Țipetele copiilor cu autism sunt adesea o manifestare directă a stărilor emoționale intense și reprezintă un răspuns la situații stresante sau copleșitoare. Ca părinți, știm cât de dificil poate fi să înțelegem de ce tipa copiii cu autism și cum să reacționăm eficient în aceste momente.

Autismul este o tulburare manifestată prin existența unei lumi interioare care devine prioritară în fața realității. Tulburarea spectrului autist se referă la o gamă largă de simptome și manifestări diferite, iar mulți dintre copiii diagnosticați cu autism au tulburări senzoriale. De asemenea, copiii cu TSA, din cauza anxietății crescute pe care o resimt, au nevoie de multă organizare, structură și o predictibilitate a activităților.

În acest articol, vom explora împreună de ce țipă copiii cu autism, analizând cauzele principale ale acestui comportament. Vom vedea cum țipatul poate fi o formă de autostimulare sau o metodă de autoreglare emoțională, dar și singurul mod în care micuții se pot exprima până când sunt învățați să comunice într-o formă mai controlată. Mai mult, vom discuta strategii practice și soluții care ne pot ajuta să gestionăm aceste situații și să sprijinim dezvoltarea copilului nostru.

Ce este autismul și cum influențează comportamentul

Autismul reprezintă o tulburare complexă de neurodezvoltare care afectează modul în care o persoană percepe și interacționează cu lumea înconjurătoare. Pentru a înțelege de ce țipă copiii cu autism, este esențial să cunoaștem mai întâi ce este autismul și cum influențează acesta comportamentul.

Definiția autismului și trăsături generale

Termenul „autism” își are originea în cuvântul grecesc „autos”, care înseamnă „sine”. Această denumire reflectă una dintre caracteristicile principale ale persoanelor cu autism – tendința de a fi absorbite de propria lume interioară. Autismul este o tulburare pervazivă de dezvoltare care afectează trei arii principale ale funcționării: comunicarea, interacțiunea socială și comportamentul.

Tulburarea se manifestă de obicei în prima copilărie, între 1,6 și 3 ani. Deși aspectul copiilor cu autism nu îi deosebește de ceilalți, ei comunică, interacționează și se comportă în moduri diferite față de majoritatea copiilor. Caracteristicile autismului variază semnificativ de la un individ la altul, motiv pentru care se folosește termenul de „spectru”.

Autismul afectează procesarea informației din creier prin alterarea conexiunilor și organizării neuronilor. Copilul abandonează comunicarea sentimentelor și gândurilor, întorcând spatele vieții reale. Diagnosticul se realizează prin observarea comportamentului, deoarece nu există teste medicale definitive pentru a determina prezența autismului.

Legătura dintre autism și dificultățile de comunicare

Toți copiii cu autism prezintă dificultăți de comunicare într-un fel sau altul. Aceste probleme pot varia de la absența totală a limbajului până la un vocabular bogat, dar cu utilizare neadecvată în context social. Studiile arată că între 30-50% dintre persoanele cu autism rămân funcțional mute de-a lungul vieții.

Dificultățile de comunicare includ atât componenta verbală, cât și cea nonverbală. Mulți copii cu autism au probleme cu contactul vizual, gesturile și expresiile faciale. Nu dezvoltă în mod spontan gestul de indicare (pointing) sau alte gesturi comunicative de bază.

O trăsătură frecventă este ecolalia – tendința de a repeta cuvinte sau fraze fără a înțelege sensul lor. Unii copii au o intonație diferită, voce pițigăiată sau cântată. Chiar și cei cu autism înalt funcțional întâmpină dificultăți în înțelegerea aspectelor pragmatice ale limbajului.

Copiii cu autism interpretează adesea comunicarea într-un mod literal, având probleme în înțelegerea metaforelor, glumelor sau ironiilor. Pot dezvolta interese restrânse și pot face monologuri elaborate pe o anumită temă, însă nu pot susține o conversație bidirecțională pe același subiect.

Rolul tulburărilor senzoriale în comportament

Anomaliile procesării senzoriale sunt prezente la peste 90% dintre persoanele cu autism și afectează negativ atât funcționarea zilnică, cât și performanța academică. Aproximativ 95% dintre părinții copiilor cu TSA raportează un comportament senzorial atipic la copilul lor.

Procesarea senzorială este direct conectată cu capacitatea persoanei de a relaționa. În sistemele senzoriale întâlnim două tipuri principale de disfuncții:

  • Hipersensibilitatea – o sensibilitate crescută la stimuli, precum sunete puternice, atingeri, lumini, mirosuri sau texturi specifice
  • Hiposensibilitatea – o sensibilitate scăzută la stimuli, care poate determina căutarea intensă a stimulării senzoriale

Aceste diferențe neurologice pot afecta toate simțurile: auditiv, vizual, tactil, gustativ, olfactiv, precum și sistemele vestibular (echilibru) și proprioceptiv (conștientizarea poziției corpului).

Relația dintre procesarea senzorială și socială este bidirecțională și interdependentă. De exemplu, un copil hipersensibil la zgomote se poate retrage din medii sociale stimulatoare, ceea ce duce la sărăcirea experienței sociale și, în cele din urmă, la dificultăți de relaționare.

Multe comportamente considerate „crize” sunt, de fapt, răspunsuri la problemele senzoriale pe care copilul le experimentează. Aceste reacții comportamentale, inclusiv țipetele, pot fi singura modalitate prin care copilul comunică disconfortul senzorial pe care îl simte.

De ce țipă copiii cu autism: înțelegerea comportamentului

Pentru înțelegerea comportamentului copiilor cu autism, trebuie să analizăm țipetele din perspectiva funcționalității lor. Aceste manifestări vocale intense nu sunt simple capricii, ci reprezintă răspunsuri complexe la diferite nevoi și provocări cu care se confruntă.

Țipătul ca formă de comunicare

Mulți copii cu autism au dificultăți semnificative în a-și exprima verbal dorințele și nevoile. Pentru cei non-verbali sau cu abilități verbale limitate, țipetele devin o modalitate primară de comunicare. Fiecare tip de țipăt poate transmite un mesaj diferit – de la exprimarea unei nevoi de bază până la comunicarea unei stări de disconfort.

Intensitatea și durata țipetelor variază în funcție de mesajul pe care copilul încearcă să îl transmită. De exemplu, atunci când un copil cu autism țipă, el poate încerca să spună: „Sunt flămând”, „Vreau o anumită jucărie” sau „Oprește ceea ce mă deranjează”.

Această formă de comunicare apare mai pregnant pe fondul lipsei gesturilor funcționale sau a limbajului. În mod natural, copiii cu autism își exprimă dorințele sau emoțiile prin țipete, heteroagresivitate sau autoagresivitate când nu au instrumente de comunicare adecvate.

Țipătul ca reacție la stres sau frustrare

Copiii cu autism experimentează niveluri ridicate de anxietate, care se poate manifesta în diverse forme. Anxietatea depășește simpla îngrijorare sau stres, fiind o emoție complexă și multidimensională ce influențează acțiunile, gândurile și interacțiunile acestor copii.

În momentele de stres intens, apare ceea ce specialiștii numesc „meltdown” – o reacție intensă la suprasolicitare senzorială sau emoțională. Un meltdown nu este un simplu capriciu, ci o manifestare a dificultăților acestor copii de a gestiona schimbările din mediul înconjurător.

Există mai multe tipuri de răspunsuri anxioase pe care le poate manifesta un copil cu autism:

  • Răspunsul de tip „luptă” – țipetele și comportamentele agresive sunt modalități prin care copilul încearcă să restabilească ordinea și să reducă anxietatea resimțită
  • Răspunsul de tip „încremenire” – copilul poate simți că mintea i se golește, făcând dificilă gândirea logică sau exprimarea verbală
  • Răspunsul de tip „fugă” – copilul încearcă să evite situația care îi provoacă stres

Țipetele pot apărea și din cauza frustrării generate de incapacitatea de a-și exprima nevoile sau de a înțelege ce se întâmplă în jurul lor. Această frustrare este amplificată de dificultățile în înțelegerea limbajului figurativ, a glumelor sau a expresiilor lingvistice.

Țipătul ca autostimulare senzorială

Autostimularea reprezintă un comportament repetitiv prin care persoana cu autism își oferă stimulare senzorială. Aceste comportamente nu sunt în mod inerent negative și servesc unor funcții importante pentru copilul cu autism.

