenților reprezinta un sistem de actiuni si influente ce se exercita asupra elevilor, in vederea realizarii unei optiuni cat mai corecte pentru o anumita scoala (forma de invatamant) si pentru o anumita profesie, care sa asigure in cat mai mare masura, satisfacerea trebuintelor personale si sociale, potrivit intereselor, inclinatiilor si aptitudinilor fiecaruia. Orientarea carierei vizeaza doua aspecte esentiale, strans corelate: orientarea scolara si orientarea profesionala.
Orientarea profesionala este de fapt o continuare a orientarii scolare, o corecta orientare scolara reprezentand o premisa pentru o buna orientare profesionala. Ea consta in pregatirea si sprijinirea elevului in alegerea cat mai adecvata a viitoarei lui profesii, care sa corespunda cel mai bine aspiratiilor si aptitudinilor sale, trebuintelor sale de ordin material si spiritual.
Principiile ce guverneaza orientarea carierei elevilor sunt:
- orientarea carierei elevilor trebuie sa fie un demers educativ realizat in concordanta cu sistemul de interese, motivatii si aptitudini ale individului, cu personalitatea sa;
- trebuie asigurata si respectata libertatea de a decide cu privire la propria cariera a persoanei;
- consilierea si orientarea trebuie sa fie un proces continuu, adecvat momentului dezvoltarii individului, care sa conduca la obtinerea unei concordante intre cea ce poate, ce doreste si ce trebuie sa faca un individ;
- consilierea si orientarea scolara si profesionala trebuie sa fie o sursa de satisfactie si afirmare pentru individ, sa fie o provocare stimulatoare;
- orientarea profesionala trebuie sa fie dominant pozitiva si axata pe calitatile si aspiratiile individului si nu pe restrictii si constrangeri externe, mizandu-se mai mult pe resursele adaptative ale elevilor;
- consilierea vocationala trebuie sa cultive ideea ca pe parcursul vietii formarea continua, restructurarea sistemului de cunostinte si deprinderi, schimbarea profesiei sau interdisciplinaritatea sunt absolut necesare, oricand posibile;
- Strategiile utilizate in consilierea si orientarea carierei vizeaza sistemul aptitudinal-atitudinal, motivational, trasaturile de personalitate, caracteristicile anatomo-fiziologice ale individului, evaluate dinamic, pronostic, predictiv. Consilierea poate fi directa (comunicarea nemediata intre elev si consilier), sau mijlocita de anumite instrumente de informare si orientare in vederea alegerii carierei (pliante, brosuri, chestionare, teste de evaluare, sisteme electronice interactive de consiliere etc.).
Metodele cele mai frecvent utilizate in cunoasterea psihologica a elevilor si implicit in consilierea si orientarea scolara si profesionala sunt:
- observatia(obtinerea de date semnificative prin observarea sistematica si intentionata a individului);
- convorbirea(metoda de culegere de informatii prin dialog, asupra personalitatii, comportamentelor si resorturilor acestora);
- anamneza (forma de investigatie pentru obtinerea de date biografice sau sociale prin relatare directa facuta de subiect);
- metoda investigatiei prin chestionare(colectarea unor date sub forma scrisa despre diferite categorii de fapte, opinii, caracteristici);
- ancheta (metoda de investigatie in principal a evenimentelor de natura sociala, care utilizeaza convorbirea si chestionarul pentru a obtine opinii, informatii si evaluari asupra diferitelor categorii de fapte);
- metodele sociometrice (modalitati de evidentiere a dinamicii grupului, a sistemului de relatii interpersonale – in diferite colectivitati – printr-o sociograma);
- metoda aprecierii obiective(tehnica de apreciere, evaluare a caracteristicilor unei persoane prin investigarea opiniilor membrilor grupului din care aceasta face parte);
- evaluarea produselor activitatii(metoda de obtinere indirecta de date despre o persoana, prin analizarea rezultatelor activitatilor desfasurate de aceasta);
- analiza datelor biografice(evaluarea si interpretarea inregistrarilor de date personale);
- fisa individuala/psihopedagogica(mijloc pentru consemnarea, sistematizarea, prezentarea si organizarea datelor semnificative, din diferite planuri ale personalitatii sau ale mediului de provenienta sau scolar, obtinute prin metode si tehnici specifice, in scopul cunoasterii elevilor);
- testul psihologic (metoda de a obtine informatii si date fiabile de natura psihica despre indivizi, cu ajutorul instrumentelor standardizate, prin administrarea unor sarcini identice, care vizeaza anumite caracteristici, atitudini, performante, aptitudini etc. si raportarea rezultatelor la anumite etaloane).
