Dezvoltarea inteligentei emotionale la copii
In viata ne dorim tot ceea ce este mai bun pentru copilul nostru. Dar de multe ori ne axam mai mult pe cunostintele lui, avand in vedere ca acestea il vor ajuta in viitor si uitam aproape in totalitate de latura psihologica. Copiii care nu isi pot exprima emotiile(pentru ca nu le constientizeaza) nu vor putea valorifica cunostintele dobandite. De ce? Pentru ca nu au incredere in sine, sunt timorati si au comportamente dezadaptative.
Program de dezvoltare personala pentru copii, bazat pe terapia rational-emotiva si comportamentala, care ii va ajuta pe acestia sa exprime anumite emotii si sa faca fata acelor emotii puternice si perturbante. Terapia REBT(Rational Emotive BehaviorTherapy) are la baza principiul conform caruia oamenii nu sunt perturbati emotional de un eveniment, ci mai degraba de perceptia pe care o au asupra acestuia. Oamenii au convingeri irationale asupra unor situatii si au tendinta de a le generaliza. Terapia REBT are ca obiectiv inlaturarea acestor convingeri, care cauzeaza emotii disfunctionale.
Fiecare lectie dureaza o ora. Lectiile sunt compuse dintr-un joc de grup, ca sursa de autocunoastere, relaxare si buna dispozitie si o activitate principala, de formare, dupa principiile REBT.
Obiective generale:
-Dezvoltarea stimei de sine si a increderii in sine
-Dezvoltarea autonomiei si a abilitatilor de a lua decizii
-Incurajarearesponsabilitatii si a initiativei
-Dezvoltarea capacitatilor de relationare
-Dezvoltarea abilitatilor de exprimare
-Dezvoltarea capacitatii de a se adapta la situatii noi
-Scaderea tensiunii si a anxietatii ce apar in viata copilului
-Stimularea creativitatii si a spontaneitatii
Planul modulului:
Lectia 1/Saptamana 1
Tema: Interventii pentru probleme de internalizare(evaluarea negativa a propriei persoane, anxietatea, perfectionismul, vinovatia si depresia).
Copiilor le lipsesc de multe ori suportul si abilitatile de a face fata problemelor contextuale si situationale, si se simt anxiosi, vinovati sau chiar depresivi. Ei pot sa aiba o imagine de sine foarte scazuta si se pot implica in comportamente riscante pentru a face fata confuziei si frustrarii.
Subtema: Evaluarea globala negativa a propriei persoane
Copiii trebuie invatati sa se accepte pe sine neconditionat, sa realizeze diferenta intre valoarea personala si performanta in lucrurile pe care le fac.
Lectia2/Saptamana 2
Tema: Interventii pentru probleme de internalizare
Subtema: Anxietatea
Datorita abilitatilor lor cognitive imature, copii tind sa extrapoleze lucrurile dintr-un context si sa le aplice incorect in alte situatii. Copiii anxiosi presupun ca ceva rau se poate intampla in viitor si ei nu vor putea face fata, de aceea ei cer asigurari ca temerile lor nu se vor materializa.
Lectia 3/Saptamana 3
Tema: Interventii pentru probleme de internalizare.
Subtema: Perfectionismul
Perfectionismul este asociat cu anxietatea si evaloarea globala negativa. Copii perfectionisti simt o anxietate crescuta si vinovatie daca nu ating standarde foarte inalte.
Lectia 4/Saptamana 4
Tema: Interventii pentru probleme de internalizare
Subtema: Vinovatia
Vinovatia apare la copii atunci cand ei se considera foarte rai pentru ceva ce au facut. Ei nu se pot separa pe ei ca persoane de faptele lor.
Lectia 5/Saptamana 5
Tema:Interventii pentru probleme de internalizare
Subtema: Depresia, ca urmare a sentimentului de vinovatie.
Copiii presupun incorect ca motivul pentru care se seintampla un eveniment negativ este valabil pentru toate situatiile. Daca ei cred ca au facut o fapta rea si se simt vinovati, acea vina se va extinde si asupra altor evenimente. Din pacate, realitatilevietii contemporane au ddus ca depresia sa ia proportii epidemice la copii.
Lectia 6/Saptamana 6
Tema: Interventii pentru probleme de externalizare
Violenta provenita din furie este o problema reala in randulcopiilor.Este nevoie de intensificarea eforturilor pemtru a ajuta copiii sa faca fata adaptativ furiei si frustrarii.
Subtema: Furia
Furia determina reactiiemotionale, unele din ele fiind adecvate si sanatoase, cum ar fi iritarea, supararea, nemultumirea sau dezamagirea. Exista si reactiinesanatoase ca agresiunea, violenta. Copiii tind sa arate in exterior cauza furiei lor-o persoana sau un obiect-desi cauza reala este modul in care percep ei o situatie si asteptarile lor de la acea situatie.
Lectia 7/Saptamana 7
Tema:Interventii pentru probleme de externalizare
Subtema: Copiii care esueaza in utilizarea potentialului
Din diverse motive sunt copii care nu pot sa-si valorifice potentialul. Poate pentru ca se tem de respingerea si critica celorlalti, poate pentru ca isi stabilesc standarde nerealiste. Acesti copii se consuma atat de mult de teama esecului , incat sunt convinsi ca e mai bine sa nu incercedecat sa incerce si sa dea gres.
Lectia 8/Saptamana 8
Tema: Interventii pentru probleme specifice aparute in viata copiilor
Tema se refera la probleme specifice ce tin de maturizare(relatii cu prietenii, participarea la diverse competitii, timiditate)
Subtema: Relatii intre prieteni
Copiii cred ca este un motiv de mare suparare daca ceilalti nu ii plac, nu se joaca cu ei sau le spun vorbe urate.
Intalnirile au loc saptamanal
Costul unei intalniri este de 40 lei, iar achitarea in avans a celor 8 sedinte aduce o reducere de 10%.
Pentru informatii si inscrieri:
Psihopedagog Florentina Camelia Ciuperca
office@peopledevelop.ro
Articole asemanatoare
05/09/2024
Back to school!
11/03/2024
Criza de furie (tantrum) la copii
27/02/2024
Sfaturi pentru părinți cu copii cu ADHD
05/12/2023
Activități pentru copiii cu ADHD
25/08/2023