În cazul autostimulării vocale, țipetele, mormăitul, bâzâitul sau alte sunete produse de copil au rolul de a-i oferi o senzație plăcută sau de a-l calma. Spre deosebire de alte forme de țipete, cele de autostimulare sunt adesea ritmice, repetitive și par să aibă un efect calmant asupra copilului.

Comportamentele de autostimulare, inclusiv cele vocale, pot apărea sau se intensifica în situații stresante, cum ar fi:

  • Medii cu suprastimulare (zgomot, lumini puternice, multe persoane)
  • Situații copleșitoare cu prea multe cerințe
  • Medii noi sau necunoscute
  • Medii cu stimulare insuficientă

Autostimularea vocală poate fi văzută ca o formă de autoreglare. Cercetările sugerează că aceasta ajută la eliberarea endorfinelor în creier, substanțe care produc o senzație de plăcere și calm. Pentru copilul cu autism, acest tip de comportament este o modalitate de a-și regla sistemul nervos și de a face față unui mediu pe care îl percepe ca fiind copleșitor.

Înțelegerea motivului pentru care copiii cu autism țipă reprezintă primul pas esențial în dezvoltarea unor strategii eficiente de intervenție și sprijin.

Cauze frecvente ale țipetelor la copiii cu autism

Comportamentul de țipăt la copiii cu autism poate fi declanșat de mai mulți factori specifici. Identificarea acestor cauze este primul pas pentru a dezvolta strategii eficiente de sprijin și a înțelege mai bine nevoile copilului.

Supraîncărcarea senzorială

Sistemul nervos al copiilor cu autism procesează informațiile senzoriale într-un mod diferit față de cel al copiilor neurotipici. Atunci când creierul unui copil primește prea multă informație senzorială și nu o poate procesa eficient, apare fenomenul de supraîncărcare senzorială. Acest lucru poate duce la manifestări comportamentale intense, inclusiv crize de țipete, plâns sau comportamente de autoapărare.

Printre factorii comuni care provoacă suprasolicitare senzorială se numără:

  • Zgomotele puternice sau persistente
  • Luminile strălucitoare sau intermitente
  • Texturi anumite (în haine, alimente) care provoacă disconfort
  • Mirosuri intense care pot fi intolerabile

În momentul supraîncărcării, copilul poate intra în două tipuri de reacții: fuga (încercarea de a scăpa de sursa stresoare) sau „înghețarea” (copilul tace și încetează să proceseze informații). Această reacție reprezintă un răspuns natural al corpului la un mediu perceput ca fiind copleșitor.

Dificultăți de exprimare verbală

Mulți copii cu autism întâmpină provocări semnificative în comunicare. Aproximativ 40% dintre copiii cu TSA nu vorbesc deloc, iar alți 25-30% dobândesc unele cuvinte până la vârsta de 12-18 luni și apoi le pierd. În lipsa abilităților verbale adecvate, țipetele devin o metodă de comunicare.

Frustrarea cauzată de incapacitatea de a-și exprima nevoile, dorințele sau disconfortul poate intensifica acest comportament. Copilul țipă pentru că nu poate găsi cuvintele potrivite sau simte că nu este înțeles. De asemenea, unii copii cu autism pot avea dificultăți majore în înțelegerea a ceea ce spun ceilalți, ceea ce amplifică problema comunicării.

Anxietate și schimbări de rutină

Copiii cu autism au adesea niveluri ridicate de anxietate, care se poate manifesta prin țipete. Situațiile sociale, mediile nefamiliare sau neprevăzute pot genera stări anxioase intense care duc la pierderea temporară a controlului comportamental.

De asemenea, acești copii au nevoie de predictibilitate și rutină în viața lor. Ei caută să aibă o structură clară, să știe la ce se pot aștepta pe parcursul zilei. Schimbările neașteptate în programul zilnic sau în mediul familiar pot provoca dezechilibre emoționale care se manifestă prin țipete. Acest comportament reflectă dificultatea lor de adaptare la situații noi sau neprevăzute.

Disconfort fizic sau durere

Țipetele pot fi un indicator al unei stări de disconfort fizic pe care copilul nu o poate exprima altfel. Durerea, oboseala, foamea sau alte senzații fizice neplăcute pot determina copilul să țipe ca modalitate de a semnala că ceva nu este în regulă.

Copiii cu autism pot avea o sensibilitate diferită la durere – unii par indiferenți la senzații dureroase, în timp ce alții pot avea reacții amplificate. În plus, mulți copii cu autism au un apetit alimentar capricios, mâncând doar anumite alimente sau refuzând alimente cu o anumită textură, ceea ce poate duce la disconfort și, implicit, la țipete.

Cum reacționezi când copilul țipă

Momentul în care copilul tău cu autism începe să țipe poate fi copleșitor, dar răspunsul tău face diferența între escaladarea situației și calmarea ei. Reacția adecvată necesită atât înțelegere, cât și strategii specifice care să abordeze nevoile individuale ale copilului.

Păstrează calmul și evită reacțiile negative

În primul rând, respiră adânc și amintește-ți că comportamentul copilului nu reflectă calitățile tale parentale, ci nevoile lui pe care încă nu le poate exprima altfel. Țipetele reprezintă o formă de comunicare, nu neapărat un comportament negativ intenționat.

Mulți părinți ai copiilor cu autism au trecut prin stări de panică, rușine sau neputință în situații cotidiene precum plimbarea în parc sau mersul la magazin. Cu toate acestea, menținerea calmului este esențială pentru a nu amplifica reacția copilului. Evită să răspunzi cerințelor exprimate prin țipete sau ton iritat – nevoile pot fi îndeplinite doar când sunt cerute pe un ton calm.

Identifică factorul declanșator

Observarea atentă poate dezvălui cauza țipetelor. Copiii cu autism pot prezenta semne anticipative înainte de o criză completă – anxietate crescută, comportamente repetitive sau stimulare. În această fază, există șansa de a preveni escaladarea situației.

Fii atent la schimbări precum:

  • Modificări în tonul vocii
  • Agitație crescută
  • Schimbarea culorii pielii
  • Pierderea atenției sau a focalizării

Identificând factorii declanșatori recurenți, poți anticipa și preveni multe situații dificile în viitor.

Oferă alternative de exprimare

Pentru copiii cu dificultăți de comunicare, țipatul poate fi singura metodă disponibilă de exprimare. Oferă metode alternative precum:

  • Suporturi vizuale și povești sociale
  • Sisteme de comunicare prin schimb de imagini (PECS)
  • Tehnologii asistive (tablete, software vocal)

Fiecare copil are nevoie de instrumente adaptate nivelului său de dezvoltare. Învățarea unor modalități noi de comunicare necesită răbdare și consecvență, dar poate reduce semnificativ episoadele de țipete.

Folosește tehnici de calmare senzorială

Când copilul este suprastimulat, tehnicile senzoriale pot readuce echilibrul. Presiunea profundă, sub formă de masaj sau îmbrățișări, ajută sistemul nervos să înțeleagă unde se termină corpul și unde începe lumea exterioară. De asemenea, păturile cu greutăți și îmbrăcămintea compresivă pot oferi confort senzorial.

Crearea unui „colț de calmare” – un spațiu sigur unde copilul se poate retrage când se simte copleșit – poate fi extrem de eficientă. Activitățile cu efort fizic pot fi, de asemenea, liniștitoare, solicitând corpul și oferind aport senzorial pozitiv.

Prin urmare, răspunsul calm și strategiile adecvate nu doar că ajută la gestionarea momentului dificil, dar contribuie și la dezvoltarea abilităților de autoreglare ale copilului pe termen lung.

Soluții pe termen lung pentru gestionarea țipetelor

Abordarea pe termen lung a comportamentului de țipăt necesită strategii consistente și o echipă de sprijin coordonată. Intervenția susținută poate duce la îmbunătățiri semnificative și o calitate mai bună a vieții atât pentru copil, cât și pentru familie.

Stabilirea unei rutine clare

Copiii cu autism caută predictibilitate și structură pentru a se simți în siguranță. Crearea unui program zilnic clar, reprezentat prin imagini sau fotografii, reduce anxietatea și îmbunătățește comportamentul. Orarele vizuale, amplasate la nivelul ochilor copilului, facilitează înțelegerea activităților zilnice. Inițial, mențineți rutinele stricte și, treptat, introduceți mici schimbări pentru a dezvolta flexibilitatea.

Terapia ABA și alte intervenții comportamentale

Terapia comportamentală aplicată (ABA) reprezintă una dintre cele mai eficiente metode de intervenție pentru copiii cu autism. Aceasta ajută la dezvoltarea abilităților sociale, de comunicare și autoîngrijire, fiind personalizată nevoilor fiecărui copil. Beneficiile includ diminuarea comportamentelor în exces (țipete, agresivitate) și creșterea comportamentelor dezirabile precum comunicarea funcțională. Specialistul BCBA colaborează cu familia pentru ajustarea continuă a planului terapeutic.