Daca ai nevoie de servicii de orientare in cariera pentru adolescentti, nu ezita sa ne contactezi!
Evaluare psihologica
Copii si Adolescenti
Copii si Adolescenti
ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Evaluarea psihologica reprezinta investigarea si evaluarea modului in care functioneaza psihicul unei persoane. Se realizeaza in conditii de liniste si confidentialitate. Prezenta altor persoane decat pacientul si psihologul este acceptata doar in cazul in care starea medicala a pacientului nu ii permite sa raspunda la intrebarile care i se pun.
Evaluarea psihologica clinica urmareste stabilirea clara a tipului de tulburare, in urma caruia psihologul indica variantele de abordare a situatiei in cauza (consultarea unui alt specialist: psihiatru, neurolog, cardiolog, etc) in vederea stabilirii unui tratament medicamentos sau a psihoterapiei. Psihologul clinician nu poate sa prescrie medicamente, el doar recomanda pacientului investigarea de catre medicul specialist.
In urma evaluarii psihologice se elibereaza un raport psihologic de evaluare timbrat (acesta este un document oficial care se foloseste in relatie cu alte institutii sau persoane).
In cadrul centrului nostru puteti beneficia de evaluare psihologica pentru Comisia de Handicap, evaluari psihologice pentru copii, solicitate de catre scoli, gradinite, crese, CMBRAE sau comisiile de specialitate.
Interviul clinic si obiectivele acestuia
Interviul clinic este cea mai importanta metoda de colectarea a datelor in cadrul evaluarii psihologice a copilului. Practic, fara datele culese prin interviu, rezultatele la testele psihologice raman doar date seci si fara un inteles clar. Informatiile obtinute prin interviu se utilizeaza ca o modalitate de verificare a intelesului si validitatii rezultatelor la testele psihologice. In plus, interviul clinic furnizeaza informatii importante ce nu pot fi obtinute prin niciuna dintre celelalte metode de psihodiagnostic clinic.
Nu trebuie sa confundam interviul clinic cu o simpla conversatie. Spre deosebire de conversatie, interviul clinic are o secventialitate clara si este organizat in jurul unor teme specifice si relevante pentru scopul diagnosticului clinic.
Obiectivele generale ale interviului clinic sunt:
- sa stabileasca o relatie de colaborare intre clinician si client care sa duca la obtinerea de informatii relevante din punct de vedere clinic;
- sa ajute clinicianul in incercarea sa de a culege informatii clinice care nu pot fi obtinute cu usurinta prin alte metode;
- sa ajute atat clinicianul cat si clientul sa inteleaga mai bine simptomatologia clinica;
- sa furnizeze linia directoare in procesul de terapeutic.
Pentru atingerea acestor obiective este esential ca psihologul clinician sa adopte o atitudine de directionare si control al interviului, precum si cunoasterea amanuntita a domeniilor si temelor ce trebuiesc atinse pe parcursul interviului.
Tipuri de evaluare psihologica
Evaluarea nivelului de inteligenta (IQ) – pentru copii cu varste cuprinse intre 6 si 16 ani.
Scala de Inteligenta Wechsler pentru Copii – editia a patra (Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition) este un instrument clinic, administrat individual, care evalueaza abilitatea cognitiva a copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 16 ani. Scala WISC-IV ofera o masura a functionarii intelectuale generale (CIT), respectiv permite analiza a patru indici cognitivi: Indicele Intelegerii Verbale (IIV), Indicele Rationamentului Perceptiv (IRP), Indicele Memoriei de Lucru (IML) si Indicele Vitezei de Procesare (IVP). In plus, fata de subteste si scorurile compozite oferite de indici, mai este posibila calcularea unor scoruri adittonale procesuale, care ofera informatii detaliate despre performanta copilului.