Sprijin logopedic și dezvoltarea limbajului

Terapia logopedică este esențială pentru copiii cu autism, ajutându-i să-și dezvolte comunicarea verbală și non-verbală. Logopedia trebuie începută cât mai devreme posibil și adaptată ritmului fiecărui copil. Prin joc și activități motivante, logopedul dezvoltă treptat abilitățile lingvistice, de la imitarea sunetelor până la construirea propozițiilor.

Utilizarea instrumentelor de comunicare alternativă

Pentru mulți copii cu autism, sistemele de comunicare alternativă reprezintă o punte vitală către exprimarea nevoilor. Sistemul PECS (Picture Exchange Communication System) folosește imagini pentru a facilita comunicarea, fiind deosebit de util pentru copiii non-verbali. Aproximativ o treime din copiii cu autism nu dezvoltă limbaj verbal, necesitând aceste metode alternative. PECS începe prin învățarea copilului să înmâneze o pictogramă reprezentând un obiect dorit și progresează până la construirea propozițiilor.

Implicarea familiei și a specialiștilor

Implicarea părinților în procesul de recuperare este crucială pentru progresul copilului. Părinții pot deveni co-terapeuți, aplicând tehnici învățate de la specialiști în mediul natural al copilului. Consilierea familiei contribuie semnificativ la schimbarea perspectivei și a modului de raportare la comportamentul copilului. O echipă multidisciplinară coordonată (psihologi, logopezi, terapeuți ABA) oferă sprijin comprehensiv și asigură consistența intervențiilor.

Concluzie

Înțelegerea comportamentului de țipăt al copiilor cu autism reprezintă un pas esențial pentru orice părinte sau îngrijitor. Țipetele nu sunt simple capricii, ci mai degrabă forme de comunicare prin care copilul încearcă să transmită nevoi, disconfort sau anxietate. Astfel, reacția noastră la aceste manifestări poate face diferența între escaladarea situației și rezolvarea ei.

Păstrarea calmului devine fundamentală când copilul nostru țipă. Deși momentele pot părea copleșitoare, trebuie să ne amintim că aceste comportamente reflectă dificultățile copilului, nu calitățile noastre parentale. Totodată, identificarea factorilor declanșatori ne ajută să prevenim multe situații dificile în viitor.

Suprastimularea senzorială, dificultățile de comunicare, anxietatea și schimbările neașteptate în rutină se numără printre cauzele frecvente ale țipetelor. Fiecare copil cu autism are propriul profil senzorial și emoțional, deci soluțiile trebuie personalizate nevoilor sale specifice.

Pe termen scurt, tehnicile de calmare senzorială precum presiunea profundă sau crearea unui „colț liniștit” pot ajuta copilul să-și recapete echilibrul. Oferirea unor metode alternative de comunicare reprezintă o strategie esențială pentru reducerea frustrării și, implicit, a țipetelor.

Pe termen lung, stabilirea unei rutine clare, terapia comportamentală aplicată (ABA), sprijinul logopedic și utilizarea sistemelor de comunicare alternativă pot aduce îmbunătățiri semnificative. Noi, ca părinți, jucăm un rol crucial în acest proces, devenind parteneri activi ai specialiștilor.

Drumul poate părea anevoios uneori, dar fiecare pas mic reprezintă un progres important. Răbdarea, consecvența și dragostea noastră necondiționată sunt cele mai valoroase resurse pentru copilul nostru. După toate, scopul final nu este eliminarea completă a țipetelor, ci dezvoltarea abilităților de comunicare și autoreglare care vor îmbunătăți calitatea vieții întregii familii.

Fiecare copil cu autism este unic, cu provocări și abilități diferite. Strategiile prezentate în acest articol pot fi adaptate și modificate pentru a se potrivi nevoilor specifice ale copilului nostru. Prin înțelegere, răbdare și intervenții adecvate, putem transforma țipetele într-o formă de comunicare din ce în ce mai rafinată, până când copilul nostru va găsi modalități mai eficiente de a-și exprima nevoile și emoțiile.

 

Articole asemanatoare

Te asteptam cu drag la sedintele noastre!
Carmen Simona Sbarna
Psiholog Specialist, Psihoterapeut si Coach

Abonati-va la Newsletter


NOU! Clinica Piata Muncii

Strada Matei Basarab 106, bloc 73, parter, apartament 3, sector 3, Bucuresti.
Cum ajungeti: Stația de metrou Piața Muncii, STB Piața Hurmuzachi – 104, 135, 311, 330, 1, 4, 10, 40.
0729 157 750
office@peopledevelop.ro

Centrul Dezrobirii

Strada Dezrobirii nr. 46, bl. P14, scara A, ap. 2, parter, zona Piata Gorjului, sector 6, Bucuresti.
Cum ajungeti: Statia de metrou Gorjului si la 5 metri de B-dul Uverturii, Statia de autobuz 178, Dezrobirii.
0721 283 965
0739 220 667
office@peopledevelop.ro

Clinica Valea Cricovului

Strada Drumul Valea Cricovului, nr 85, zona Valea Oltului, sector 6, Bucuresti.
Cum ajungeti: Statia de metrou Valea Ialomitei, Statia de autobuz: Valea Doftanei – 168, Valea Argesului – 105.
0721 283 965
0739 220 667
office@peopledevelop.ro


© 2021 People Develop Center – Toate drepturile rezervate

Privacy Preference Center

  • Geanina Burcea


    Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 27430

    Dezrobirii 46

    DESPRE MINE

    Psihopedagog special / Terapeut ABA & Logoped

    • Absolventă a Facultății de Psihologie, specializarea Psihopedagogie Specială (licență).
    • Master în Psihologie Școlară și Consiliere Educațională.
    • Am finalizat cursul de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în tulburările de Spectru Autist (TSA).
    • Am finalizat cursul Tehnici creative și de acțiune în evaluarea și intervenția clinică la copil.
    • Am finalizat cursul Logopedie – Corectarea și dezvoltarea limbajului la copii.
    • Am finalizat cursul Teoria minții – Update de teorie și practică.
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 27430
    • Înscrisă in Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România.

     

    Am o experiență de peste 5 ani în lucrul direct cu copiii cu tulburări din spectrul autist, desfășurând intervenții specifice atât în terapia ABA, cât și în logopedie. În tot acest timp, m-am implicat activ în procesul de dezvoltare emoțională, cognitivă și comportamentală a copiilor, adaptând metodele de lucru în funcție de nevoile individuale.
    Lucrez cu răbdare, empatie și consecvență, punând accent pe dezvoltarea potențialului fiecărui copil și pe colaborarea strânsă cu familia. Cred cu tărie că fiecare pas mic făcut împreună poate aduce schimbări mari și semnificative în viața copilului.

  • Otilia Alexandra Tecucianu


    Psiholog clinician in supervizare, Logoped, Psihoterapeut în formare în cadrul SPER, Terapeut Aba acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 29142

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85 / Matei Basarab 106

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultatății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihologie, din cadrul Universității București.
    • Absolventă a programului masteral ,,Psihologie clinică – evaluare și intervenție terapeutică” în cadrul Universivății București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației

     

    Drept de liberă practică:

    • psiholog clinician – treapta: “practicant în supervizare”

     

    Formare profesionala: Societatea de Psihoterapie Experienţială Română- Psihoterapia Experienţială a Unificării.

    Sunt psiholog clinician, psihoterapeut și logoped. Experiența mea în lucrul cu copii, adolescenți și adulți m-a învățat că fiecare persoană are potențial și resurse proprii. Cred că nu există oameni lipsiți de speranță, ci doar persoane care nu au primit încă sprijinul potrivit. Îmi propun să ofer un spațiu sigur și autentic, bazat pe tehnici validate științific, în care fiecare să se poată dezvolta și regăsi.

  • Anastasia Elena Burlacu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33963, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihologie (licență)
    • Master cu specializarea Psihologia Traumei.
    • Am finalizat cursul „Terapie Comportamentală Aplicată la copiii cu TSA” acreditat de Colegiul Psihologilor din România
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 33963
    • Înscrisă în Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România
    • Sunt o persoană empatică și dedicată, pasionată de lucrul cu copiii și motivată de dorința de a contribui la dezvoltarea lor.
    • Mă implic cu seriozitate și profesionalism în fiecare activitate desfășurată alături de copii.
    • Am o atitudine calmă și răbdătoare, fiind preocupată constant de evoluția și binele fiecărui copil cu care lucrez.

    Contact

  • Maria-Elena Popescu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33917, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, specializarea Psihologie (licență)
    • Absolventă a programului de master Psihologia Sănătății – Cercetare clinică și optimizare comportamentală, Universitatea din București
    • Am finalizat cursul de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în tulburările de spectru autist (TSA).
    • Formare de bază în psihoterapie cognitiv-comportamentală în cadrul Asociației de Terapii Cognitiv-Comportamentale și Programe de Reabilitare (ATCCPR)
    • Titular cu drept de liberă practică în psihologie clinică și în psihoterapie cognitiv-comportamentală individuală și de grup, cod personal de identificare: 33917
    • Terapeut ABA avizat, înscris în Registrul TSA al Colegiului Psihologilor din România.

    Contact

  • Aura Georgiana Radu


    Psihopedagog special, Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 35369, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46

    DESPRE MINE

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială (licență)
    • Absolventă Master cu specializarea Psihopedagogia Școlii Incluzive.
    • Am finalizat cursul de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în tulburările de Spectru Autist (TSA).
    • Am participat la cursul „Diagnostic și evaluare în tulburările din spectrul autismului”
    • Am participat la cursul „Terapia limbajului și comunicării în tulburările din spectrul autismului”
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 35369
    • Înscrisă in Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România.

    Contact

  • Ioana Badău


    Psiholog clinician si analist comportamental acreditat (BCBA)

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    DESPRE MINE

    Ioana are funcția de Psiholog clinician și analist comportamental acreditat (BCBA). Este absolventă a masterului Psihologia Sănătății și optimizare comportamentală și activează în domeniul analizei comportamentale de 11 ani. În 2021 a finalizat cursurile de analist comportamental la Clemson University, iar în 2022 a obținut certificarea internațională BCBA și poate fi identificată cu ajutorul codului de parafă 22015.

  • Liliana Bujor


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33516, Logoped, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    Bună! Sunt Bujor Liliana, psiholog cu competență în psihopedagogie specială și o mare pasiune pentru sprijinirea persoanelor care se confruntă cu dificultăți emoționale și cognitive. Am 27 de ani și sunt licențiată în Psihopedagogie Specială. Am intrat în lumea speciala pe când aveam 15 ani, ca voluntar, iar dragostea și sclipirea magică a copiilor m-a fermecat astfel încât am urmat studii care să mă ajute să fac parte activ din viața lor. Pe parcursul studiilor, am aprofundat diverse tehnici și strategii de intervenție. în urma unui curs de terapie ABA (Aplicarea Analizei Comportamentale) am dobândit abilități esențiale pentru a lucra cu copii și adulți care au nevoi speciale, precum și pentru a susține dezvoltarea lor emoțională și comportamentală. Cred în importanța unui proces terapeutic colaborativ, bazat pe încredere și respect, și sunt onorată să fiu parte din echipa clinicii pentru a sprijini persoanele în călătoria lor de auto-descoperire și dezvoltare personală.
    Liliana este titular cu drept de liberă practică, codul personal de identificare fiind 33516.

    CURSURI

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială (licență).
    • Master cu specializarea Terapia Logopedică în Procesele de Comunicare.
    • Curs de Analiză Comportamentală Aplicată în Tulburările de Spectru Autist – Help Autism
    • Curs de tehnici ABA în tulburările de spectru autist- ABA Masters
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 33516

    Contact

  • Elena-Daniela Cîrciumaru


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 34004, Logoped, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    • Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială (licență).
    • Master cu specializarea Terapia Logopedică în Procesele de Comunicare.
    • Am finalizat un curs de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în Tulburările de Spectru Autist (TSA).
    • Titular cu drept de liberă practică, cod personal de identificare: 34004.
    • Înscrisă in Registrul TSA de la Colegiul Psihologilor din România.

    DESPRE MINE

    În ultimii ani, am acumulat experiență practică lucrând cu copii cu diverse tulburări emoționale și cognitive, ceea ce m-a ajutat să înțeleg mai bine nevoile și provocările cu care se confruntă aceștia. Cred cu tărie în importanța unei relații de încredere și în susținerea pozitivă în procesul de învățare și dezvoltare al fiecărui copil.

    Contact

  • Andreea-Mihaela Drăgoi


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 30698, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului 85

    Studii

    • Absolventa a masterului de Psihologie Clinică- Evaluare si Interventie Terapeutica, Universitatea din București
    • Absolventa a Facultatii de Psihologie si Științele Educației, specializarea Psihologie, Universitatea din București
    • Absolventa a cursului de formare in Terapie Comportamentala Aplicata la Copiii cu TSA, Asociatia Help Autism
    • Practicant in cadrul asociatiei We Change, Bucuresti
    • Practicant in cadrul Cabinetului Individual de Psihologie- Andreea Stefiuc, București

    Despre mine

    Sunt o persoană empatică și ludică, și îmi place să las curiozitatea să mă îndrume în interacțiunea mea cu copiii.
    Răbdarea și încrederea în potențialul acestora sunt 2 dintre atributele cu care îi însoțesc pe micuți către independența în dezvoltarea propriilor abilități.

    Contact

  • Alexandra Popescu


    Specialist Marketing

    Drumul Valea Cricovului 85

    Despre mine

    Absolventa a Facultății de Administrație și Afaceri din cadrul Universității din București, cu specializarea Marketing, continuand studiile la programul de masterat în Marketing Strategic și Managementul Vânzărilor. Aceste studii mi-au oferit o bază solidă în domeniul marketingului, pe care o aplic cu pasiune și dedicare în activitatea de zi cu zi.La clinică, îmi pun în practică experiența și cunoștințele acumulate pentru a contribui la dezvoltarea și promovarea serviciilor noastre, având ca scop principal satisfacția pacientului. Mă consider o persoană veselă și energică, dar care știe să abordeze fiecare situație cu seriozitate și profesionalism. Îmi place să creez un ambient plăcut și să colaborez eficient cu echipa pentru a atinge obiectivele comune.

  • Elisabetta Iacob


    Asistent manager

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Pasionată de lucrul cu copiii, îmi dedic timpul și resursele pentru a le oferi suport în cadrul terapiei. Empatia mea profundă și credința în schimbare mă ghidează în fiecare interacțiune, ajutându-i pe cei mici să își atingă potențialul maxim și să se dezvolte armonios.

  • Ana-Maria Corcodel


    Psiholog clinician, Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 22493

    Dezrobirii, nr. 46

    Psiholog clinician, cu o experienta in terapia ABA si logopedie in terapia copiilor cu deficiente pe ariile dezvoltarii normale (TSA, Autism, ADHD, Sindromul Down etc.)

    STUDII DE SPECIALITATE

    • Psiholog Clinician, Terapeut TSA, Terapeut ABA cu experiență și în Logopedie
    • Absolventă a Facultății de Psihologie Titu Maiorescu
    • Absolventă a Masterului Psihologie Clinică, Hipnoză și Intervenții Terapeutice de Scurtă Durată din cadrul Universității Titu Maiorescu
    • Supervizare în Psihologie Clinică
    • Acreditată de Colegiul Psihologilor din România în Specialitatea Psihologie Clinică, având codul personal 22493

    CURSURI DE SPECIALITATE

    • Curs Terapeut TSA, organizat de asociația Help Autism și acreditat de colegiu Psihologlor din România
    • Am urmat stagii de practică la Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia și la Penitenciarul București Jilava. Acolo am stat de vorba cu persoane cu diferite probleme într-un mediu controlat și am învățat cele mai bune abordări de la psihologi cu o experiență profesionala
    • Am învățat cum se face anamneza unei persoane și am putut lua interviu persoanelor respective având mereu un psiholog, respectiv psihiatru care mă îndruma mereu

    DESPRE MINE

    Sunt o persoană foarte ambițioasă, energică și veselă și vreau să acord sprijin persoanelor care au nevoie de puțin mai multă atenție în viața lor și nu are cine să le ofere suportul emoțional de care au nevoie.