Caracteristici ale copiilor supradotati de varste mici includ niveluri ridicate de energie si curiozitate intensa. Copiii supradotati, de asemenea, au tendinta de a ajunge si depasi etape de dezvoltare mai devreme decat alti copii. Asta inseamna ca pot merge pe jos sau pot vorbi mai repede decat alti copii. Cu toate acestea, nu toti copiii supradotati depasesc de timpuriu etapele. De fapt, uneori, acestia pot ramane mai in urma decat altii. De exemplu, unii copii supradotati nu incep sa vorbeasca decat dupa ce au implinit doi ani.
Copilul supradotat are un vocabular bogat, prezinta eficienta in comunicarea scrisa si vorbita, ii place sa citeasca si sa dezbata materialele citite, are un nivel de creativitate ridicat, invata cu usurinta si aprofundeaza cu pasiune domeniile in care are interes, gaseste placere in activitatile intelectuale, manifesta gandire critica, abstracta, flexibila, curiozitate, perseverenta, da raspunsuri neasteptate la probleme, memoreaza cu mare usurinta ceea ce il intereseaza, nu are rabdare cu activitatile de rutina, are o inteligenta emotionala ridicata si se impune cu usurinta, fiind perceput de altii ca lider.
De asemenea, un raport de evaluare a inteligentei (IQ) trebuie sa se regaseasca printre documentele solicitate de Comisiile de evaluare din cadrul Directiilor Judetene de Protectia Copilului, pentru a obtine un Certificat de incadrare in grad de handicap.
Masurarea abilitatilor copiilor se realizeaza de catre unul dintre psihologii nostri specializati in psihologie clinica.
Daca ai nevoie de servicii de evaluare psihologica pentru copilul tau, nu ezita sa ne contactezi!
Dezvoltarea inteligentei emotionale
Copii si Adolescenti
Copii si Adolescenti
ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Intelegerea emotiilor se refera la capacitatea de a identifica si denumi corect starile emotionale, atat proprii, cat si pe cele ale celorlalti, dar si la capacitatea de a face discriminari fine intre intensitati diferite ale aceleiasi stari emotionale, in special a celor mai “subtile” – de exemplu, starea de nervozitate a unei persoane, care poate fi mai mult sau mai putin evidenta pentru ceilalti. Este vorba, in fapt, despre dezvoltarea capacitatii de a “citi” starea emotionala a celorlalti dincolo de modul in care acestia se manifesta verbal sau comportamental. Aceasta abilitate incepe sa se dezvolte mai ales dupa 4-5 ani, dupa ce, din punct de vedere neurologic, copilul a atins pragul de maturitate necesar pentru a intelege ce gandesc alte persoane din perspectiva lor personala (“teoria mintii”).
Exprimarea emotionala include manifestarea emotiilor prin comportamente non-verbale (mimica, gestica, etc) si verbale (utilizarea cuvintelor potrivite, tonalitatea si prozodia limbajului, modularea limbajului pentru a exprima corect starea emotionala etc).
Autoreglarea emotionala consta in dezvoltarea capacitatii de autocontrol a emotiilor, astfel incat comportamentul copilului sa fie adaptat la cerintele vietii sociale. Autocontrolul inseamna abilitatea de a inhiba sau de a modifica starea emotionala in functie de context. Aceasta este o abilitate care se imbunatateste odata cu varsta si care incepe sa devina vizibila treptat abia dupa 5-6 ani, odata cu maturizarea lobului frontal al creierului respunsabil de acest lucru.
Inteligenta emotionala la copii este hotaratoare in procesul de formare al acestora. Reusita lor in viata este determinata de gradul de dezvoltare al inteligentei emotionale. Aceasta se dezvolta in copilaria mica, imediat ce copilul incepe sa-si dezvolte limbajul si poate comunica cu cei din jur, prin educarea acestora in acest scop. Astfel, perioada prescolara este hotaratoare in procesul de dezvoltare si educatie al inteligentei emotionale, copilul invatand vocabularul emotiilor, asocierile dintre contexte si emotii, mimica fetei, exprimarea faciala a emotiilor, decodificand o fata incruntata, una vesela sau una suparata, va invata cum sa reactioneze el la emotiile exprimate de cei din jur.