  • Marilena Teodosescu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 25537, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Psiholog clinician în supervizare, terapeut ABA, psihoterapeut cognitiv-comportamental in formare

    STUDII

    • absolventă a programului masteral de Psihologie Clinică – Evaluare și Intervenție Terapeutică, Universitatea din București
    • absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, specializarea Psihologie
    • psihoterapeut in formare in psihoterapie cognitiv-comportamentală in cadrul asociatiei ATCCPR
    • absolventă a cursului de formare in Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA, Asociația Help Autism, București
    • absolventă a Modulului Psihopedagogic – Certificare pentru profesia didactică

    EXPERIENȚA PROFESIONALĂ ÎN LUCRUL CU COPIII ȘI ADULȚII

    • psiholog clinician în cadrul cabinetului individual de psihologie-logopedie „Andreea Nastase”, București
    • terapeut ocupațional în cadrul centrului Aripi Albastre, București
    • voluntar în cadrul Clinicii de Asistare și Intervenție Psihologică și Educațională, FPSE, Universitatea din București
    • voluntariat în cadrul asociației LeadMe, la Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Al. Obregia”, București (secțiile de neuropediatrie)
    • stagii de practică în diverse centre/ cabinete/ instituții: centrul de terapie New Odyssey, cabinete individuale de psihologie clinica, Penitenciarul Jilava, București
    • operator de cercetare voluntar în cadrul Laboratorului de Psihologia Sănătății și Neuropsihologie Clinică (LPSNC), Universitatea din București.

     

    Titular cu drept de libera practica in psihologie clinica – codul personal de identificare fiind 25537.

  • Oana Gabriela Sovaiala


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33926, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului 85

    • Titular cu drept de liberă practică în psihologie clinică – codul personal de identificare fiind 33926
    • absolventă a cursului de formare in Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA, Asociația Help Autism.
    • Master Didactic în Psihologie, Universitatea Ovidius.
    • Master Psihologie Clinică și Paihoterapia Copilului, Cuplului și Familiei, Universitatea București.
    • Licență în Psihologie în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București.

    DESPRE MINE

    Sunt psiholog clinician și terapeut ABA, iar din anul 2020 am ocazia de a lucra cu copiii și familiile lor. Îmi place să cred că fiecare copil aduce cu el o lume unică, plină de potențial, iar rolul meu este să-l însoțesc cu blândețe, răbdare și încredere pe drumul dezvoltării. Sunt o persoană empatică, calmă și dedicată, iar relația autentică cu fiecare copil este pentru mine fundamentul oricărei intervenții reușite. Cred în puterea micilor pași și în magia progreselor construite cu iubire și consecvență.

    Contact

  • Alexandra Ion


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33125, Psihopedagog special, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    Ion Alexandra, este absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației din București, specializarea fiind Psihopedagogie Specială, la Universitatea din București, finalizând și cursurile de Master din cadrul Universității București specializarea Consilierea Educațională și Vocațională.

    În anul 2018, Alexandra a început să activeze în cadrul asociației “ Letiția punte între lumi “, fiind psihopedagog, logoped și shadow.

    Aceasta a participat la numeroase cursuri de formare profesională psihologică fiind la curent cu noile metode de intervenție terapeutică.

    Alexandra este o persoană veselă, ludică, creativă, empatică dobândind capacitatea de a trece peste orice fel de obstacol, fiind o persoană calmă, organizată, optimistă.

    Alexandra deține o experiență de peste 6 ani în domeniul terapiei și logopedie.

    Alexandra a participat la cursuri de formare în cadrul centrului Help Autism, Asociația Logopezilor din România, activități practice din cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie “Profesor Doctor Alexandru Obregia.

    Alexandra este titular cu drept de liberă practică codul personal de indentificare fiind 33125.

    Contact

  • Alexandra Serban


    Psiholog Clinician si Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Scopul si totodata rolul meu in cadrul acestei echipe este de a-i ajuta pe frumosii micuti sa invete intr-un cadru cat mai cald si primitor, ce presupune mai exact “sa fii om mare”. Fie ca vorbim de integrare, socializare ori perceperea lumii din jur asa cum este ea, sunt aici pentru ca impreuna cu ei sa devenim cele mai bune versiuni posibile ale noastre.

    Sunt de parere ca asa cum cei mici au de deprins cunostiinte de la noi, asa si eu am multe de invatat de la ei. Fiind o fire optimista, curioasa si perseverenta, am incredere ca prin munca si efort din partea ambelor parti, impreuna vom reusi sa obtinem cele mai bune rezultate.

  • Stanescu Cristina Alexandra


    Coordonator ABA, Psiholog Clinician, Terapeut ABA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Despre mine

    Lucrul cu copiii de reuseste sa scoata la iveala cea mai buna energie din mine, prin empatie, spirit ludic si autenticitate. Am invatat de-a lungul anilor ca fiecare copil are nevoi diferite si imi place sa ma dedic acestora astfel incat sa crestem impreuna si sa pun cate o parte din sufletul meu in fiecare puiut, sa-l insotesc in drumul lui catre devenire si dezvoltare.

    Studii

    • Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Unibuc
    • Masterand – psihologie clinica si psihoterapia copilului
    • Curs de tehnici ABA – Abamasters
    • Curs pentru dezvoltarea jocului
    • Curs pentru tehnici de logopedie la copiii cu TSA
    • Curs tehnici logopedice VML
    • Participant conferinta internationala ABA 2023
  • Alina Curea


    Receptionera

    Drumul Valea Cricovului 85

    DESPRE MINE

    Mă numesc Curea Alina și am o experiență de 4 ani în domeniul recepției, timp în care am dezvoltat abilități solide de comunicare, organizare și relaționare cu clienții. Sunt o persoană ambițioasă, motivată și receptivă, mereu dornică să învăț și să mă perfecționez.

    Îmi plac provocările și mă adaptez cu ușurință la situații noi, reușind să îmi stabilesc obiective clare și realiste într-un mod bine organizat. Sunt deschisă tuturor oportunităților care contribuie la dezvoltarea mea profesională și personală și îmi doresc să aduc un plus de valoare echipei din care fac parte.

  • Hinta Daniela Alina


    Psihoterapeut Adlerian

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    DESPRE MINE

    Sunt psihoterapeut adlerian, consilier psihologic si educational, dar si consilier vocational.

    Lucrez in practica privata cu pacienti atat individual (copii, tineri, dar și adulti), cat si cu familii ori cupluri.

    In experienta mea profesionala de 17 ani ca psiholog (13 ani in practica privata), lucrez cu persoane adulte aflate in situatii dificile de viata ( pierdere, doliu, divort, depresie, atac de panica, agitatie, insomnie, obsesii etc), copii si adolescenti cu tulburari emotionale, tulburari de comportament ( inclusiv bullying) si persoane in cautare de sine, care doresc sa depaseasca anumite obstacole, dificultati, spaime, tristeti, emotii puternice carora nu le gasesc solutii si rezolvare. Impreuna cu pacientii mei am gasit solutii si rezolvari pentru traume afective in urma separarilor / divorturilor, agresivitate, imagine de sine scazuta, fobii, neincredere in sine si in ceilalti, deficiente de relationare, atacuri de panica, probleme de concentrare, insomnii, depresie, stres.

    STUDII SI ATESTARI

    • Atestat de libera practica in psihoterapie adleriana
    • Master in Psihoterapie Adleriana, Asociatia de Psihologie si Psihoterapie Adleriana
    • Master in Consiliere psihologica si educationala
    • Facultatea de Psihologie-Pedagogie

    COMPETENTE SI EXPERIENTA PROFESIONALA

    •  psihoterapie individuala (copil, adolescent, adult) și de grup
    •  consiliere psihologica
    •  consiliere educaționala
    •  consiliere vocaționala
    •  dezvoltare personala individuala și de grup

  • Camelia Nitulescu


    Medic specialist neurologie pediatrica, psihopedagog, psiholog clinician, educator parental Cercul Sigurantei

    Drumul Valea Cricovului 85

    STUDII UNIVERSITARE SI SPECIALIZARI

    • Facultatea de Medicina – specializarea Medicina Generala, Universitatea Independenta Titu Maiorescu – 2008
    • Facultatea de Sociologie – Psihologie, specializarea Psihologie, Universitatea Spiru Haret – 2012
    • Master in Neurobiologie, Facultatea de Biologie, Universitatea din Bucuresti – 2014
    • Master in Terapia logopedica in procesele de comunicare, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti – 2018
    • Cursul de formare profesionala complementara Expertiza psihologica si psihologie clinica, Institutul de Psihologie Judiciara – 2020

    CERTIFICARI

    • Medic specialist neurologie pediatrica – din anul 2014
    • Psiholog cu drept de libera practica – practicant autonom – psihopedagogie speciala – din anul 2018
    • Psiholog cu drept de libera practica – practicant autonom – psihologie clinica – din anul 2021
    • Educator parental certificat Cercul Sigurantei – din iulie 2023

    CURSURI DE FORMARE PROFESIONALA IN DOMENIUL PSIHOLOGIEI PE CARE LE-AM ABSOLVIT:

    • Tehnici de analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist – 2021
    • Abilitati narative de comunicare. Nivel 1 – 2023
    • Programul de Educatie Parentala Cercul Sigurantei – COSP – 2023

    DESPRE MINE

    Sunt medic specialist neurologie pediatrica, psihopedagog, psiholog clinician si educator parental Cercul Sigurantei. M-am pregatit inca de tanara pentru a lucra cu copii din dorinta de a le cunoaste universul frumos, de a le alina suferinta cand sunt bolnavi, de a-i stimula pentru a reusi in ceea ce isi doresc si pentru a deveni adulti fericiti.