Pentru a sustine acest proces si pentru a facilita o dezvoltare emotionala optima, parintii au rolul hotarator. Dragostea si grija oferita din plin de cei din jur, de catre familie sustin construirea corecta a circuitelor neuronale implicate in dezvoltarea acestei abilitati. Ajutorul parintilor in formarea inteligentei emotionale la copiii mici consta in exercitarea comportamentelor ce au ca rol facilitarea empatiei, abilitatea de a purta o conversatie si controlul emotiilor. Aplicandu-se aceste metode, copiii invata sa comunice mai bine cu ceilalti, pot intelege cum sa-si asume esecurile si cum sa le depaseasca. Copiii tratati cu iubire si intelegere au capacitatea de a avea incredere in propriile forte, de a se adapta usor oricarei situatii si context si de gasi calea potrivita pentru a depasi momentele dificile.
Un alt rol important in dezvoltarea inteligentei emotionale il are joaca libera cu ceilalti copii. Joaca libera inseamna neingradirea cu reguli si cerinte impuse de catre adulti. A nu se confunda supravegherea copiilor cu impunerea regulilor stricte. Copiii vor fi supravegheati discret pentru a nu se creea situatii in care isi pot face rau, insa nu se va interveni asupra regulilor si tacticilor de joc adoptate de acestia. Prin intermediul jocului liber cu ceilalti copii, acestia invata sa-si trateze granitele interpersonale, sa negocieze intre ei, sa poata identifica esecul si sa-l poata gestiona, sa descopere reusitele si sa se bucure de ele, sa inteleaga puncte de vedere diferite si sa le accepte. Un punct important bifat prin adoptarea jocului liber este acela ca cei mici vor descoperi, vor intelege si accepta nevoile si trairile emotionale ale celorlalti copii, atat in cadrul jocurilor respective, cat si in alt context.
Prin stimularea si dezvoltarea inteligentei emotionale, copilul va capata o serie de aptitudini si abilitati necesare integrarii in societate si crearii contextului in care acesta se va dezvolta firesc si normal.
Inteligenta emotionala va ajuta copilul sa recunoasca ce depinde de el si ce depinde de ceilalti. El va putea sa-si integreze nevoile in comportamentele coerente adaptandu-le realitatii exterioare. Va avea capacitatea de a observa si intui sentimentele si nevoile celorlalti, putand astfel sa dezvolte relatii armonioase bazate pe recunosterea reciproca.
Inteligenta emotionala este hotaratoare in procesul de dezvoltare al fiecaruia dintre noi. Un copil dezvoltat intr-un mediu in care exprimarea sentimentelor se face firesc si normal, se va bucura pe parcursul vietii de un grad de inteligenta emotionala ce-i va facilita realizarea pe plan profesional si echilibrul pe plan personal.
Daca vrei sa-ti ajuti copilul sa-si dezvolte inteligenta emotionala, nu ezita sa ne contactezi!
Evaluare Logopedica
Copii si Adolescenti
Copii si Adolescenti
ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Logopedia este disciplina psihopedagogica ce studiaza si trateaza tulburarile de vorbire/intarzierea de limbaj.
Prevenirea si interventia timpurie ar trebui privita cu interes persoanele care au in cadrul familiei copii ce manifesta chiar si mici tulburari in planul limbajului verbal, capacitatii de concentrare a atentiei, memoriei auditive si vizuale. Toate acestea pot influenta negativ dezvoltarea globala a copilului.
Clasificare generala a tulburarilor de limbaj in functie de deficienta sau dificultatea survenita si care necesita terapie logopedica:
- Tulburari de pronuntie( dislalia, rinolalia, disartria)
- Tulburari de ritm si fluenta a vorbirii (balbaiala, logonevroza, tahilalia, bradilalia, aftongia, tulburari pe baza de coree, tumultus sermonis)
- Tulburari de voce (afonia, disfonia, fonastenia, mutatia patologica)
- Tulburari ale limbajului scris-citit (dislexia, alexia, agrafia, disgrafia, disortografia), Tulburari polimorfe de limbaj (afazia, alalia)
- Tulburari de dezvoltarea a limbajului (mutism psihogen, intarziere in dezvoltarea generala a vorbirii, disfunctii verbale din sindroamele handicapului de intelect)
- Tulburari ale limbajului bazat pe disfunctiile psihice( dislogia, ecolalia, jargonofazia, bradifazia).
Scopul evaluarii:
- Observarea nivelului de dezvoltare al limbajului pe toate ariile sale de dezvoltare in raport cu varsta cronologica a copilului;
- Identificarea dificultatilor de exprimare;
- Identificarea dificultatilor de intelegere a mesajului receptionat;
- Identificarea dificultatilor de pronuntie a sunetelor izolate sau in silabe/cuvinte;
- Identificarea dificultatilor de ritm si fluenta in vorbire;
- Identificarea dificultarilor de scris-citit;
- Identificarea anumitor manifestari specifice unor tulburari neurologice sau patogii (afazia, ecolalia).
Metode de evaluare:
- Observarea copilului in cabinet;
- Anamneza (datele obtinute de la parinti)
- Interactiunea directa cu copilul;
- Fise logopedice;
- Chestionare sau teste specifice.
Evaluarea logopedica are loc in cabinetul psihologic in prezenta parintilor/parintelui ( in functie de cat de cooperant este copilul in prezenta parintelui acesta poate participa pe toata durata evaluarii sau doar cat este nevoie pentru a culege datele din anamneza). Evaluarea logopedica nu presupune oferirea unui diagnostic ci mai degraba identificarea nivelului limbajului si dificultatilor daca acestea exista, fiind insotita de recomandari in functie de situatie(recomandari pentru acasa/terapie logopedica/evaluari medicale, psihologice).
Sedinta de Evaluare Logopedica poate dura intre 50 de minute si 120. La finalul acesteia puteti opta pentru un raport de evaluare scris de catre logopedul specialist care realizeaza evaluarea cat si indrumari clare si specifice ce se pot realiza acasa impreuna cu copilul.
Daca ai nevoie de servicii de evaluare logopedica, nu ezita sa ne contactezi!
Grupuri de socializare si formare abilitati
Copii si adolescenti
Copii si Adolescenti
ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Grupuri de socializare pentru copii pe categorii de varsta si nivel de achizitii (tipici si atipici).
Pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostrii, PEOPLE DEVELOP CENTER a conceput programe speciale de socializare si achizitii practice pentru copii pe categorii de varsta si nivel de evolutie.
Atelierele respective au ca scop:
- Exersarea comunicarii active si assertive;
- Invatarea si aplicarea intructiunilor de relationare si a formulelor de politete;
- Practicarea activitatilor si jocurilor de grup pe nivele de varsta;
- Dezvoltarea abilitatilor de invatare prin imitare;
- Invatarea abilitatilor de autonomie personala.
Costul unui atelier este de 150 lei/copil pentru 1 ora de curs.
Grupurile isi vor incepe activitatea cu cel putin 3 cursanti inscrisi pe aceeasi categorie de varsta.
Varsta de 2-4 ani
Durata: 60 de minute
La aceasta varsta copilul isi controlează miscarile si devine din ce in ce mai agil. Sare in ambele picioare, intr-un picior, loveste intr-o minge, isi construieste autonomia si are din ce in ce mai multe initiative.
Este nevoie sa incurajam copilul sa devina independent, mai ales un copil cu tulburari de dezvoltare. Acesta are nevoie în permanenta sa fie sustinut, incurajat sa realizeze jocuri prin care sa dobandeasca incredere in propriile forte.
Varsta de 4-6 ani
Durata: 60 de minute
Abilitati de participare la grup:
- Varsta cronologică: 4-6 ani;
- Abilitati de participare la lectii (sta pe scaun, raspunde la comanda “Maini cuminti”);
- Abilitati de imitatie (imita miscari grosiere, imita acțiuni cu obiect);
- Abilitati de limbaj receptiv (indica cu degetul, indica persoana, obiecte, partile corpului, animale, mijloace de transport, fructe, legume);
- Abilitati de limbaj expresiv (vorbire in propozitii scurte de 2-3 cuvinte, face cereri de 1-2 cuvinte);
- Abilitati pre-scolare (potriveste obiecte identice, potriveste culori, asociază obiecte, sorteaza pe categorii simple);
- Abilitati de autonomie personala (bea din cana, se descalta, se dezbraca, foloseste servetelul, foloseste toaleta).