    Sunt un profesionist pasionat, sunt o persoana cu spirit ludic, empatica, dornica sa ajute, mandra ca lucreaza cu oamenii, onorata sa ii trateze.

    In calitate de medic specialist neurologie pediatrica am o experienta de 5 ani si ma pregatesc continuu pentru a fi la curent cu ultimele descoperiri in domeniu si pentru a-mi dezvolta cat mai mult abilitatile necesare pentru diagnostic si tratament. Studiile in domeniul psihologiei imi permit o intelegere complexa si profunda a pacientului si ma ajuta sa creez relatii terapeutice durabile bazate pe incredere, respect si colaborare.

  • Iulia Alexandra Petre


    Medic Psihiatrie Pediatrica

    Drumul Valea Cricovului 85

    DESPRE MINE

    Sunt Iulia Alexandra Petre, medic specialist psihiatrie pediatrica. M-am implicat activ in cadrul programului de formare din Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia. Am acumulat ca si medic, o experienta de 4 ani, avand rezultate remarcabile in munca depusa.

    In principal, interesele mele in psihiatrie sunt dezvoltarea copilului mic si modificarile trasaturilor de personalitate la adolescenti. Ca interese particulare sunt tulburarile de relationare sociala la varsta adolescentei. Pot spune ca, iubesc copiii si imi place sa lucrez cu ei, sa ii vad zambind si sa incerc sa ii insotesc pe drumul recuperarii si a dezvoltarii. Gandesc ca o mama, si de cele mai multe ori, lucrez ca o mama. Pasiunea de a lucra cu cei mici, m-a ajutat sa vad dincolo de diagnostic si sa lupt pentru vindecare.’

    Absolventa a Facultatii de medicina din cadrul UMF Victor Babes Timisoara, am participat la o multitudine de formari, conferinte si simpozioane de specialitatea de-a lungul anilor practicati.

  • Ana-Maria Onici


    Terapeut ABA si Logoped Specialist

    DESPRE MINE

    Ma numesc Ana, sunt o persoana increzatoare, optimistă, perseverenta. Ma fascinează inocența si spontaneitatea copiilor si imi doresc să-i ajut sa progreseze cat mai mult posibil. După 12 ani de activitate in domeniul resurselor umane, am dezvoltat un interes real pentru copiii cu TSA, urmând in aceasta direcție cursul ” Tehnici si Interventii specifice in cazul Tulburărilor din Spectrul Autismului, organizat de ANCAAR in 2018.

    Ulterior am desfășurat activități de voluntariat si am si lucrat ca terapeut ABA in asociatii de profil.

    STUDII DE SPECIALITATE

    Pedagog de recuperare ( ANCAAR), Facultatea de Psihologie si Științele Educației, specializarea Psihologie din cadrul Universității Spiru Haret, Anul I Institutul SPER – formare in psihoterapie.

  • Ioana Radulescu


    Terapeut Aba, Logoped, Psiholog Clinician si Psihoterapeut in Formare

    EDUCATIE SI FORMARI

    Am absolvit Masterul de Psihologie Clinica si Consiliere Psihologica la Universitatea Ecologica Bucuresti. Cursurile de licenta le-am urmat in Marea Britanie, la Facultatea de Psihologie de la University of Surrey.

    In prezent lucrez ca logoped si terapeut ABA, coordonator si psiholog clinician, participand in trecut la numeroase cursuri si conferinte, precum cursul de Tehnici si proceduri de interventie in terapia logopatiilor in cadrul Asociatiei Logopezilor din Romania si conferinta ,,Logopedia, Stiinta si arta comunicarii – cu tema Tulburarile de neurodezvoltare.”

    Sunt absolventa a formarii in terapia cognitiv-comportamentala din cadrul Asociatiei de Hipnoterapie si Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala (AHPCC).

    Sunt o persoana empatica, perseverenta si cu mult drag de copii.

    EXPERIENTA DE LUCRU

    Am experienta de lucru la Clinica Hope, unde profesez ca logoped si la Asociatia pentru Motivatie in Psihoeducatie.

  • Pircalabioru Alexandra Gabriela


    Receptioner

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    Despre mine

    Ma numesc Pircalabioru Alexandra Gabriela si sunt studenta in anul III la Facultatea de Administratie si Afaceri, specializare Administratie Publica, UNIBUC.

    Ma consider o persoana responsabila, ambitioasa si motivata. Ma bucur de provocari si imi stabilesc in mod constant obiective prin care tind sa evoluez constant spre rezultate bune. Nu ma simt confortabil atunci cand nu evoluez si sunt mereu in cautarea unei oportunitati de a face mai mult bine.

  • Daniela Colesnic


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 33577, Psiholog clinician, Terapeut TSA

    Drumul Valea Cricovului 85

    Despre mine

    Ador copii și îmi place să mă reinventez prin jocuri, desene, lectură, cât și alte activități corespunzătoare. Sunt creativă, empatică, responsabilă, ingenioasă și dornică să aduc un plus de cunoștințe. Am experiență de 4 ani în recuperarea copiilor cu întârziere în dezvoltare și limbaj. Toată munca și dragostea pentru copii m-a determinat să acumulez experiența necesară pentru a ajuta la formarea abilitaților copiilor cu TSA.

    Obiectivul meu este sa învăț copiii să dobândească noi capacități, să îi ajut să se dezvolte, să atingă cel mai mare grad de independență și să dobândească o calitate cât mai bună a vieții.

    Contact

  • Lupu Daniela Georgiana


    Asistent Social

    Despre mine

    Ma numesc Lupu Daniela-Georgiana si sunt absolventa a Universitatii Ovidius din Constanta, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Asistenta Sociala.

    Pe perioada a trei ani de facultate, am avut onoarea de a face cunostinta cu acest domeniu, de a ma forma intr-un mediu academic si de a dezvolta un interes aparte pentru intelegerea copiilor cu nevoi speciale.

    Teoria dar si practica desfasurata in perioada facultatii, colaborarea cu diferite institutii au contribuit la formarea mea ca viitor asistent social, mi-au dat incredere si satisfactie ca pot ajunge acolo unde mi-am propus.

    Sunt o fire empatica, ambitioasa si responsabila cu o continua dorinta de dezvoltare benefica pe plan profesional cat si emotional.

  • Rodica Cristina Soare


    Psiholog clinician autonom, Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 29972

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    • Absolventă a Facultății de Sociologie-Psihologie, Universitatea Spiru Haret, București
    • Absolventă a cursului de formare în „Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA”, Asociația Help Autism, București
    • Absolventă a cursului „Tehnici și Intervenții specifice în cazul Tulburărilor din spectrul autismului”, Asociația Natională pentru Copii și Adulți cu Autism din România
    • Absolventă a cursului „Terapie Logopedică în Tulburările de Neurodezvoltare”-Asociația Română de Psihopedagogie Aplicată
    • Absolventă „Modul Psihopedagogic nivel 1”, Certificare pentru profesia didactică
    • Titular cu drept de liberă practică în psihologie clinică
    • cod personal de identificare 29972

    Despre mine

    Sunt o fire ludică și empatică, alegând să lucrez cu copiii cu TSA pentru că simt că acolo pot face o reală diferență. Mă motivează sinceritatea și autenticitatea lor, felul unic în care privesc lumea și bucuria pe care o simt atunci când reușesc ceva nou.

    Contact

  • Crina Sima


    Psiholog Clinician si Terapeut ABA Specialist

    Mi-am descoperit inclinatia catre psihologie si educatie inca de la inceputul liceului. Imi doresc sa fiu intr-o continua crestere, de aceea ma dedic activitatilor de voluntariat si diferitelor oportunitati de dezvoltare profesionala. Consider domeniul psihologiei ca fiind o parghie ce ne ajuta sa evoluam si sa fim bine cu noi insine.

    Sunt absolventa a Facultatii de Psihologie si am urmat un master in Educatie Timpurie, dorind astfel sa imbin procesul educational cu cel al dezvoltarii emotionale si cognitive al fiecarui copil. Experienta ma ajuta sa imi completeze maniera de a lucra, transformand sesiunea intr-una interactiva, utila si autentica.

  • Eliza Maria Stefanescu


    Psiholog Clinician si Terapeut ABA

    • Psiholog clinician, terapeut ABA, specialist
    • Experienta de 2 ani ca terapeut ABA in centrul A.T.I.P.I.C si la domiciliul copilului
    • Sunt absolventă a facultății de psihologie în cadrul Universității Titu Maiorescu și urmez masterul de psihologie clinica, hipnoza și intervenții terapeutice de scurta durata în cadrul aceleasi universități.
    • Sunt psiholog clinician sub supervizare și am dobândit atestatul de libera practica de la Colegiul Psihologilor.
    • Sunt absolventa a cursului de terapie ABA și prezint experienta și răbdare în lucrul cu copii.
    • În 2021, am absolvit diploma de consilier de dezvoltare personala.
    • Am participat la diferite workshop-uri și cursuri : Abordarea tehnicilor proiective, Psihotrauma, Tehnici de psihoterapie integrativa
    • Sunt o persoana joviala, empatica și creativa.

    Eliza este titular cu drept de libera practica, codul personal de identificare fiind 27267.

  • Liana Patulea


    Psiholog, Psihoterapeut

    CERTIFICARI SI SPECIALIZARI

    • Psiholog clinician – in supervizare;
    • Psihoterapeut – formare continua in Psihoterapie Cognitiv- Comportamentala si Hipnoterapie;
    • Consilier dezvoltare personala;
    • Formare continua Schema Therapy – Terapia Centrata pe Scheme – Asoc. Institutul Roman de Schema Therapy;
    • Curs tehnici avansate de comunicare pentru eficientizarea procesului psihoterapeutic in abordarile din spectrul anxietatii, depresiei si stresului posttraumatic;
    • Mentorat in psihoterapie – aplicatii clinice.

    Despre mine

    Am urmat facultatea de psihologie in urma cu 20 de ani, simtind ca aceasta este menirea mea in viata.

    Lucrez cu oamenii de peste 16 ani, chiar de la terminarea facultatii, initial in domeniul resurselor umane, iar ulterior, urmandu-mi pasiunea de a interactiona si de a lucra pentru oameni din ipostaza de psiholog si psihoterapeut.

    M-am reintors la prima mea dragoste, psihologia, dupa anii in care am avut ocazia sa cunosc, sa ascult, sa interactionez cu oameni din diverse domenii, cu interese diferite, cu istorii de viata diferite.

    Si am inteles ceva: ca oamenii, indiferent de studii, de pozitia sociala, de varsta, au aceleasi nevoi emotionale: de siguranta, de validare si acceptare, de apreciere si nu in ultimul rand, de iubire.

    Aceste nevoi umane nu sunt doar simple dorinte, ele sunt nevoi profunde care exista in fiecare dintre noi si care servesc ca baza pentru fiecare alegere pe care o facem in viata.

    Este momentul sa invatam ca ne putem schimba viata, schimbandu-ne pe noi si nu pe ceilalti.

    Iar rolul meu, cu permisiunea voastra, este de a va fi alaturi in aceasta calatorie de descoperire a voastra, de vindecare, de acceptare, de creare a unei vieti echilibrate si implinite.

    In viata nu le poti oferi altora, in mod autentic, ceea ce tu nu contii deja.

    Si tineti minte: resursele sunt in voi, este nevoie doar sa le descoperiti!

  • Andreea Irina Milea


    Psiholog Clinician Si Coordonator ABA

    SPECIALITATI SI EXPERIENTA PROFESIONALA

    • Psiholog Clinician si Cordonator ABA, cu o experienta de peste 7 ani in terapia copiilor cu deficiente sau intarziere in dezvoltare (ex. TSA, ADHD, sindromul Down etc.).

    SPECIALITATEA STUDIILOR

    • Licentiata in Psihologie in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educației, Universitatea Bucuresti;
    • Absolventa a Masteratului de Psihodiagnoza Cognitivă si Consiliere Psihologica, Facultatea de Psihologie, Universitatea Ecologica;
    • Masterul Prevenirea si Combaterea Consumului Ilicit de Droguri, Facultatea de Sociologie si Asistenta Socială, Universitatea Bucuresti.

    CURSURI DE SPECIALITATE

    • Cursul ”Tehnici de Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala si Analiza Comportamentală Aplicata in Tulburările de Spectru Autist” in cadrul Asociatiei ATCA;
    • Experienta atat in terapia NACD cat si in terapia ABA in cadrul Asociației ATCA si Covorasul Fermecat.
  • Cristina Sima


    Psihoterapeut, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    STUDII UNIVERSITARE SI SPECIALIZARI

    • Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti;
    • Formare in psihoterapie experientiala – Universitatea din Bucuresti si Societatea de Psihoterapie Experientiala Romana (2000-2005);
    • Formare in psihoterapie sistemica de familie si cuplu (2006-2010);
    • Formare in Hipnoza clinica si terapie eriksoniana (2006-2010).

    DOMENII DE COMPETENTA

    • Psihoterapie (individuala – adult, copil, adolescent, familie si cuplu, de grup);
    • Psihologia familiei;
    • Psihologie si consiliere educationala;
    • Dezvoltare personala individuala si de grup.

    Contact

  • Angelica Sima


    Psihoterapeut, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    Studii universitare si specializari

    • Facultatea de Socio- Psiho- Pedagogie, Universitatea Bucuresti (1992-1997)
    • Formare in terapie sistemica: cuplu, copil, familie (2006-2007)
    • Formare in psihoterapii scurte si colaborative orientate pe resurse si solutii (2013-2015)
    • Formare in NLP (2016)

    Domenii de competenta

    • psihoterapie (individuala- adult, copil, adolescent, familie si cuplu, de grup)
    • consiliere educationala
    • dezvoltare personala individuala si de grup

    Un anumit moment e potrivit pentru a pasii inspre psihoterapie?

    Poate cand cuvintele rostite nu mai cuprind niciun sens pentru tine… Sau cand ai de spus multe despre situatii in care parca nu mai e nimic de spus… Sau cand ramai mut de durere… Sau cand tot incerci si tot incerci si nimic nu se schimba… Cand problemele parca sunt peste tot, chiar si peste solutii…

    Poate momentul acesta este ACUM si AICI! De ce ar fi acesta momentul? Poate pentru ca este singurul pe care il avem. Ceea ce a fost ne-a adus AICI, iar ce va urma incepe ACUM!

    Contact

  • Capraru Alexandra Ioana


    Terapeut ABA, Logoped Specialist, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    Drumul Valea Cricovului, nr. 85

    EXPERIENTA PROFESIONALA

    Terapeut Aba si Logoped specialist cu experienta de 2 ani in recuperarea copiilor cu CES si intarzieri in dezvoltare.

    DESPRE MINE

    Ma numesc Capraru Alexandra Ioana si am finalizat Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Psihopedagogie Speciala. In prezent sunt studenta la masterul de Psihopedagogia Scolii Incluzive, anul 1.
    Din dorinta de a fi mai aproape de copii, inca din perioada liceului am fost voluntar la fundatii de sprijin comunitar, frecventand diferite centre din oras. In acest mod am reusit sa ajut si copiii din mediile defavorizate.
    Pasiunea pentru logopedie, s-a dezvoltat in timpul facultatii, cand am inceput practica la un centru care isi are specificul in acest domeniu.
    Pe parcurs, am reusit sa dobandesc caracteristici esentiale pentru a profesa in ceea ce imi doresc. Sunt o persoana rabdatoare, empatica, ludica si sociabila. Imi doresc sa ajut in orice situatie si sa ma implic acolo unde este nevoie.

  • Crinela Silvia Dragan


    Psiholog Clinician

    DESPRE MINE

    • Psiholog Clinician sub Supervizare, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal 25841, angajata in cadrul People Develop Center;
    • Consilier Psiholog voluntar in cadrul Asociatiei Happy Minds, pe proiectele Depre Hub, Depre Teens şi Depre Corporate;
    • Experienta profesionala anterioara in domeniile: Resurse Umane, Administrativ/Secretariat si Organizatiilor Neguvernamentale.
    • In prezent in proces de deschidere a cabinetului individual.