Varsta de 7-9 ani
Durata: 60 de minute
Abilitati de participare la grup:
- Varsta cronologică: 7-9 ani;
- Abilitati de participare la lectii (realizeaza contact vizual);
- Abilitati de imitatie (imita miscari cu si fara obiect, imita constructie cuburi, imita miscari gros-motorii secventiale, imita desen simplu, miogimnastica);
- Abilitati de limbaj receptiv (identifica camere, emotii, locatii, categorii, genuri, atribute, raspunde la instructiuni);
- Abilitati de limbaj expresiv (foloseste propoziții dezvoltate din 4-5 cuvinte, foloseste DA și NU, denumeste obiecte dupa functia lor, denumeste partile corpului si functia, foloseste cereri din 3-4 cuvinte);
- Abilitati pre-scolare (potriveste obiecte identice, potriveste culori, asociaza obiecte, sortează pe categorii simple);
- Abilitati de autonomie personala (se imbraca singur, se spala pe maini, foloseste toaleta fara ajutor).
Daca esti interesat de grupurile de socializare si formare abilitati pentru copii, nu ezita sa ne contactezi!
Terapia ocupationala
Copii si adolescenti
Copii si Adolescenti
ONLINE sau FATA IN FATA
Respectam regulile de igiena si confidentialitatea datelor cu caracter personal
Terapia ocupationala este o metoda terapeutica care se concentreaza in a ajuta oamenii sa-si dobandeasca independenta in toate activitatile pe care acestia le desfasoara. Deasemeni terapia ocupationala ofera copiilor prin metode variate si activitati placute sa dobandeasca deprinderi cognitive, fizice si motorii pentru a le spori increderea in sine.
Terapia ocupationala este necesara atunci cand este afectata performanta in mai multe domenii:
- Abilitati de motricitate fina: miscarea si dexteritatea muschilor mici din maini si degete.
- Abilitati de motricitate grosiera: miscarea muschilor mari din brate si picioare.
- Abilitati vizuo-motrice: deplasarea unui copil pe baza perceptiei informatiilor vizuale.
- Abilitati oral-motorii: miscarea muschilor din gura, buze, limba si maxilar, incluzand suptul, muscatul, mestecatul si linsul.
- Abilitati de auto-ingrijire: imbracat, hranit si mersul la toaleta.
- Integrare senzoriala: abilitatea de a primi, sorta si raspunde la informatiile primite din mediu.
- Abilitati de planificare motorie: abilitatea de a planifica, implementa si imparti secventele sarcinilor motorii.
Cu ajutorul terapiei ocupationale, un copil cu probleme in dezvoltare va invata sa interactioneze cu membrii familiei, cu alti copii sau parteneri de joc si sa dezvolte relatii sociale.
Caror tipuri de probleme se adreseaza terapia ocupationala? Principalele situatii sunt:
- copii cu probleme senzoriale
- copii cu probleme de invatare
- copii cu autism
- copii cu tulburari de dezvoltare
- copii cu tulburari mentale sau de comportament
- copii cu probleme fizice si motrice
- copii cu boli cronice
Cum ajută terapia ocupațională o persoană cu tulburare a spectrului de autism?
1. Odată ce terapeutul ocupațional a adunat informații, el sau ea va alcătui un program pentru copilul tău. Nu există un singur program de tratament ideal. Dar s-a demonstrat că recuperarea timpurie, structurată, individualizată funcționează cel mai bine cu beneficii mari pe termen lung.
2. Terapia ocupațională poate combina o varietate de strategii. Acestea vă pot ajuta copilul să răspundă mai bine la mediul său. Activitățile sunt grupate în functie de disfuncțiile copilului astfel:
- Activități fizice, cum ar fi siruri de perle sau de a face puzzle-uri, pentru a ajuta un copil să dezvolte coordonarea și conștientizarea corpului
- Jucați activități pentru a ajuta la interacțiune și comunicare
- Activități de dezvoltare, cum ar fi spălatulpe dinți sau pieptănarea parului
- Strategii de adaptare, inclusiv de a face față trecerilor de la o activitate/un spațiu la altul
3. Terapia ocupațională alaturi de alte tipuri de terapii poate face diferența in drumul evolutiv spre independență a copilului tău.