    STUDII, ACREDITARI SI CERTIFICARI

    • Drept de libera practica in Psihologie Clinica, avizat de Colegiul Psihologilor din Romania;
    • Atestata in Consiliere pentru Dezvoltare Personala, atestat eliberat de Academia Britanica si acreditat la nivel european.

    LICENTIATA IN:

    • Stiinte Politice (2019);
    • Psihologie (2020).

    ABSOLVENTA A MASTERULUI:

    • Politici, Gen si Minoritati (2019-2021).

    MASTERANDA IN CADRUL PROGRAMULUI:

    • Psihodiagnoza Cognitiva si Consiliere Psihologica (2020-2022).

    CERTIFICARI ADITIONALE:

    • Resurse Umane (HR Employer & Branding, Personal Branding Managementul Resurselor Umane);
    • Administrativ: Management Strategic, Managementul Resurselor Umane, Comunicare in Afaceri;
    • Tehnoredactare: Copywriting, Comunicare Mediatica.

    Hobby-uri

    • invatare continua;
    • citit;
    • plimbari lungi;
    • scriere de articole.
  • Maria Laura Percu


    Terapeut ABA acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 24076, Logoped, Terapeut TSA

    Dezrobirii, nr. 46

    DESPRE MINE

    • Este absolventa Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, specializarea ei fiind psiho-pedagogia speciala, la Universitatea Bucuresti, finalizand si cursurile de Master din cadrul Universitati Bucuresti specializarea Scoala Incluziva.
    • In anul 2016, Maria a realizat mai multe vizite in Ungaria, Austria, Slovacia si Praga cu scopul de formare si schimb de experienta.
    • Aceasta a participat la numeroase cursuri de formare profesionala, psihologica fiind la curent cu noile metode de interventie terapeutica.
    • Maria este o persoana voioasa, creativa, dobandind capacitatea de a trece peste orice fel de obstacol, avand un mental calm si optimist si o experienta de peste 5 ani in domeniu terapiei / logopedie.
    • Maria a participat la cursuri de formare in cadrul centrului Help Autism, Casa Soarelui, precum si conferinte, activitati practice din cadrul  Spitalul Clinic de Psihiatrie „Profesor Doctor Alexandru Obregia”. In decursul a 5 ani, aceasta a profesat Psihopedagogia Speciala in cadrul Scolii si Gradinitei Romano-Finlandeze din Bucuresti.

    Maria este titular cu drept de libera practica codul personal de indentidicare fiind 24076.

  • Florentina Hofft


    Terapeut ABA si Logoped

    DESPRE MINE

    Ma numesc Florentina Hofft, sunt psiholog clinician si sunt aici pentru tine, pentru a te asculta, a te incuraja sa te conectezi la resursele tale interioare ce te vor ajuta sa dai un sens intamplarilor si evenimentelor din viata ta, ce uneori par haotice, incalcite si greu de parcurs.

    COMPETENTE PROFESIONALE

    • Psihologie Clinica;
    • Psihoterapie Cognitiv – Comportamentala;
    • Psihoterapie sistemica pentru cuplu, copil, familie.

    FORMARI

    • Terapii cognitiv – comportamentale la copilul cu tulburari de dezvoltare neuropsihica – Terapia ABA;
    • Terapie sistemica: Cuplu, Copil, Familie. Evaluarea si Interventia Psihologica la Copii si Adolescenti;
    • Formare profesionala Cognitiv – Comportamentala (in curs);
    • Master in Psihodiagnoza Cognitiva si Consiliere Psihologica (in curs).

    SERVICII OFERITE

    • Psihoterapie individuala pentru copii, adolescenti si adulti;
    • Psihoterapie de grup;
    • Psihoterapie de cuplu si familie.

    DIAGNOSTIC SI EVALUARE CLINICA

    • Investigarea tulburarilor psihice si stabilirea unui diagnostic;
    • Evaluare comportamentala, cognitiva si neuropsihica;
    • Evaluarea gradului de discernamant al persoanelor;
    • Evaluarea personalitatii;
    • Evaluare mecanismelor de adaptare;
    • Evaluare emotinala sau afectiva;
    • Evaluarea diverselor aspecte psihologice legate de relationarea in cadrul familiei, cuplului, la locul de munca etc.
  • Carmen Simona Sbarna


    Terapeut ABA principal, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, cu Diploma TSA (Adeverinta) inscrisa in registru TSA 04626, Psihoterapeut Sistemic de Familie si Cuplu, Expert Organizational, Terapeut TSA

    Dezrobirii 46 / Drumul Valea Cricovului 85

    Ma puteti gasi cu acreditarile obtinute la COPSI in RUP – partea I, editat de Colegiul Psihologilor din Romania, cod personal 04626, avand atestate de libera practica in:
    https://www.alegericpr.ro/index.php/registre

    • Psihoterapie sistemica de familie si cuplu, atestat de Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie;
    • Consiliere psihologica a familiei si a cuplului, atestat de Comisia de Psihologie Clinica si Psihoterapie;
    • Psihologia muncii si psihologie organizationala atestat de Comisia de Psihologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor.

    Abilitata pe o perioada de 5 ani de catre Ministerul de justitie in temeiul art. 20, al. 5 si 6 din legea nr. 253/2013 pentru derularea “Programului pentru dezvoltare abilitati sociale si comportamentale adulti in data de 03.12.2019.
    Ma puteti gasi pe site-ul Ministerului de Justitie: http://www.just.ro/ la LINKURI UTILE in BAZA INSTITUTIILOR COMUNITARE din Bucuresti.

    Cursuri si formari complementare

    • „Travaliul iertarii in psihoterapie” – eveniment acreditat de COPSI;
    • „Scoaterea clientului din pozitia de victima si circuitul de autovictimizare” – eveniment acreditat de COPSI;
    • „Hipnoterapia cognitive-comportamntala la copii, adolescent si adulti” – curs de formare profesionala continua areditat de COPSI;
    • „Evaluare, expertiza, interventie psihologica clinica pentru copil si familie”, modulul „Evaluarea si expertiza psihologica clinica pentru copilul abuzat/neglijat si in situatii de divort” – curs de formare continua acreditat de COPSI.

    Despre mine

    Psihoterapeut principal de familie si cuplu si psiholog organizational specialist, cu peste 20 ani experienta in Psihoterapie si in Managementul Resurselor Umane(psihologie organizationala) va astept cu cu drag sa rezolvam impreuna orice problema sau impas pe care le aveti in prezent atat pe plan personal, cat si profesional. Marile realizari in viata le putem face prin flexibilizare si cu o atutudine deschisa catre nou. Aceste realizari ne conduc automat pe o treapta de evolutie superioara. Crestem si ne dezvoltam intr-un ritm ametitor, chiar si pentru noi, pentru a ne adapta corect la etapele prin care trecem avem nevoie sa accesam resurse importante pe care le-am ascuns in subconstient sau pe care le-am anesteziat in timp. Nu cunosc problemele sau dificultatile cu care te confrunti dar cred in puterea si resusele personale pe care fiecare dintre noi le avem.

    • Activitatea din cabinet si experienta personala m-a facut sa inteleg unicitatea oamenilor, a destinelor si relatiilor in care sunt angrenati, dar si educatia diferentiata a copiilor. Fiecare familie are reguli si tipare diferite de functionare care se imbina si se formeaza din alte 2 familii diferite prin intalnirea, cunoasterea si casatoria partenerilor de cuplu. Prin urmare, fiecare copil ce se naste intr-o familie este unic si va avea parte de o evolutie si o dezvoltare diferentiata. Iar datoria noastra de parinti este sa ajustam propriiile reguli de functionare si educatie, sa le actualizam in functie de personalitatea copiilor si de fiecare treapta de dezvoltare. Avem nevoie de reguli pentru a face putina ordine si a ne educa proprii copii asa cum ne dorim, dar flexibilitatea si naturaletea prin care le introducem in educatia timpurie a copiilor este bratara de aur a noastra in calitate de parinti.
    • In prezent, imi desfasor activitatea atat pe proiectele de probatiune, cat si terapie pentru copii sau pentru familie si cuplu.

    Motto: „Dragostea nu este ceea ce spunem. Ea este ceea ce facem”
    „Daca ai obosit, invata sa te odihnesti, nu sa renunti”

    Atunci cand aveti nevoie de un psiholog foarte bun ma puteti contacta pe mail: office@peopledevelop.ro pentru a va face o programare pentru o prima sedinta de intercunoastere reciproca.

    Va astept cu drag,
    Carmen Simona Sbarna
    Psihoterapeut, coach & trainer
    PEOPLE DEVELOP CENTER